Onko kukaan reklamoinut saamastaan pysäköintisakosta? Seuraukset?
Hei, sain pysäköintisakot eräällä pysäköintialueella vaikka olinkin maksanut pysäköinnistä. Mulla on kuitti olemassa ja laitoin sen kirjallisen reklamaation liitteenä firmalle.
Mitään vastausta en ole saanut enkä tosiaan aio maksaa 35 euron sakkoja periaatteesta koska olen pysäköinnistä maksanut ohjeen mukaan.
Onko kukaan tehnyt valitusta sakosta? Mikä firma? Ja mikä on ollut seuraus? Ihan mielenkiinnosta kysyn koska mua sapettaa!!!
Kommentit (5)
tarkkoja yksityiskohtia en muista siis, mutta kuitenkin..
Sain kotiin kirjeen maksamattomasta parkkisakosta, joka piti siis kirjeen mukaan maksaa heti korkoineen kun en ollut ajoissa maksanut. Mutta en vain ollut tietääkseni saanut parkkisakkoa, siksi en siis myöskään maksanut. Soitin laskussa olevaan numeroon, asiaa selvitettiin. Kyllä sakossa oli tosiaan kyse minun autosta, olin ollut kyseisessä paikassa parkissa juuri silloin. Ihan mahdollistakin että olin sakon ansainnut, joskus venyy shoppailut.. Mutta uskoivat etten ole sakkoa saanut ja siksi en maksanut (joku idiootti vienyt sen tuulilasista?) joten riitti kun maksoin sakon, en korkoja.
Ei siis yhtään samanlainen tapaus, mutta pointtina se, että kyllä parkkisakoistakin voi neuvotella.
oli tipahtanut ikkunalta penkille eikä lappuliisa ollut huomannut sitä. Sain ystävällisen vastauksen että voin repiä sakkolapun.
sehän menee perintään muuten ja joudut maksamaan lisäksi kaikki korot sun muut.
maksa lasku ja tee valitus. Hyvässä lykyssä saat rahat myöhemmin takaisin, tosin käsittääkseni sakkojen "anteeksi antaminen" on hyvin harvinaista. Niin olihan sulla se lappu ikkunassa?
Ette ikinä arvaa!!!
Tein tuon reklamaation viime keskiviikkona ja nyt kun tulin uudelleen koneelle, olinkin saanut vastauksen sieltä -juuri kun alkoi hermo mennä :o).
Eli vastasivat, että olivat tarkistaneet antamani tiedot ja todenneet, että minulla on ollut maksutapahtuma kyseisessä paikassa tuolloin ja että sähköpostini liitteenä oleva kuitti on aito.
Niinpä peruivat sakon!!! Enpä olisi uskonut vaikka toivoinkin näin käyvän. Olin siis toiminut aivan kuten pitää -eli maksanut parkista ja jättänyt tositteen autoon. Siellä maksu menee niin, että poislähtiessä maksu pitää katkaista eli syöttää maksukortti uudelleen jolloin vasta tapahtuu veloitus ja siitä saa kuitin. Ja tuon veloitustapahtuman he näkivät ja totesivat sakon olevan aiheeton!
Joskus siis voi käydä näinkin vaikka mieheni sanoikin, että on aivan turhaa sinne yrittää mitään reklamoida. Mutta onneksi reklamoin koska en voi mitenkään ymmärtää miksi sakko on annettu. Vastineessaan firman asiakaspalvelu kirjoitti, että lienee tullut inhimillinen virhe tarkastajalle ja oli tarkastanut tositteemme väärin.
T: iloinen ap.
onhan sulla vielä todoste maksusta!
Jos ei, niin ei kun maksamaan, muussa tapauksessa toivoa on