Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni teistä ajaa autolla, jos on samana päivänä nauttinut oluen?

Vierailija
06.12.2009 |

Siis tarkoitan tilannetta, että juo vaikka 1-2 olutta ja laskeskelee sitten, että tunnin/kahden päästä voin ajaa?

Oletteko miettineet, miten tuollainen tapa vaikuttaa nuorten ajotapoihin, jos teettee niin heidän nähtensä? Tuleeko tällaisten vanhempien nuorista näitä "kyllä mä vielä voin ajaa" -tapauksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä että laskee koska voi rattiin mennä eikä vain hyppää puikkoihin.

Montako vuorokautta ap sitten on ajamatta kun on ottanyt yhden?

Eikä periaate ole silloin ihan sama että ei voi ajaa koko viikkona jos on yhtenä päivänä ottanut oluen?

Vierailija
2/9 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei mielestäni sovi laskettunakaan auton kanssa yhteen. Ajan vasta seuraavana päivänä, jos otan 1-2 olutta.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin koska sitten ajatte? Itse en uskalla ajaa edes sen yhden juoman jälkeen. Mutta jos edellisenä iltana ollut juhlimassa niin yleensä olen ajanut seuraavana iltapäivänä.

Vierailija
4/9 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin koska sitten ajatte? Itse en uskalla ajaa edes sen yhden juoman jälkeen. Mutta jos edellisenä iltana ollut juhlimassa niin yleensä olen ajanut seuraavana iltapäivänä.

Riippuen aloitus- ja lopetusajasta, niin yleensä seuraavana iltapäivänä olen myös ajanut. Harvoin juon enää puolenyön jälkeen.

AP

Vierailija
5/9 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juon 1 pullon valkoviiniä niin en mene rattiin seuraavan 12 tunnin aikana. Täysinhän se riippuu siitä mitä juo ja kuinka paljon.

http://www.lintukoto.net/testit/alkoholilaskuri/

Vierailija
6/9 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali tilanne on se (ehkä kerran kuussa), että juon lasillisen viiniä tai yhden siiderin. Ihan varmasti ajaisin autolla samana iltana, esim. viinilasillinen juotu klo 20:00, ajaisin ravintolasta kotiin klo 23.

Perustan valintani tosiasioille, en tunteille. Mun maksani polttaa alkoholia, joten ei ole syytä tunteeseen vedoten olla ajamatta saman vuorokauden puolella. Poltettu alkoholi ei vaikuta ajokuntoon.

Ikinä en juo humalaan, joten mun ei tarvi muuta pohtia.

Vierailija
7/9 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en juo mitään alkoholia.

Vierailija
8/9 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kaljaa ja muutenkin alkoholia kuluu todella vähän. Olin juuri pikkujouluissa, jossa join 2 lasillista viiniä. Edellisen kerran otin kerran heinäkuussa ja sitä ennen kerran maaliskuussa. Ja sama tahti jatkunee..

Vierailija
9/9 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kaljaa ja muutenkin alkoholia kuluu todella vähän. Olin juuri pikkujouluissa, jossa join 2 lasillista viiniä. Edellisen kerran otin kerran heinäkuussa ja sitä ennen kerran maaliskuussa. Ja sama tahti jatkunee..

Ja ihmettelen oikeasti, ettei ihmiset pysty olemaan tissuttelematta edes silloin, kun ajavat. Taksit voi kyyditä silloin ravintolasta, jos haluaa jotain ottaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän