167/55. onko ok?
tuntuu läskille :( ei läskiä ole mutta tunnen itseni isoksi
Kommentit (16)
Vyötärö kapenee, samalla kun hartiat ja reidet levenevät. Eli saavutat enemmän tiimalasimaisen, kiinteämmän vartalon.
Se joko on tai ei ole, läskiä tai ei.
Ap, yritä tunnistaa mikä se oma vartalotyyppisi on ja tässä on liikuntaohejeita eri vartalotyypeille: http://www.female-workout.com/female-workout/know-your-body-shape-to-ma…
Toisin sanoen ennustan, että koko sen ajan kun vartalosi on hoikka ja kaunis, suret ja häpeät sitä ja koet olevasi läski ja blaa blaa blaa. Sitten 40+-ikäisenä kun ymmärrät että kas, elämähän ei olekaan ikuista, eikä kaunis, hoikka vartalo säily ikuisesti, tajuat miten tyhmä sitä on tullutkaan oltua, kun kaikki nuo vuodet kauniina ja hoikkana meni hukkaan valivalivalivalittaessa ja surkuteltaessa.
Nauti nyt hyvä nainen kehostasi! Opettele se vaikka hampaat irvessä. Rupea harrastamaan liikuntaa, että opit nauttimaan kehostasi, ei sen takia että olisit vielä laihempi. Jos jos harrastat liikuntaa, terapeutti on oikea osoite.
ihan oikeesti. Teet näitä alotuksia melkein joka päivä. Elämä menee hukkaan painoa murehtiessa. Sairas kehonkuva.
Mutta, kyllä noillakin mitoilla voi olla ns. läski. Tai ei siis ylipainoinen, mutta voi olla "löysä laiha". Itselläni on aina ollut esim. selluliittia, vaikka mittani oli 165/50!! Nyt olen jo 40v, tällä hetkellä painan n. 60kg ja todellakin olen löysä :/. Ei ole minäkuvassa tai päässä vikaa, kyllä peili kertoo totuuden!
Missakohan pro-ana maailmassa nama "voi olla laskia" noilla mitoilla vastanneet asuu?
Ap:lle: on TOSI hoikka, BMI on 19,7 eli ihan normaalin alarajoilla. Yhtaan et saa laihduttaa ainakaan. Vikaa on paassasi, ei kropassassi, jos tuo tuntuu isolta - hae siihen apua.
Missakohan pro-ana maailmassa nama "voi olla laskia" noilla mitoilla vastanneet asuu? Ap:lle: on TOSI hoikka, BMI on 19,7 eli ihan normaalin alarajoilla. Yhtaan et saa laihduttaa ainakaan. Vikaa on paassasi, ei kropassassi, jos tuo tuntuu isolta - hae siihen apua.
Ap:lla ON optimit mitat, mutta kyllä noilla mitoilla ihan oikeasti voi olla sitä läskiäkin! Se ei tarkoita sitä että OLISI läski, mutta ei sitäkäÄn välttämättä että on mikään superlaiha tai että on päässä vikaa! Mä itse kun olin sen 165/50, opiskelin kosmetologiksi silloin ja harjoittelimme selluliittihoitoja. Opettaja, arvostettu kosmetologi, hämmästyi sitä, että minulla, hoikalla nuorella naisella sinänsä, oli tosi paljon selluliittia! Eli, hoikkakin voi olla "löysä"! Se ei tarkoita sitä että olisi lihava, mutta ei se tarkoita sitäkään, että olisi joku anorektikko, kuten täällä aina väitetään heti jos painoindeksi on vähänkin alle 23!
Missakohan pro-ana maailmassa nama "voi olla laskia" noilla mitoilla vastanneet asuu? Ap:lle: on TOSI hoikka, BMI on 19,7 eli ihan normaalin alarajoilla. Yhtaan et saa laihduttaa ainakaan. Vikaa on paassasi, ei kropassassi, jos tuo tuntuu isolta - hae siihen apua.
Ap:lla ON optimit mitat, mutta kyllä noilla mitoilla ihan oikeasti voi olla sitä läskiäkin! Se ei tarkoita sitä että OLISI läski, mutta ei sitäkäÄn välttämättä että on mikään superlaiha tai että on päässä vikaa! Mä itse kun olin sen 165/50, opiskelin kosmetologiksi silloin ja harjoittelimme selluliittihoitoja. Opettaja, arvostettu kosmetologi, hämmästyi sitä, että minulla, hoikalla nuorella naisella sinänsä, oli tosi paljon selluliittia! Eli, hoikkakin voi olla "löysä"! Se ei tarkoita sitä että olisi lihava, mutta ei se tarkoita sitäkään, että olisi joku anorektikko, kuten täällä aina väitetään heti jos painoindeksi on vähänkin alle 23!
