voiko IP osotteen muuttaa tai piilottaa?
tein tyhmästi ja lähetin mailin tyypille joka otti sen uhkaavana (en siis tarkoittanut sitä pahalla) ja nyt se uhkaa poliisilla eikä usko mua.
voinko jotenkin muuttaa ip osotteen ettei poliisit tiedä että se olen minä?
tää koko juttu on tosiaan vanhinko. :(
Kommentit (6)
selvittääkseen ip-osoitteen. Ihan pikkujutun vuoksi ei tuollaista päätöstä oikeudesta tule.
Mutta poliisille valehtelu on rikos. Jos poliisi kysyy, että lähetitkö tuon viestin, niin sitten vastaat, että joo. Ei siinä mitään ip-numeroita tarvita.
Aina ei edes s-postin mukana mene ip-numero perille asti. Monilla s-postipalvelun pitäjillä on yksi ulkoinen ip-numero, jos lähettää s-postin eri järjestelmään. Ip-numeroita on niukalti, joten palvelun sisällä on oma numerojakonsa (sisäiset ip-numerot). Jos numeroita on oikein niukalti, niin niitä jaetaan dynaamisesti. Se joka sillä hetkellä tarvitsee, saa ip-numeron käyttöönsä. Joten perille mennyt ip-numero ei välttämättä todista mitään. S-postipalvelun pitäjältä voi kyllä sitten urkkia, mikä ip-numero oli kullakin tietyllä ajanhetkellä, jos ovat sitä kirjanneet ylos.
Siellä se vaihto on jossakin ihan perusasetuksissa verkkoliittymistä koskien. Tässä linkissä neuvoja:
http://jaaari.no-ip.com/foorumi/viewtopic67953.html
koska selvitetään tapahtuma-ajan osoitteet.
Se on menoa nyt.
Kiduttavat tunnustuksen muodikkaasti hukuttamalla ämpäriin.;)
No, äläs nyt.
Uskoisin, että joudut käymään santarmilla selittämässä asian ja se kaatuu siihen.
Äkkipikaisuuksissa tulee sanottua ajattelematonta, varsinkin helpossa s-postissa.
Joskus olis tarpeellinen postilodju, joka lähettäisi vasta seuraavana päivänä päivällä.
Sais peruutettua nukutun yön jälkeen.
Wink-wink Google!
Ps. IP-osoitteen saa vaihdettua
entäs jos vaihdan tietokonetta?