Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos menette vanhemmillenne jouluksi, maksatteko ruoasta?

Vierailija
06.12.2009 |

Me ei olla kai koskaan oltu jouluna kummankaan vanhemmilla, vaan aina kotona. Tuli tällainen mieleen, kun vanhempani ovat jo aloittaneet jokavuotisen valituksen siitä, kuinka heillä ei ole rahaa oikein ostaa mitään lahjaa ainoille lapsenlapsilleen, että jos ei ole rahaa muutamaan pakettiin kerran vuodessa, mitähän sanoisivat, jos ilmoittaisimme tulevamme heille jouluksi.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. savustetun lohen ja juotavia

Vierailija
2/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt tänä jouluna kun minun vanhemmat tulevat meille, äiti antoi ruokarahaa, vaikkei olisi tarvinnutkaan.

Miehen vanhempien luona käydään Tapaninpäivänä syömässä yli jääneitä ruokia, joiste en ole ruukannut maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn täällä palstalla nykyisin ehkä kerran kuukaudessa, joten kaiketi kuitenkin saa tällaistakin kysyä? ap

Vierailija
4/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovitaan etukäteen ettei tehdä samoja.

Kohtuutonta olisi maksattaa monen päivän ruoat isolle perheelle.

Vierailija
5/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten en myöskään oleta että vanhempani maksaisivat jotain minulle kun tulevat meille tänä vuonna.

jos tosin vanhempani elelisivät pienellä eläkkeellä veisin jotain ruokia mennessäni kylään...

Vierailija
6/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähettää laskun perässä

Vierailija
7/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei yksinkertaisesti anneta. Äitini loukkaantuisi moisesta. Kotitöihin osallistun kyllä paljon, myös ruuanlaittoon. Ja lahjaksi ostankin yleensä jotain melko arvokasta ja useamman paketin, sillä lailla korvaan mielestäni hieman tätä ilmaista ylläpitoa.

Vierailija
8/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan sanottuna ei ole tullut mieleenkään vaikka aina vietetään joulua jomman kumman vanhemmilla. Syynä varmasti se että meidän molempien vanhemmat on aika hyvätuloisia (itsekin kyllä tienään yli 50 000 € vuodessa mutta niidenkin tulot ovat hyvä ja omaisuutta riittää joten eivät takuulla oleta tuollaisia). Vien kyllä vanhemmilleni tänä vuonna itse tekemääni kalaa, ja voisinpa viedä pullon jotain hyvää viiniäkin tästä ketjusta ajatuksen saaneena.

Vierailija
9/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi elossa, luultavasti maksaisin kaiken. Sekä saunasta ja vedestä..

Vierailija
10/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini loukkaantuisi, jos rahaa tarjoaisin.

Tosin jotain voisin viedä mennessäni, viiniä tms. tai sit jos äidiltä puuttuisi jotain, sanoisi siitä ja mä kävisin ostamassa kaupasta.

Mun vanhemmilla ei ole taloudellisia ongelmia ja lahjojakaan heille ei saa ostaa. Ainoa mikä kelpaa on lasten valokuvat ja joku viinipullo tms.

Vierailija
11/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja he maksoivat pääasiassa viimevuonnakin kaikki ruuat kun olivat meillä. Huono omatuntohan siitä tuli, mutta niin he vaan haluavat. Aina maksavat myös kaikki ruuat meiän parin viikon kesälomareissuilla sielä.

Vierailija
12/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani haluavat laittaa jouluruuan ja eivät kyllä missään nimessä ottaisi siitä maksua. Ruokia antavat vielä mukaankin. Ja nämä kaikki ilman pyyntöä meidän taholta. Ihania ihmisiä ovat :)

Vierailija
13/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään sentään antaa luvan tehdä pöytään jonkun yhden kaks juttua, esim rosolli ja sienisalaatti. Kuvittelee varmaan, että mä tyhmä luulen sen jälkeen tehneeni osani : ) Sitten saamme vielä lahjoja jumalattomat kasat, vaikka itse pystymme laittamaan vaan jotain pientä heille (25-40 euroa/hlö).

Vierailija
14/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun me mentiin joulunviettoon anopille (2 aikuista + 2 lasta) anoppi sanoi, että tuokaa ruokaa tullessanne... Muutenkin on viety aina ruokakasseja. Eivät ole köyhiä, mutta kai nuukuus vaivasi.

Omille vanhemmille ei ole tullut mieleenkään viedä, tosin jotain tuliaista aina.

Nyt viime joulut on vietetty omillamme, niin ei tarvitse miettiä moisia...

Vierailija
15/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuomalla osan aineksista ja kokkaamalla.

Vierailija
16/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en maksa mitään tai vie mitään. meen sinne vaa safkaamaan.

Vierailija
17/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teemme siten että minä teen jonkun laatikon, siskoni toisen laatikon ja äitimme kolmannen laatikon, ja kaikki tuovat omansa yhteisjuhlaan.

Sano niille vanhemmillesi suoraan että älkää ostako mitään lahjaa, vaan viette lapsenlapset vaikka pulkkamäkeen (teiltä löytynee pulkat) ja annatte aikaa.

Vierailija
18/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni talous ei yhteen jouluun kaadu.

Vierailija
19/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinelävällä vanhemmallani ei olisi varaa meidän pesuetta ruokkia ilman, että siitä tulisi hänelle kohtuuton taakka. Siksi jaetaan aina kustannukset.

Vierailija
20/45 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tekee yhden laatikon, toinen toisen. Vien yl. laatikon, jälkiruoan, ehkä jonkin kolmannen lajin, pari pulloa viiniä ja lahjat.