Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne jotka kuvittelevat että masennus on "laiskuutta" eivät ole itse kokeneet masennusta

Vierailija
07.12.2009 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kokenut oikeaa masennusta.

Vierailija
2/7 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin onneksi riittää ymmärrystä ilman kokemuksiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa näistä "nykymasentuneista" ei ole kokenut oikeaa masennusta.

Mitä on OIKEA masennus?

Mitä on VÄÄRÄ masennus?

t: masentunut

Vierailija
4/7 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eriasteista, olin minäkin kolme kuukautta mielisairaalassa masennuksen takia, mutta ei se mene niin, että samassa kun astun sairaalan ovesta ulos, olen aivan terve ja iloinen ja toimelias. En ole enää sairaalakunnossa, mutta en tervekään. Kaikki eivät ikinä joudu sairaalaan, mutta voivat silti olla esim. työkyvyttömiä. Työn tekeminen nimittäin vaatii useimmiten aika paljon.

Vierailija
5/7 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosin tarvi olla edes itse kokenut, riittää, että on läheltä seurannut. Masennus on niin kamala sairaus, että sitä ei kyllä kenellekään toivo!

Vierailija
6/7 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös se on totta, että moni joka nykyään sanoo olevansa masentunut, ei tiedä mistä puhuu.

Vierailija
7/7 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä sitä minään kamalana rikoksena, että joku sanoo olevansa masentunut, vaikka tällä ihmisellä ei olisi mitään diagnoosia, vaan hän vain huomaisi itsessään alakuloisuutta ja masennusoireita. Suomen kielessä ei vielä ole ihan riittävästi sanoja näille kaikille masennuksen eri asteille, vaan ihan lievääkin masentuneisuutta voidaan kutsua masennukseksi.

Mutta siitähän sitten hermostuvat he, joilla on lääkärin diagnosoima masennus. Masennus nyt kuitenkin on sen tyyppinen sairaus, joka voi esiintyä lievänä tai vakavana, tai siltä väliltä. Se ei ole kuin syöpä tai nivelen sijoiltaanmeno, joka joko on tai ei ole, mutta välimuotoja ei ole olemassa.

Sellainen asia meidän masentuneiden nyt vaan on hyväksyttävä, että masennuksessa on eri vakavuusasteita. No oikeestaan ehkä me se ymmärretään, mutta masennusta kokemattomat eivät aina tiedä, että se jonkun kaverin kokema alakuloisuus on vasta pieni aavistus siitä, mitä on vakava masennus.