Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uusi raskaus sektion jälkeen..

Vierailija
10.12.2009 |

Hei, onko täällä ketään kuka olisi tullut uudelleen raskaaksi pian sektion jälkeen?Miten raskaus/synnytys sujunut? Itselläni on 5kk poika joka syntyi kiirellisellä sektiolla ja nyt uusi raskaus olisi jo toiveissa...leikkaavalääkäri tai kukaan muukaan ei ole minulle maininnut milloin uusi raskaus olisi suotavaa, ystävälleni suositus oli 1v...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin raskautua vasta sen vuoden jälkeen eli lasten ikäero vajaat 2v

Vierailija
2/15 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisimme myös alkaa yrittämään kakkosta, mutta leikkauksen tehnut gynekologi suositteli yhden vuoden ehkäisyä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin mukaan synnytys on arvelle paha asia ellei ole kunnolla parantunut. Raskaus ei niinkään mutta itse kyllä odottaisin vuoden ajan seuraavaa raskauttakin.

Vierailija
4/15 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivon että joku kertoisi omasta kokemuksestaan...jos siis on tullut uudelleen raskaaksi pian sektion jälkeen..ketään??

Vierailija
5/15 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä synnytti 1v 3kk:n jälkeen sektiosta alakautta käynnistettynä kaksoset! Toinen kaksosista oli jopa 3,8kg painava. Kuulostaa hurjalta, mutta on ihan totta. Hänellä meni hyvin, mutta oli tietenkin tarkassa seurannassa. Nämä on niin yksilöllisiä juttuja niin kuin synnytykset yleensäkin.

Vierailija
6/15 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v2kk edellisestä sektiosta, synnytysten väli 2v. kohtu ohentunut leikkauksista, lapsia en saa enää tehdä. IHanaa, että kaksi tervettä olen saanut. En luopuisi mistään hinnasta kummastakaan lapsestani, mutta jos nyt saisin päättää, aikaväliä ainakin 2v. ennen uutta raskautta, synnytysten väliksi n.3v. tuolloin.

Nämä asiat kuitenkin yksilöllisiä.

Vierailija
7/15 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen siis sektiolla ja toinen alakautta. Sektiosta ei ollut minulle mitään ongelmaa odotusaikana eikä synnytyksessä. Tosin tietenkin asiaa seurattiin tarkemmin, koska sektio oli takana. Asiat ovat yksilöllisiä. Minua neuvottiin olemaan raskautumatta 6kk sektion jälkeen.

Vierailija
8/15 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän astisista vastauksista, lisää kokemuksia kuulen mielelläni :)

Vierailija
9/15 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksia?

Vierailija
10/15 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit eivät ole kauheasti osanneet kommentoida tuota raskautumisasiaa yhdelläkään kertaa.

Itse olen sen ajatellut niin, että sanovat erikseen, jos kohtu esim. niin huonokuntoinen että pitää erityisesti odottaa tai varoa tms.

Viimeisimmässä sektiossa kysyin mahdollisesta uudesta raskaudesta leikanneelta lääkäriltä, ja sanoi että siitä vaan, kohtu hyvässä kunnossa. Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi että raskausaika sinällään (9kk) on kohdulle riittävä toipumisaika.

Eli jos sinulla kaikki mennyt ihan ok, ei uuteen raskauteen liene mitään estettä vaikka heti.

Vierailija
11/15 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli synnytystapa mikä hyvänsä, raskaudesta toipumiseen olisi hyvä antaa vuosi aikaa.

Vierailija
12/15 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri suositteli vuoden paussia ennen kuin uutta yrittäisi. No aloimme yrittää kun esikoinen oli tasan vuoden ja kappas vaan 3 viikon päästä kuukautiset ei tulleetkaan ja raskaustesti positiivinen. Nyt kaksi kiireellistä sektiota takana ja kuopuksen synnyttyä sektion tehnyt lääkäri sanoi, että pitäisi ainakin 3 vuotta olla tulematta raskaaksi. Ei pelkoa. Kaksi riittää. Rankkaa on ollut, mutta antoisaa, tämä kahden pienen hoito! Voin rehellisesti sanoa, että kaksi ei ole tuplasti enemmän työtä vaan triplasti.

Vierailija
13/15 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusten jakamisesta...Tuntuu tosiaan olevan erilaisia suosituksia asian suhteen...Täytyy vielä puntaroida asiaa..eihän tässä mikään kiire ole :)

Vierailija
14/15 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlääkäri tarkisti kaksi päivää vanhan esikoiseni, totesi kaiken olevan ok, vilkaisi papereistaan että lapsi syntyi sektiolla ja sitten kätteli minua sanoen: "Onneksi olkoon, terve poika ja tervetuloa uudelleen kahden vuoden kuluttua!" Meni 2 v 4 kk.

Vierailija
15/15 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sektion jälkeen seuraava vauva syntynyt alakautta 1v 3kk ikäerolla. Ja painoakin oli reilut 4kg. Hyvin meni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän