Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta että joudun seurantaan raskauden jälkeenkin???

Vierailija
09.12.2009 |

minulla on nyt raskausdiabetes ja kuulin että raskauden jälkeenkin minä jouun seurantaan neuvolassa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin. Aina kun käyn lapseni kanssa neuvolassa mitataan minutkin :), paino, verenpaine, vyötärönympärys sekä joudun käydä paastosokerin antamassa.

Vierailija
2/9 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkostyypin diabetesriskisi on huimasti noussut. Kannattaa noudattaa diabetesruokavaliota ja liikkua paljon ihan loppuelämän ajan jotta siirtaisit sairastumishetkeä mahdollisimman myöhäiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin vaan että on ihan hyvä seurata jatkossakin, mutta ei sitä mitenkään seurattu. En ole ylipainoinen, eikä seuraavassa raskaudessa diabetes uusiutunut. Nyt on vikasta synnytyksestä jo 8v aikaa, en ole kertaakaan mittauttanut sokereita...

Vierailija
4/9 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi on 11 kk, joudun uudelleen sokerirasitukseen jos haluan. Ei muuta sen kummempaa seurantaa. Mittarin sain itselleni, että voin välillä tarkkailla sokeriarvoja. Harvemmin vain tulee mitattua

Vierailija
5/9 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin oli normaalit. Itse olen silloin tällöi työterveyshuollossa otattanut arvot. Hyvä kun muistutit. Täytyykin ottaa taas..

Vierailija
6/9 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on suurentunut riski sairastua myös II-tyypin diabetekseen, joten kyseessä ei ole mikään pakko tai kyyläysmentaliteetti jonkun hoitsun kohdalta. Seurantaa tuskin pitkäaikaisesti neuvolassa toteutetaan, jatkossa oma ta tai työterveyshuolto ovat oikeita paikkoja.

Seurannan ja elintapamuutoksen avulla voit pysyä sairastumatta.

Vierailija
7/9 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksestä pian 7-vuotta ja ainoastaan osastolla heti synnytyksen jälkeen mitattiin verensokeri.

Kukaan ei ole sen jälkeen ollu kiinnostunut mun verensokereistani.

Vierailija
8/9 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua seurantaa, niin sanot sen. Ei ne sinua voi pakottaa vaa'alle tai ottaa väkisin verensokeria. Herranen aika sentään...

Vierailija
9/9 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän se ole kummempaa kuin sokerirasitus kerran tai pari vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä