Vituttaa kun mies aina välttelee loukkaamasta äitiään minun kustannuksella!
Jos pitää valita kumman tahto menee läpi, se on miehen mielestä aina oma äiti. Jos tehdään minun mielen mukaan ja anoppi jää toiseksi, annetaan ymmärtää että olen ilkeä ja omapitäväinen eukko.
Hip hei, yhdessä ollaan sentään oltu jo lähemmäs 15 vuotta ja 3 lasta saatu. Silti mies jotenkin (ja äitinsä) luulee meidän olevan heidän perheen jatke.
Esimerkkinä joulu, joka aina pitäisi viettää anoppilassa. Anoppi itkee jos ei sinne mennä ja minä olen kamala akka kun äitinsä mielen pahoittaa. Eihän se mitään haittaa, että minä joudun antamaan periksi lähes joka joulu kun en tuhma saa olla kuin harvoin....
Kommentit (9)
Miksi tarttee olla vastakkain!
Sulla alkaa olemaan kohta nuppi sekasin jos asetelma on sinä vastaan anoppi.
Jos et halua viettää joulua anopilla niin menette tänä jouluna muualle.
Kyllä aikuisten pitää kestää että joskus joustetaan -myös sinun!
Älä tee kärpäsestä härkästä.
Vaan SINÄ teet uudet pelisäännöt selväksi ja niitä noudatetaan, piste. Olet sitten hankala ämmä, tai ihan mitä tahansa. Aluksi voi tuntua pahalta, mutta kokemuksesta tiedän että helpottaa.
2.
Eroaisin sun kaltasesta ihmisestä.
Ei toinen voi vaan sanoa että me teemme kuten MINÄ haluan! :(
Et sinäkään halua että kumppani tekee niin.
Perin kummallisissa suhteissa ihmiset on!
4
Eroaisin sun kaltasesta ihmisestä. Ei toinen voi vaan sanoa että me teemme kuten MINÄ haluan! :( Et sinäkään halua että kumppani tekee niin. Perin kummallisissa suhteissa ihmiset on! 4
Kun heillähän ilmeisesti mies päättää missä joulut vietetään.
Eroaisin sun kaltasesta ihmisestä. Ei toinen voi vaan sanoa että me teemme kuten MINÄ haluan! :( Et sinäkään halua että kumppani tekee niin. Perin kummallisissa suhteissa ihmiset on! 4
Kun heillähän ilmeisesti mies päättää missä joulut vietetään.
Oikeasti, miksi ap:n pitaisi _aina_ joustaa vain siksi etta anoppi on marttyyri ja hyva manipuloimaan poikaansa? En siis ole ap, mutta mulla on aika samanlaiset appivanhemmat, joten tunnen tyypin. Oma mieheni ei onneksi ole ihan noin vanhempiensa tossun alla kuin ap:n mies...
Me sovimme näin ja se toimii. Hivenen jurputusta kuulen kun on minun valitsemani joulunviettotavan vuoro, mutta se menee ohi nopeasti.
Kyllä ap sinullakin on oikeus sanoa sanasi joulunvietostanne.
Meillä vietetään aina aatto kotona, syystä että emme voi jakaantua kolmeen paikkaan ja näin kenelläkään ei tule paha mieli sen takia että menemme toiseen paikkaan jne... Eikö omat vanhempasi halua teitä jouluksi? Voisittehan sopia että vietätte joka toisen joulun kotona ja joka toisen anoppilassa, olisi tasapuolista kaikille. Hakekaa niitä kompromisseja!
Aluksi meillä oli kuten ap:llä. Sitten uskalsin alkaa laittaa hanttiin ja sanoa että nyt teemme niinkuin MINÄ haluan. Auttoi ja nykyään on jo sopuisaa.
2. Enkä todellakaan tykkäisi että mies tai anoppi päättäisi aina asiat.
Ota miehes pöydän ääneen ja tee uudet pelisäännöt selviksi. Rauhallisen matalalla ja selvällä äänellä. Et anna vaihtoehtoja.
Älä suostu olemaan kynnysmatto.