Selluliittia tosiaan löytyy laihoiltakin.
Sina et sitten tunnu tajuavan, etta jos ihminen tekee tallaisia aloituksia, ei ole kyse vain siita, etta hanen pitaisi lisata lihasta ja vahentaa rasvaa... Oikeasti, ap:n ajatusmaailma ja terveys huolestuttaa, ja sinunkaltaisesi vain ruokitte sita kun annatte ymmartaa etta hanen ruumiinkuvansa on normaali.
eikä läskiä ole grammaakaan, lihasta senkin edestä. Ja parin vuoden takana on aika, jolloin olin viitisen kiloa kevyempi ja LÄSKI. Salitreenillä olen saanut kroppani ihan eri näköiseksi enkä todellakaan tuijota vaakaa vaan peiliä.
Vihdoin normaali mitoissa. 8 vuotta sitten painoin 45. Kuulostat normaali/hoikalta.
Sina et sitten tunnu tajuavan, etta jos ihminen tekee tallaisia aloituksia, ei ole kyse vain siita, etta hanen pitaisi lisata lihasta ja vahentaa rasvaa... Oikeasti, ap:n ajatusmaailma ja terveys huolestuttaa, ja sinunkaltaisesi vain ruokitte sita kun annatte ymmartaa etta hanen ruumiinkuvansa on normaali.
että noilla mitoilla sitä läskiä voi löytyä. Ja purnaan sitä vastaan, kun täällä AINA sanotaan heti, että on joku anorektikko tai on päässä vikaa tms, jos sanoo, että ei ole hoikka jossain tietyissä mitoissa. Ihmisten kropat on niin erilaisia, että ei voi sanoa, että sinä et ole laiha tai sinä et ole lihava vaan sen myötä että tietää jonkun pituuden ja painon. Se on huolestuttavaa, että joku oikeasti hoikka ajattelee olevansa lihava, mutta silloin on kyse jo sairaudesta johon pitää hakea apua muualta kuin keskustelupalstoilta.
että noilla mitoilla sitä läskiä voi löytyä. Ja purnaan sitä vastaan, kun täällä AINA sanotaan heti, että on joku anorektikko tai on päässä vikaa tms, jos sanoo, että ei ole hoikka jossain tietyissä mitoissa. Ihmisten kropat on niin erilaisia, että ei voi sanoa, että sinä et ole laiha tai sinä et ole lihava vaan sen myötä että tietää jonkun pituuden ja painon. Se on huolestuttavaa, että joku oikeasti hoikka ajattelee olevansa lihava, mutta silloin on kyse jo sairaudesta johon pitää hakea apua muualta kuin keskustelupalstoilta.
Kuten edella sanot, niin miksi edes lahdet kaymaan keskustelua tallaisista yleisista periaatteista (joita edella kuvailet), kun on paivanselvaa etta ap kysyy tallaisia, koska hanella on vaaristynyt kehonkuva. Ja varmaan tiedat, etta anorektikot eivat valttamatta hae apua oikeasta paikasta ilman ulkopuolisten puuttumista asiaan. Ennemminkin nakisin ap:n aloituksen yrityksena saada tukea vaaristyneelle laihdutusprojektille...
miksi kysyt kun tiedät että on ok?
Tuo on minun normaalipaino ollut jo 15 vuotta. Nyt olen lihonut puolen vuoden aikana 5 kiloa kun olen ollut työtön, painan samanverran kuin 8 kk raskaana eli 61 kg tämä on järkyttävää tämä läskin määrä joka vain tulee kun kotona on. Kun lapset 3kpl olivat pieniä en ehtinyt lihoa.
Jos tuossa painossa tuntuu läskille, niin se on löysyyttä. Ala hankkia kiinteää lihasta löysän tilalle, niin paremmalta näyttää. Painosi voi jopa hieman nousta vaikka näyttäisit hoikemmalta, sillä lihas painaa enemmän kuin löysä läski.
Ala siis syödä enemmän proteiinia (lihaa) ja jätä vähemmälle vaaleat hiilarit (pastat, riisit, vaaleat leivät jne). Ja ala treenaamaan lihaskuntoa vaikkapa punttisalilla.
Huomaat, että tulet muodokkaammaksi ja kiinteämmäksi. Vyötärö kapenee, samalla kun hartiat ja reidet levenevät. Eli saavutat enemmän tiimalasimaisen, kiinteämmän vartalon.
Laihduttamalla et saa kiinteyttä - vain urheilemalla ja syömällä runsaasti hyvänlaatuista ruokaa.
Olen 164cm/67kg enkä tunne itseäni läskiksi. Olen tosin siitä onnekas, että vartaloni on kurvikas, jos olisi suoravartaloinen niin näillä kilomäärillä olisi varmasti omppuvatsa. Nautin vartalostani!