Olenko ainoa reliikki joka ei ole Facebookissa?
Kai teitä on muitakin jotka eivät ole innostuneet Facebookista? Vai olenko ainoa kun tuntuu että siellä alkavat kohta olla kaikki vauvasta vaariin...
Kommentit (21)
Mikä se on?
Nimim. "syntynyt 1984"
ei kiitos. feispuukki ei ole minua varten.
En koe menettäväni mitään, vaikken fb:ssä käykään.
Joillakin on muutakin elämää, niin ei tarvi fb:ssa leikkiä.
Täällä yksi sellainen myös! Ei kiinnosta naamakirjailut sitten yhtään!
En halua antaa itsestäni tietoja jollekin amerikkalaiselle firmalle, joka lopulta saa käyttää tietoja ihan miten tykkää!
Tätä ei moni tule ajatelleeksikaan...
Itseasiassa aika pelottava ajatus, kun rupeaa funtsimaan.
nettiin. kerran syberavaruudessa, aina syberavaruudessa.
Minusta se on lähinnä teinien juttu.
mieluummin pidän ihmisiin yhteyttä "tosielämässä" - tosin en edes kaipaa mitään valtaisaa ystäväpiiriä ja kuulumisten vaihtamista joidenkin kouluaikaisten tuttavien kanssa.
Kamala painostus, mutta en aio liittyä. Juuri siksi, että ei tee mieli avautua omasta elämästä tai käyttää aikaa "turhien" ihmissuhteiden ylläpitämiseen. Mieluummin käytän ajan perheeseen, ystäviin ja harrastuksiini.
Kyllä sähköpostilla voi hoitaa yhteydenpidon aivan hyvin.
ystäviä ja tuttavia on ihan irl-elämässä, ja he riittävät. Perheellisellä ei ole aikaa notkua missään teini fb:ssä.
Sähköpostit, tekstiviestit, puhelut ja tapaamisetkin ovat keksitty ;-)
mutta järkevämpää olisi olla olematta. Vaikka käytän ajallisesti ehkä 15 min päivässä, koen että se imee kolmen tunnin energiat. Aivan turhaa. Todelliset ystäväni eivät edes ole siellä ja alun "tirkistelyinto" on laantunut. Silti oon vähän koukussa...
Itseäni ei kiinnosta tiedottaa elämästäni netissä edes rajatulle kaveriporukalle ja arveluttaa tosiaan sekin, millaisen määrän tietoa ihmiset tarjoavat ihan vapaaehtoisesti jollekin amerikkalaisfirmalle.
Ap
oo fb:ssa, enkä mene, ärsyttää ku kaverit "vinkuu" mukaan..
Perusteluja:
- ei aikaa perheellisellä
- oikea elämä elätään eikä raportoida nettiin
- en halua kenenkään ulkopuolisen vahingossakaan näkevän mitään henk. koht. tietoja minusta
- netissä paljon salarikollisuutta ja hyväksikäyttöä
mutten koskaan käyttänyt fb:tä enkä ymmärrä edes mikä sen idea on? Siis ei pienimmässäkään määrissä kiinnosta raportoida omaa elämää jossain nettiyhteisössä, plääh.
joka ei ole fb:ssa. Kaikenlisäksi olen lapseton, joten mun kai KUULUISI siellä aikaani viettää...:D No, en kuitenkaan vietä. Ei vaan kiinnosta, vaikka muuten nettiä käytänkin.
Ei kiinnosta.