Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jopas kannattaakin olla ehdottoman tiukka karkkipäivien yms kanssa!

Vierailija
10.12.2009 |

Kylläpä taas nauratti tuo Anoppi-keskustelu :)

Äiti on kieltänyt lapsilta herkut, niin lapset sit vetää kaksin käsin anoppilassa.

Hmmm... mistähän johtuu??

Kannattaiskohan vähän löysätä pipoa kotona, niin ei ne kielletyt herkut oliskaan niin iso juttu siellä mummolassa?

Jos herkut on lapsille "jokapäiväinen" juttu, niin ei ne edes halua niitä jatkuvasti!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun ne saa niitä joka päivä kuitenkin, niin lopputuloshan on se, että lapset syövät liikaa herkkuja. Mitä sitten vaikka ne ei niitä ehdi välissä haluamaan. Liika on silti liikaa.

Vierailija
2/14 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun ne saa niitä joka päivä kuitenkin, niin lopputuloshan on se, että lapset syövät liikaa herkkuja. Mitä sitten vaikka ne ei niitä ehdi välissä haluamaan. Liika on silti liikaa.

Se, että niitä herkkuja on olemassa joka päivä, ei tarkoita, että lapset söisi niitä koko ajan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat saattaneet vedellä niitä kaksin käsin vaikka edellispäivänä synttäreillä eikä silloin edes anoppi annan lisää vaikka mikä olis. Mun sana on laki kyllä!

Vierailija
4/14 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti EI OLE kieltänyt lapsilta herkkuja, vaan on yrittänyt pitää herkut karkkipäivän asiana, kuten monimoni muukin pienen lapsen vanhempi!

Itsestäni voin sanoa, että syön sokeria joka päivä, juuri siksi että minulla ei ole lapsena ollut tiukat rajat kotona, vaan olen tottunut liikaan sokeriin ja lohtusyömiseen.

Toivottavasti sulla ei ole lapsia ap!

Vierailija
5/14 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sulla ei ole lapsia ap!

Meillä ei ole koskaan ollut karkkipäiviä eli karkkia on aina kotona. Lapset tietää sen.

Siksi siitä on tullut niin arkipäiväinen juttu, että ei ne edes tykkää kun jostain ihan tietystä karkista.

Synttäreillä yms. syövät mieluummin suolaista kun makeaa.

-ap

Vierailija
6/14 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia on aina kotona, niinpä se ei juuri kiinnosta. Synttäreillä toiset lapet kauhovat karkkia kaksin käsin suuhunsa, meidän lapset ottavat yhden-pari.

Karkkipäivä johtaa ahmimiskäyttäytymiseen: "Täytyy syödä äkkiä ja paljon kun kerrankin on"

Vierailija
7/14 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sana on laki kyllä!

Vierailija
8/14 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi valikoi tosi tarkkaaan mitä syö eikä syö sitäkään paljon. Synttärikarkit yms. jakaa kavereilleen.

Vierailija
9/14 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meillä ei ole edes säännöllistä karkkipäivää. Saavat karkkia ehkä kerran 2:ssa viikossa. Silti kyläpaikassakin kysyvät aina luvan ja ottavat yhden/kaksi karkkia, ellei sanota, että syökää vaikka kaikki.

Vierailija
10/14 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kummastipa tuo lapsia kiinnostaa. Syövät joka päivä karkkia. RUoka ei sitten niin hyvin maistukaan.

Vierailija
11/14 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä nyt menee ihan turhaksi kun ei meillä niin sitten ei kellään muullakaan. Kuitenkin on pakko kun tunnutte olevan sitä mieltä, että kerran näitte joidenkin mukuloiden vetävän kaksin käsin niin se johtui vain karkkipäivästä.

Meillä on lapsilla karkkipäivä josta saa poiketa mikäli on synttärit tahi muut juhlat. Mutta asiaan meidän lapset ei ole koskaan vetäneet karkkia kaksin käsin ei edes silloin karkkipäivänä.

Joten tehtäköön johtopäätös meillä on näin joten karkkipäivä ei aiheuta ahmimista. Siunatkoon lapsetkin on yksilöitä jotkut ei pysty hallitsemaan karkkihimoa edes aikuisena kuinka sitten lapsena. Ei se johdu siitä karkkipäivästä vaan onko tullut mieleen, että olisitte silloin lapsenakin vetänyt karkkia pussi tolkulla jos sitä ei olisi rajoitettu.

Vierailija
12/14 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset voi saada vaikkapa 2 irtsaria/päivä, toisinaan on päiviä ettei edes muisteta koko karkkeja. Juttu meillä on vaan se, ettei tehdä karkkien tai herkkujen syömisestä mitään orgastista tapahtumaa. Lapataan namia suuhun kymmeniä peräjälkeen eikä edes muisteta välissä niellä. Leikit jää siinä kohtaa leikkimättä ja keskitytään vaan mässypussin nielemiseen.

No, jokainen toki tyylillään.. 2 namia/päivä tai toisena päivänä pulla ei saa aikaan suuria sokeripiikkejäkään.

Vierailija
13/14 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden tai kaksi irtokarkkia ruoan jälkeen.

Se pakkomässäily kerran viikossa ei kyllä tunnu kovi terveeltä tavalta miltään kantilta katsottuna.

Vierailija
14/14 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi itse päätti (ilmeisesti kun jollain kaverilla eskarissa on sellainen) et karkkipäivä on tiistai.

Hymyiilytti,kun vastasin et selvä. Sit tuli tiistai-ilta ja havahtui et hei tänään on mun kärkkipäivä. Haki Geisha suklaapakettinsa,joka oli ollu huoneemme kirjahyllyn päällä jo monta viikkoa. otti siitä sitten 5 geisha suklaapalaa ja laittoi paketin takaisin hyllyyn.

Olipa mässäilyä:D nyt se samainen paketti taas odottaa seuraavaa ahaaelämystä et ois karkkipäivä.

Meillä on suklaata kotona melkein koko ajan. Eikä neiti niitä silti aina syö. Tuo geisha suklaa on koko perheen heikkous. Tytölle joskus olen ostanut sen syddämenmuotoisen rasian ja täytän sitä sen tyhjennyttyä,kun muistan.

Neiti alipainoinen ja herkut ei ole koskaan olleet mikään ongelma. Kylässä monesti pienempänä pyysi kurkkua,kun toiset söi karkkia ja pullaa.

Jumppa juomana hällä edelleen maito - ihan omasta toiveesta. Hakee niitä 2dl purkkeja ihan itse kaupan hyllystä ostoskärryyn.

Kaipa tuo karkkipäivä ois ajankohtainen jos lapsi söisi kourallisia karkkeja kerralla,mut kun syö viikon aikana vähemmän karkkeja kuin monet yhessä päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi