Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joillla alkoholin kanssa ongelmia ja suunnittelevat raskautta?

Vierailija
06.12.2009 |

Meillä on 5-vuotias lapsi ja kaipaamme hänelle sisarusta. Olen tissuttelemaan taipuvainen. Kun odotin lasta, oli selvää ja helppoakin olla juomatta. Silti mietin nyt, että edessä on melkein kaksi kuivaa vuotta mahdollisesti. Jollain tapaa se tuntuu vaikealta... Muita?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli vaikeeta olla juomatta esikoisen odotusaikana. Sitä ennen olin kuitenkin tottunut ottamaan joka viikonloppu viinipullon ja lisäksi muutaman oluen. Lähinnä viikonloppuihin keskittyi, arkena otin ehkä pari olutta jos ollenkaan.

Nyt kun esikoinen on 2 v, olen jo niin tottunut siihen, ettei oikein ikinä voi ottaa mitään. Ainakaan paljoa. En oikein enää edes nauti alkoholin nauttimisesta, en ainakaan niin paljon kuin ennen. Meillä myös nyt suunnitelmissa toinen lapsi ja olen ihan luottavaisin mielin, että selviän raskausajan ilman alkoholia. En siis ottanut esikoisenkaan raskausaikana mitään, mutta oli vaikeeta olla ilman.

Tsemppiä sinulle! En tiedä voisko jostain aa-kerhosta tms. olla apua? Entä juoko miehesi? Jos hän pystyis olemaan raskausaikasi kokonaan ilman alkoholia, niin ehkä sinullakin olis helpompaa?

Vierailija
2/2 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä on ajatella kahden vuoden könttinä. Elämä eletään hetki kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla