Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö inva-WC:tä?

Vierailija
09.12.2009 |

Eli kun poikkeatte vaikkapa huoltoasemalla, niin menettekö koskaan inva/vauvanhoito-vessaan, jos näkyvillä ei ole yhtään hätäistä invalidia ja tavalliseen vessaan jonottaa kymmenen naista? Onko paha synti käyttää inva-vessaa? Jos pikaisesti lorauttaa siellä pissat pönttöön..

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen nopea kusija enkä meikkaa itseäni vessassa. Siispä selviydyn sieltä pihalle alle minuutissa. Invalidi ei ole tajunnutkaan vessan olevan varattu, kun se jo käyttöni jälkeen vapautuu.

Vierailija
22/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja virtsanpidätyskykyni on sellaisessa kunnossa, että voi odottaakin.

Vammaisilla voi olla ongelmia pidätyskyvyn(kin) kanssa, joten ei ole oikein, että sellainen ihminen joutuu odottamaan invavessassa kusevaa ja itseään meikkaavaa ihmistä.

Mitäs sitten tehdään pidätyskyvyn kanssa? Voisinpa vielä sanoa että normaali ihminen käy siellä veskissä nopeammin kuin apuvälineitä tarvitseva invalidi.

Entäs lapset? Mitäs jos siellä onkin lapsi potalla, silloinkin joutuu se pidätyskyvytön odottamaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, on erittäin tärkeää, että ne sijaitsevat lähellä ovia ja ovat tavallista leveämmän. Ai miksikö?

Koska jaksan kävellä vain rajallisen määrän. Ei ole järkeä käyttää sitä kävelyenergiaa sinne kauppaan siirtymiseen- vaan nimenomaan siihen shoppailuun (on kauppiaankin etu).

Ja toisaalta, jos minulla on pyörätuoli mukana, niin sitä tilaa sen tuolin kasaamiseen ja autosta nostamiseen jne. tarvitaan enemmän, etten kolhi naapuriautoja. Parkkihallissa voisinkin pysäköidä myös kauempana olevalle inva-paikalle silloin kuin minulla on pyörätuoli mukana. Mutta tavalliselle paikalle en voi pysäköidä, vaikka siinä vieressä olisikin tilaa. Koska tullessani ulos kaupasta joku on voinut pysäköidä autoni viereen, jolloin en pääse sisälle. Pyörätuoli ei myöskään kulje lumisohjossa tai pehmeässä hiekassa. Eli ulkoparkkiksella paikan on oltava siinä lähellä ovia, siinä on usein parhaiten hoidettu maastokin.

Vierailija
24/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, on erittäin tärkeää, että ne sijaitsevat lähellä ovia ja ovat tavallista leveämmän. Ai miksikö?

Koska jaksan kävellä vain rajallisen määrän. Ei ole järkeä käyttää sitä kävelyenergiaa sinne kauppaan siirtymiseen- vaan nimenomaan siihen shoppailuun (on kauppiaankin etu).

Ja toisaalta, jos minulla on pyörätuoli mukana, niin sitä tilaa sen tuolin kasaamiseen ja autosta nostamiseen jne. tarvitaan enemmän, etten kolhi naapuriautoja. Parkkihallissa voisinkin pysäköidä myös kauempana olevalle inva-paikalle silloin kuin minulla on pyörätuoli mukana. Mutta tavalliselle paikalle en voi pysäköidä, vaikka siinä vieressä olisikin tilaa. Koska tullessani ulos kaupasta joku on voinut pysäköidä autoni viereen, jolloin en pääse sisälle. Pyörätuoli ei myöskään kulje lumisohjossa tai pehmeässä hiekassa. Eli ulkoparkkiksella paikan on oltava siinä lähellä ovia, siinä on usein parhaiten hoidettu maastokin.

Mitä mieltä olet meistä ns. normaaleista, jotka niitä käyttävät?

Vierailija
25/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vähän sama kun se ketju missä puhuttiin ajamisesta inva paikalle..

