miten eroon murehtimisesta, omaan itseen käpertymisestä ja itsesäälistä?
Huomaan elämässäni tapahtuneiden vastoinkäymisten jälkeen rypeväni itsesäälissä, murehdin kovasti tätä elämää ja kaikkea kurjuutta. Huomaan itsekkin, että kaikki ajatukset pyörivät omassa itsessä (olenko narsisti?) ja kaikessa siinä mitä teen ja sanon. Murehdin kaikkea jota olen aiemmin tehnyt tai jättänyt tekemättä ja piiskaan itseäni. Piiskaan itseäni myös kaikesta jota olen joskus möläyttänyt ihmisille. Mietin että kuinka typerän kuvan ihmiset ovat minusta saaneet.
Miten tällaisesta pääsisi eroon? Meillä olisi nyt tällä hetkellä puitteet elää ihan hyvää, normaalia elämää, mutta jostain syystä en sellaiseen kykene, vaan oloni on kurja ja masentunut.
Kommentit (4)
Olet saanut outoja vastauksia, älä välitä niistä. Ihmiset purkavat omaa pahaa oloaan, ja jotkut ovat niin maan matosia, että tarttuvat heti tilaisuuteen kun joku on jo valmiiksi pahoilla mielin.
olet saanut, mutta niitä nyt tällä palstalla voi odottaakin.
Olisko sulla mahdollisuus lähteä johonkin reissuun muutamaksi päiväksi? Ihan vaan jonkun kaverin tai puolison kanssa kahdestaan? Oon huomannu, että mulle tekee tosi hyvää päästä hetkeksi pois kun alkaa ajatukset junnaa liikaa jonkun tietyn asian ympärillä. Jossain muussa ympäristössä asiat asettuu vähän todellisempaan ja terveempään mittakaavaan.
Lisäksi tää vuodenaika tuntuu olevan ihan myrkkyä mielialalle. Pimeää ja kylmää ja märkää.. Siispä vastapainoksi jotain iloista ja nautinnollista ja vähän luksusta!
Tsemppiä!
Raamatusta viisauden sanoja