Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kireät "leukaperät" = jatkuva päänsärky =/

Vierailija
06.12.2009 |

Onks muilla ollu samaa ongelmaa?

Kävin hammaslääkärissä joskus syyskuussa ja se kokeili mun leukoja ja sanoi, että ovat kireät kuin viulunkielet. Kysyi särkeekö mun päätä tai hartioita usein, silloin ei ollut särkenyt, mut nyt tuntuu et särkee joka ilta.

Oon myös raskaana 16+5, että voiko päänsärky johtua siitäkin?

Vauva kirjan mukaan päänsärkyä on paljon aikasemmilla viikoilla niinku mulla olikin joskus 13-14vkolla mut onko teillä muilla jatkunu pidemmillekin viikoille?

En haluaisi joka ilta ottaa särkylääkettä ja oon koittanut pitää nyt piikkimattoa niskan ja pään alla aina kun alkaa pahemmin juilimaan ja se auttaakin sillä hetkellä mut kun ei siinäkään voi maata 24/7..:(

Kuuma suihku auttaa myös ehkä n.30min ajaksi..

Oisko muita keinoja? vai täytyykö vaan syödä panadolia sit joka pvä? :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä itsellesi purentakisko, helpottaa heti.

Vierailija
2/13 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainakaan en huomaa narskuttelevani, yöllähän toki voin tehdä sitä, tänään päänsärky oli karmee juuri kun heräsin.

Onko se purentakisko joku mitä pidetään öisin vai pitkin päivää? näkyykö se muille?

Mulla on meinaa ollu elämäni aikana varmasti 87465 hammasrautaa enkä mielellään enää niitä haluais :(

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sellaisen hankin syksyllä ja auttoi ihan muutaman yön käytön jälkeen. Ja jos olen käyttämättä esim flunssan takia niin jo viikossa oireet palaavat: päänsärkyä ja vihlontaa hampaissa.

Tiedossani ei ole ollut, että olisin öisin narskuttanut hampaita, ainakaan puoliso ei oo koskaan asiasta sanonut, mutta niin vain tuo kisko on auttanut.

Purentakiskoa käytetään vain nukkuessa. Hampaisiin ei tule mitään kiinnitysrautoja tai muita vempaimia vaan se kisko on sellainen muovinen muotoiltu juttu joka kiinnittyy itsestään ylähampaisiin.

Julkisella puolella meillä jonot kiskon saamiseksi oli yli 2 kk, yksityisellä varmaan pääsee nopeammin, mutta varaudu kovaan hintaan. Julkisellakin hintaa tuli muistaakseni noin 160 e.

Vierailija
4/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purentakisko pelasti minunkin elämäni.

Vierailija
5/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hierojalla, joka hieroo yläselkää ja hartioita ja jopa päätä ja leukoja voi hieroa... hieronnasta voi alkuun tulla huono-olo, mutta sitten se helpottaa.

Mä ostin tavalliset lätkähammassuojat, koska purin iltaisin telkkaa kattoessa hampaita ja pidin niitä iltaisin... nekin helpotti kummasti.

Vierailija
6/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purentakisko on hyvä.

Vierailija
7/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samasta syystä

Vierailija
8/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa ehkä kympin ja ainakin näyttää aika samanlaiselta, lämmitetään vedessä ja laitetaan suuhun että muotoituu.

Vierailija
9/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä itse tiedäkään narskuttelevan unissaan;) Minulle sanoi perheenjäsen asiasta. Myös vasemmalta puolella aika kivasti narskuttelu on hionut hampaan sisäpinnat sileiksi.

Ehdottomasti purentakisko ja hammaslääkäriltä vielä leukojen kuvalliset venytysohjeet kaupan päälle.

Sellaista itse kyselisin, että millä puhdistatte kiskon? Käivisikö tekohampaiden puhdistusvaahto?

Vierailija
10/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä harjaan hammasharjalla ja hammastahnalla. Kerran viikossa liotan proteesien puhdistukseen tarkoitetulla poretabletilla.

Ei mitään lätkähammassuojakokeiluja, mene suoraan kunnon hammaslääkärille etteivät hampaasi vaurioidu enempää. Myöhemmällä iällä itket muuten kuluneita ja särkeviä hampaitasi.

Vierailija
11/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin hammaslääkärinkin tekemä, hinta vaan on paljon halvempi. Kuka muuten pitää niitä kiskoja suussa, koko yön, itse otin ne unissani pois ja aamulla kaivelin niitä, milloin mistäkin. Ällöttävä kuola valui, kun niitä käytti.

Vierailija
12/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilenpä onko itse tehdyssä lätkähammassuojassa purenta kohdallaan. Hammaslääkäri kun sovittaa kiskon sellaiseksi, että alaleuka on oikeassa asennossa suhteessa yläleukaan. Vaan kuten otsikkoon laitoin, kukin tyylillään. Kiva jos joku hammaslääkäri kävisi kommentoimassa ketjussa!

t: 11

Vierailija
13/13 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin hammaslääkärinkin tekemä, hinta vaan on paljon halvempi. Kuka muuten pitää niitä kiskoja suussa, koko yön, itse otin ne unissani pois ja aamulla kaivelin niitä, milloin mistäkin. Ällöttävä kuola valui, kun niitä käytti.

Kertaakaan en ole unissani ottanut pois. Mulla on ollut se jo neljä vuotta. Kuola voi valua, mutta mitä siitä?