Luulisi olevan tämäkin noille ihmisille synti käyttää inva vessaa jos kerta ei inva paikalle saa nopsaa pysähtyä jos se on ainoa vapaa autopaikka jossain joskus.

Melkeinpä sama asia. missäs ne huutajat on kun ei vielä ole täällä näkyny??

Vierailija
26/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vähän sama kun se ketju missä puhuttiin ajamisesta inva paikalle..

Luulisi olevan tämäkin noille ihmisille synti käyttää inva vessaa jos kerta ei inva paikalle saa nopsaa pysähtyä jos se on ainoa vapaa autopaikka jossain joskus.

Melkeinpä sama asia. missäs ne huutajat on kun ei vielä ole täällä näkyny??

Vierailija
27/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerta inva-paikalle ei saa ajaa autolla ja täällä siitäki valitettu niin vittu ei sitä inva-vessaakaa tule käyttää näillä terveillä ihmisillä!

Vierailija
28/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerta inva-paikalle ei saa ajaa autolla ja täällä siitäki valitettu niin vittu ei sitä inva-vessaakaa tule käyttää näillä terveillä ihmisillä!

Ei tarvitse olla edes suurella älyllä varustettu ihminen tajutakseen.

Vierailija
29/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla edes suurella älyllä varustettu ihminen tajutakseen olevan sama asia!

Vierailija
30/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla edes suurella älyllä varustettu ihminen tajutakseen olevan sama asia!

Vierailija
31/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO ET NÄKÖJÄÄN!!!

Vierailija
33/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa wc potalla+hoitopöydällä varustettuna

Vierailija
34/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein ollut parkkiksella, jossa ainoa lähellä oleva vapaa paikka on ollut invapaikka.

Ei se ole sama asia.

Vessoissa taas voi joutua usein odottamaan.

Vierailija
35/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim nyt raskaanaollessani en kerta kaikkiaan pysty jäämään pitkään jonoon tai lirahtaa housuun. Lisäksi invapytyltä on huomattavasti helpompi nousta ylös.

Lisäksi sairastan erästä sairautta, johon liittyy liikkumisvaikeuksia. Pahenemisjakson aikana invawc on ihan must. Näin toimin vaikkei minulla ole keppejä/pyörätuolia/invalappua. Olen mielestäni oikeutettu käyttämään sitä silloin kun siihen on todellakin tarvetta.

Vierailija
36/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan invapaikalle ja käytän invavessaa. Nyt olen kyllä paha paha ihminen!

Vierailija
37/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta et käytäessäsi invavessaa.

Vierailija
38/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet paha ihminen ajaessasi invapaikalle. Mutta et käytäessäsi invavessaa.

Eikö nimenomaan inva merkillä varustetut paikat ole tarkoitettu niille invalideille? Kyllä on yhtälailla paha ihminen käyttämään inva vessaa kuin inva parkkipaikkaa!

Vierailija
39/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni invaparkkipaikan käyttäminen aivan terveenä on paha teko, mutta invavessan taasen ei. Yleensä kai vessassa ei viivytä muutamaa minuuttia kauempaa, mutta kaupassa kylläkin. Tämä on se ero mielestäni. Parkkipaikalla on todellakin yleensä lukuisia muitakin paikkoja vapaana, huoltoasemalla monasti vain yksi naisten vess (ja ne naiset kuhnaa siellä vessassa tuntikaupalla) + se yksi inva-vessa.

Vierailija
40/60 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni invaparkkipaikan käyttäminen aivan terveenä on paha teko, mutta invavessan taasen ei. Yleensä kai vessassa ei viivytä muutamaa minuuttia kauempaa, mutta kaupassa kylläkin. Tämä on se ero mielestäni. Parkkipaikalla on todellakin yleensä lukuisia muitakin paikkoja vapaana, huoltoasemalla monasti vain yksi naisten vess (ja ne naiset kuhnaa siellä vessassa tuntikaupalla) + se yksi inva-vessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi