Vielä Sofi Oksasesta ja Suomesta
Miksi hän ei kertonut näitä asioita Suomesta
-ilmainen ja korkeatasoinen peruskoulu
-kaikilla koulutusmahdollisuus
-puhdas luonto
-hyvä hygienitaso
- kattava neuvolaverkosto
-syöpähoito maailman kärkiluokkaa
-ilmainen kouluruoka
-lukutaito 100%
-maailman vähäkorruptunein poliisi
-laadukas terveydenhuolto
- ilmainen terveydenhuolto lapsille, ilmainen hammashoito lapsille
jne jne
Suomi on upea maa, ja täältä löytyy paljon positiivista, monilla eri mittareilla mitattuna Suomi on hieno maa.
Kommentit (11)
Miksi hän ei kertonut näitä asioita Suomesta
-ilmainen ja korkeatasoinen peruskoulu
-kaikilla koulutusmahdollisuus
-puhdas luonto
-hyvä hygienitaso
- kattava neuvolaverkosto
-syöpähoito maailman kärkiluokkaa
-ilmainen kouluruoka
-lukutaito 100%
-maailman vähäkorruptunein poliisi
-laadukas terveydenhuolto- ilmainen terveydenhuolto lapsille, ilmainen hammashoito lapsille
jne jne
Suomi on upea maa, ja täältä löytyy paljon positiivista, monilla eri mittareilla mitattuna Suomi on hieno maa.
Samaa jargonia toistellaan uudestaan ja uudestaan.
Sen sijaan Sofi nosti keskusteluun väkivallan ja alkoholismin. Niistä puhuminen voisi jotain muuttaakin.
Tuollaisten puhumisesta ei koidu mitään hyvää. Kaikki paska vaan pysyy ihan ennallaan.
Tuollaisten puhumisesta ei koidu mitään hyvää. Kaikki paska vaan pysyy ihan ennallaan.
Ehkäpä vaikka joku palstamamma tajuaa, että turpiin ottaminen ei olekaan normaalia...
Ehkäpä vaikka joku palstamamma tajuaa, että turpiin ottaminen ei olekaan normaalia...
Vaan on ihan hyvä, että epäkohdista puhutaan kuten Sofi teki.
isänmaastanne. Suomalaiset eivät kehtaa useinkaan olla ylpeitä suomalaisuudestaan(vrt. muut kansat) Vaikka täällä moni asia hyvin. Se positiivinen henki toisi myös hyvää henkeä ihmisten välisiin suhteisiin ja nostaisi itsetuntoa.
että nähdään epäkohtia, jooko? Se on rakentava tapa puuttua epäkohtiin.
ja ihmisiä ajetaan taloudelliseen ahdinkoon. Mä en ole ylpeä maasta missä heikkoja ja vammaisia ei puolusteta vaan kadehditaan niitä joka ikisestä pienestä apulantista mitä joskus onnistuvat yhteiskunnalta saamaan.
Mä en ole ylpeä maasta missä kouluissa sallitaan kiusaamisen jatkua siihen mittaan, että jo kahdesti on kiusattujen päässä kilahtanut niin, että ovat ryhtyneet ampumaan muita.
Olen kyllä suomalainen ja elän täällä mutta ylpeä siitä en voi olla niin kauan kun epäkohdista ei saisi edes puhua, saati että niihin oikeasti puututtaisiin.
pyritään löytämään syy uhrista ja peitetään se totuus että tappaja on mielisairas henkilö joka ei tunne empatiaa ja rakastaa väkivaltaa. Esim. Matti Saari EI ollut koulukiusattu, mutta sattui elämään maassa jossa mielenterveysongelmat ratkaistaan lääkereseptillä ja passittamalla potilaat avohoitoon. Enkä todellakaan ole ylpeä maasta jossa julkisesti käydään keskustelua naisten prostituutiovelvollisuudesta miesten väkivaltaisuusongelman ratkaisemiseksi.
Mä en ole ylpeä maasta missä kouluissa sallitaan kiusaamisen jatkua siihen mittaan, että jo kahdesti on kiusattujen päässä kilahtanut niin, että ovat ryhtyneet ampumaan muita.
pyritään löytämään syy uhrista ja peitetään se totuus että tappaja on mielisairas henkilö joka ei tunne empatiaa ja rakastaa väkivaltaa. Esim. Matti Saari EI ollut koulukiusattu, mutta sattui elämään maassa jossa mielenterveysongelmat ratkaistaan lääkereseptillä ja passittamalla potilaat avohoitoon. Enkä todellakaan ole ylpeä maasta jossa julkisesti käydään keskustelua naisten prostituutiovelvollisuudesta miesten väkivaltaisuusongelman ratkaisemiseksi.
Melkein yli puolet perheväkivaltarikoksista on naisten tekemiä.
Nainen on useimmin nykyään se, joka lyö lastaan.
Naisten tekemät pahoinpitelyt ovat myös "yleistyneet" muutenkin, toisia naisia ja miehiä kohtaan.
Miksi aina nostetaan vain miesten väkivalta esille?
Ollessani yökerhoissa töissä, on pahoinpitelytilanteissa useimmin ollut kaksi naista, miehet ovat nykyään paljon fiksumpia kuin "kanssasisaret".
Ja Sofihan nostaa aina virolaisuutensa esille, ei suomalaisuuttaan. Mitäs tästä voi päätellä?
Ja olen nainen itse. En siis ole loukkaantunut mies, vaan sanoin tuon naiset pahoinpitelijänä, jutun ihan vain "tasa-arvon" nimissä.. =P
Melkein yli puolet perheväkivaltarikoksista on naisten tekemiä.
Nainen on useimmin nykyään se, joka lyö lastaan.
Naisten tekemät pahoinpitelyt ovat myös "yleistyneet" muutenkin, toisia naisia ja miehiä kohtaan.
Miksi aina nostetaan vain miesten väkivalta esille?
Ollessani yökerhoissa töissä, on pahoinpitelytilanteissa useimmin ollut kaksi naista, miehet ovat nykyään paljon fiksumpia kuin "kanssasisaret".Ja Sofihan nostaa aina virolaisuutensa esille, ei suomalaisuuttaan. Mitäs tästä voi päätellä?
Ja olen nainen itse. En siis ole loukkaantunut mies, vaan sanoin tuon naiset pahoinpitelijänä, jutun ihan vain "tasa-arvon" nimissä.. =P
Nosta sinä! On aina hyvä kun on dialogia. Kunhan ketään ei vaienneta.
Sofin puolustaja ja telaketjufemakko. ;)
vai mitä?