Minkä ikäinen lapsi voi alkaa käyttää sähköhammasharjaa?
Meillä siis pian 3-vuotias lapsi, joka ei pidä hampaiden harjaamisesta. Ei anna aikuisen harjata kunnolla ja itsehän hän ei tietenkään vielä osaa tarpeeksi hyvin. Mietin että voisiko harkita sähköhammasharjaa, innostaisiko se harjaamiseen? Tai olisiko muita kikkoja joilla saisi homman toimimaan? :)
Kommentit (11)
6 kk eli heti kun on hampaita
Käsikäyttönen on niin huono ja turha
Ohhoh, 6 kk :O
Meille neuvoi hammashoitaja, että n. 3-vuotiaalle sopii sähköhammasharja. Sikäli jos siis suostuu sitä käyttämään. Meillä on sellainen, mutta lapsi ei ole vielä lämmennyt härvelille.
Meillä 5- vuotias on vuoden kinunnnut sähköharjaa, saa sen kun osaa harjata hampaat ilman ylimäärästä painamista.
Eli kouluun menee odottaminen.
meillä on jo ostettu pukinkonttiin mikki hiiri sähköhammasharjat 1v ja 3v pojille ja ajatuksena on juuri innostaa hampaiden pesuun. Nyt meillä on tavallinen sähköhammasharja, mut ajattelin, et toi mikki hiiri on kivempi, kun mun mielestä siinä on sellainen merkkiääni, milloin on pesty riittävästi. Me aikuiset otamme sen entisen sähköhammasharjan sit käyttöön, tietenkin uusilla terillä.
käyttänyt, nyt poika kohta 6v.
Tykkää kovasti ja hampaat ovat todella hyvässä kunnossa. Suosittelen lämpimästi!
ja loistokunnossa hampaat ja hampaidenpesu helppoa, nipeaa ja vaivatonta. Ette kai nyt itsekään saa hampaitanne käsikäyttöisellä puhtaaksi, miten siis lapsi saisi?
Se auttoi kun hampaiden harjaus takkusi ja lasten harjoja oli ainakin meidän s-harjaan erikseen. Sähköhammasharja on tehokkaampi ja pienellä harjalla pääsee helpommin harjaamaan joka paikasta.
suositteli sähköhammasharjaa sillä voi päristellä kitalakea ja kieltä, niin sitten se ärrä löytyy helposti.
Meillä suuhygienisti suositteli 3-vuotiaalle viimeistään, sähköharja on niin paljon parempi kuin tavallinen. Oman lapsensa hampaat hän on kuulemma harjannut jo 1-vuotiaasta lähtien sähköharjalla. Mutta varmaan sähköharjalla ei kannata antaa noin pienen lapsen itse harjata, ettei paina liikaa.
Hammaslääkäreiltäkin kyselin aikanaan asiasta ja sanoivat, että voi käyttää, kunhan ei paina liikaa.
Lapset saavat aina kiitosta hyvin pestyistä hampaista. Tosin meillä aikuiset ovat pesseet lapsen lisäksi n. 10v:ksi asti hampaat, koneella sekä aikuinen että lapsi itse.
Meillä taitaa muksu saada Mikki Hiiri sähköhammasharjan joulupukilta :) Varmaan alkaa harjaus sujua kun saa uuden harjan ja sattumoisin Mikki Hiiri on nyt meillä nyt kuumaa kamaa. Kiitos todella paljon vastauksista! Oon kyllä tosi toiveikas tän asian suhteen :)
Käsikäyttönen on niin huono ja turha