Saako teillä lapset kömpiä öisin viereenne?
Kommentit (32)
mutta jos aamusta.... n.6 maissa tulee niin tulkoon
Mieluummin nukkuisin ilman näitä potkivia lisälämpöpattereita, mutta en kyllä jaksa juosta rauhoittamassa itkeviä ja painajaisia näkeviä tenavia omassa huoneessa. Viereen tultuaan nukkuvat rauhallisesti aamuun asti. Melkein joka yö.
Vai jos lapsi yöllä kipittää viereen niin palautatteko omaan sänkyyn vai saako jäädä?
Kälyni koittaa väkisin kasvattaa naamakirjan kaverilistaansa.
Nytkin oli pyytänyt kaverikseen yhtä ystävääni, jonka on kerran ohimennen tavannut.
Ei palauteta omaan sänkyyn. On ihana nukkua pienen tuhisijan vieressä.
Mutta sitten kun siirtyy omaan sänkyyn, saa kyllä tulla meidän väliin jos vain haluaa. Mieluummin tietysti aamupuolella yötä, mutta en aio pakottaa ketään nukkumaan omassa sängyssään jos siellä vaikka pelottaa tai ei saa unta.
Esikoinen ei tule enää viereen, ja kuopus nukkuu pinniksessä, eli ei edes pääse itse.
Mutta en vaan pysty nukkumaan jos lapsi/lapset ovat vieressä nipistelemässä, kutittelemassa, potkimassa yms. Ja sitten pelkään aina että käännyn vahingossa lapsen päälle, enkä voi enää liikkua ja nukkua luontevasti.
Eli lapset nukkuvat omassa sängyssä meillä. (tiedän, nyt kaikki perhepetiläiset hyökkää kimppuuni miten sydämetön olen....)
Saisivat mutta kukaan ei koskaan tullut,nukkuvat paremmin omissa huoneissa ja sängyissä kun ovat niin aina nukkuneet=)lapsia 3
MEidän 1v nukkuu vihdoin omassa sängyssä koko yön. Nukkuispa jatkossakin.
ja kun paha uni on karkotettu, palaa jo mielellään takaisiin omaan sänkyyn. Minä en saa ollenkaan nukuttua, jos lapsi pyörii sängyssä, joten meillä perhepetikin loppui heti, kun lapsi alkoi liikkua.
Käydä saa jos näkee painajaisia mutta sitten takaisin, muuten menee yöunet pilalle.
Yleensä nukutaan sitten loppuyö yhdessä ( minä, mies ja kaksi lasta, toiset kaksi jo niin isoja, etteivät enää viereen tulekaan ). Jos lapsi on niin levoton nukuessaan, ettei kukaan muu saa nukkua, niin silloin palautamme omaan sänkyyn nukkumaan takaisin. Meillä toimii hyvin näin!
Meillä lapset ovat aina nukkuneet omissa sängyissään, eivätkä ole yhtäkään yötä olleet vieressä. Lapset on aina opetettu nukahtamaan omaan sänkyynsä ja nukkumaan siellä yönsä. Minusta on ihan kiva, että edes se sänky on minun ja mieheni oma paikka ja siellä voimme viettää laadukasta kahdenkeskistä aikaa.
Lapset 12v, 6 v ja 3v.
Ei palauteta omaan sänkyyn. On ihana nukkua pienen tuhisijan vieressä.
Eskarilainen menee meidän sänkyymme jo usein ennenkuin me, jos ei ole saanut heti unen päästä kiinni, odottaa sen aikaa että kuopus on nukahtanut:-)
En muista koska olisi nukkunut koko yötä omassa sängyssään.
Toinen tulee aamulla tai aamuyöstä, aika harvoin kyllä.
Ikinä en ole kumpaakaan palauttanut, itse olen joskus lähtenyt lasten huoneeseen tai lähettänyt miehen sinne:-)
vauva nukkuu omassa sängyssään ja jos herää siirrän takaisin omaan sänkyynsä
Meilä on vasta yksi lapsi joten en tiedä nukkuuko kaikki lapset samalla tavalla.. Hän pyörii ja potkii ja ulisee ja tekee kaikki maailman temput unissaan joten viereen EI tulla. Jos on yöllä hätä ja tarvitsee seuraa, niin saatan mennä vaikka hänen huoneeseen lattialle nukkumaan ja pitämään hetken kädestä, mutta vieressä en pysty nukkumaan.
tulla ja yleensä annetaan nukkua aamuun asti keskellä, joskus palautetaan omaan sänkyyn, jos on tullut alkuyöstä samaan sänkyyn. Yleensä kaveri kipittää keskelle siinä 05 aikaan, joten ei tunnin ahtaus haittaa.
Ja toisinaan menee jo illalla mun sänkyyn nukkumaan. Joskus mä pyydän tyttöä mun viereen, mutta ei läheskään aina tuu. Joka aamu tyttö tulee mun viereen, tai huutelee omassa huoneessaan että pitää tulla hakemaan. Sit siinä vähän aikaa halitaan, jos ei nukaheta uuestaan. Tyttö on 4-vuotias.
Aamu 6 toimii meillä rajana, jos siinä main tulee viereen, niin sitten saa jo jäädä koska kohta muutoinkin herätään.
ja jatkaa unia siinä.