Miksi naiset edelleen alistuu?
Tekemään kaikki kotityöt ja hoitamaan lapset, kun mies luo "uraa", kuka minkäkinlaista. Jopa sellaiset naiset saattavat tehdä kaiken kotona, jotka tienaavat saman verran kuin mies ja tekevät yhtä paljon työtäkin.
Mutta en ymmärrä missään olosuhteissa alistumista. Miksi tehdä kaikki kotona? Kai se mies osaa silloin tällöin imuroida, pestä pyykit, luututa lattiat vaikka töissä paljon olisikin.
Mikä teidät saa alistumaan? Haluaisin ymmärtää, mutta en ymmärrä. Onko se pakko, eikö miehenne vain tee mitään tai suostu tekemään mitään? Minkälainen perhe teillä kotona oli, tekikö äitinnekin kaiken kotona?
Kommentit (19)
Tekemään kaikki kotityöt ja hoitamaan lapset, kun mies luo "uraa", kuka minkäkinlaista. Jopa sellaiset naiset saattavat tehdä kaiken kotona, jotka tienaavat saman verran kuin mies ja tekevät yhtä paljon työtäkin. Mutta en ymmärrä missään olosuhteissa alistumista. Miksi tehdä kaikki kotona? Kai se mies osaa silloin tällöin imuroida, pestä pyykit, luututa lattiat vaikka töissä paljon olisikin. Mikä teidät saa alistumaan? Haluaisin ymmärtää, mutta en ymmärrä. Onko se pakko, eikö miehenne vain tee mitään tai suostu tekemään mitään? Minkälainen perhe teillä kotona oli, tekikö äitinnekin kaiken kotona?
Missäköhän ja kukakohan mut tai mua on alistanut? En oo edes huomannut, mä olen aina luullut tekeväni kaikki ihan siitä syystä että sopii mulle. Mutta kiitos nyt vaan siitä kun valistit mua tästä asiasta :)
Joo ja mieheni on yrittäjä. Äitini on myös yrittäjä, isä teki kotitöitä jonkun verran. Ja minä tosiaan tykkään tehdä kotityöt itse, en tykkään että joku tulee auttamaan, mulla on omat rutiinit ja hommat sujuvat kuin leikki.
Naiset saavat nykyään käydä töissä, kaiken sen lisäksi, mitä tekevät muutenkin.
Minä olen kotiäiti (ollut jo vuosia) ja miehelläni on sivutyö varsinaisen lisäksi. Päävastuu kodinhoidosta on minulla ja välillä kyllä kyrsiinnyn siihen. Mieheni on työssään ihan riittävän tiukilla (taitaa olla jo kuudennet YT-neuvottelut menossa) ilman että vaadin häntä tekemään enemmän kotona.
Toki hän jotain tekee, mutta meillä siivous on kuin tekisi lumitöitä lumisateessa: mikään ei riitä! Ja meillä ei siis todellakaan ole tahrattoman siistiä vaan päinvastoin.
kaksi viikkoa, että mies tulee maapallon toiselta puolelta? Meiläl mies todellakin tekee uraa ja hyvä niin; onpahan takuuvarma tulonlähde kun on asuntolainaa ja muita laskuja ja lapsiakin elätettävänä. Oma työpaikka ei niin varma olekaan. Ei mua kukaan ole alistanut, ollaan miehen kanssa kumppaneita; ei pomo ja alainen. Näistä asioista kun joissakin perheissä keskustellaan ja yhdessä sovitaan. mies kyllä haluaisi jäädä kotiin jos se vaan olisi taloudellisesti mahdollista, mutta kun ei ole!!
Olin niin rakastunut että kuvittelin miehen muuttuvan. Ja sitten olikin jo liian myöhäistä.
joutuu kyllä sitten matkustamaankin ja venyttämään päivää. Siivousapua ollaan otettu, muuten saan kotihommat hoidettua itse, kiitos kysymästä.
Se oli minun työni. Nyt kun olen töissä, hommat jakaantuu. Olen kodista, jossa isä hoiti käytönnön kotihommat, joten mä en osaa edes ajatella näitä tasa-arvojuttuja tälleen. Se tekee, joka ehtii ja pystyy.
On se kumma, että tällä palstalla kaikki aina kertoo, kuinka mielellään tekee kaikki kotityöt itse, kun mies tuo rahaa kotiin ja tekee pitkää päivää.
Tosielämässä törmää vain naisiin, jotka valittaa kuinka JOUTUVAT tekemään kaikki kotityöt itse, kun mies ei KOSKAAN ole kotona.
On se kumma, että tällä palstalla kaikki aina kertoo, kuinka mielellään tekee kaikki kotityöt itse, kun mies tuo rahaa kotiin ja tekee pitkää päivää.
Tosielämässä törmää vain naisiin, jotka valittaa kuinka JOUTUVAT tekemään kaikki kotityöt itse, kun mies ei KOSKAAN ole kotona.
kuin kökkii vuokrakämpässä työttömän ukon kanssa ja ihmettelee millä ne laskut maksetaan
kuin kökkii vuokrakämpässä työttömän ukon kanssa ja ihmettelee millä ne laskut maksetaan
Kai nyt jokaisella muitakin vaihtoehtoja on kuin olla palkattu piika tai asua vuokrakämppää työttömän ukon kanssa..
Kai nyt jokaisella muitakin vaihtoehtoja on kuin olla palkattu piika tai asua vuokrakämppää työttömän ukon kanssa..
sen vuoksi että se joutuu matkustelemaan paljon? Vai jättää kotityöt tekemättä?
Olemme molemmat vakityössä, mutta mies vain on luonteeltaan aktiivisempi ja nopeampi kuin minä. Hän tarttuu kotitöihin nopeammin. Ei kuitenkaan merkittävää epäsuhtaa ole syntynyt, sehän tulisi jo ongelmaksi.
Minullekin on aina ihmetyksen aihe, mistä naiset löytävät näitä tyyppejä jotka eivät pane kotona rikkaa ristiin, ja miksi naiset sitovat itsensä näihin miehiin. Ehkä he ovat muuten jotenkin hirveän hyviä miehiä.
Kotityöt teen silti mielelläni itse, ruokaa teen arkena, siitä en pidä mutta teen sitä lasten takia. Mun mies ei pahemmin mopin varressa roiku eikä imuriin koske, se ei tarkoita kuitenkaan sitä että ei tekisi mitään. Hän siivoaa omat jälkensä, siivoaa lasten jälkiä myös tarvittaessa, meidän lapset on jo niin isoja että niitä ei tarvitse hoitaa, mutta kyllä mies heidän kanssaan viihtyy, ottaa mukaansa minne meneekin ja katsoo perään. Mies meillä myös tekee ns. perinteiset miesten työt, hakkaa halot, remppaa tarvittaessa ja vaihtaa vaikka lampun jos sitä pyydän (osaan toki vaihtaa sen itsekin). Mies tekee viikonloppuisin ruuan ja hyvää tekeekin, mies myös hoitaa grillauksen kesällä. Mun mies tekee loppujen lopuksi hyvin paljon sen lisäksi että käy töissä. Se että minä siivoan ei todellakaan ole mikään uhraus eikä mua siihen alisteta, minä teen sen koska se sujuu multa paremmin, nopeammin ja minä olen täällä kotona päivät pitkät. Se nyt jos joku olis kummaa että mä vaan makoilisin himassa ja odottaisin miestä töistä kotiin siivoamaan.
tajusin asian liian myöhään. : ) kyllä ottaa välillä päähän ja pahasti. Toisaalta muten hyvä mies ja tekee pitempää työpäivää kuin minä eikä ikinä ole olettanut mun tekevän kotitöitä yhtään enempää kuin itsekään tekee, muten vaan pystyisi asumaan sellaisessa sotkussa. Mies ei muutenkaan osaa asiita organisoida.
Kaikki miehet on väkivaltaisia ja kaikki naiset tekee kotityöt?
kotityöt kotona olevalle on alistumista???
Mitä sitä muutakaan tekee kuin pesee (no kone pesee) pyykkiä tai imuroi pienen hetken päivästä jos on kotona!
Tämä on minulle kotona ollessa ajankulua.
Mies voi vaikka ottaa suihin.. Jos se nyt töitä tarttee!
Miten leveä perse sulla on jos et malta siivota kotia -kun toinen puskee töitä sen ajan.
Kyllä on paksua "alistumiskuva"! :D
Missä ap viestissä sanotaan, että kaikki naiset tekee kotityöt?
"Miksi naiset edelleen alistuu? Tekemään kaikki kotityöt ja hoitamaan lapset...jopa naiset jotka....
"Miksi naiset edelleen alistuu? Tekemään kaikki kotityöt ja hoitamaan lapset...jopa naiset jotka....
ONks sun elämä aika vaikeeta, kun tuollaiseen pilkun viilaukseen ryhdyt. KAIKKI muut paitsi sinä varmaan ymmärsivät asian.
oma äitini taasen teki aina kaiken..