Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt on kaikki lahjat ostettu ja paketoitu :) Kysyttävää?

Vierailija
05.12.2009 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mitä tässä pitäisi kysyä?

Vierailija
2/16 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lahjaa oli? Harkitsetko lahjoja tarkoin vai ostaa pläjäytätkö heti kun löytyy sopivan halpa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta nyt? eikö stressaa jättää viime tinkaan? miksi et ole aiemmin aloittanut?

mulla ollu valmiina jo vaikka kuinka kauan, kiva juttu :) kotikin on koristeltu, ei tule joulustressiä ja ehtii nauttia :)

Vierailija
4/16 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketoin ihan yksinkertaisesti lahjapaperiin, päälle liimaan/teippaan lahjakortit ja sitten sujautan isompaan pahvikassiin (jouluiseen) jossa on aina samaan paikkaan menevät lahjat samassa.

Lahjoja näin: 2 kummilapselle, lisäksi 2 muulle perheen ulkopuoliselle lapselle (sisarustemme lapsia, joiden kanssa olemme paljon tekemisissä) sekä omille lapsille. Aikuisista sitten minun ja mieheni vanhemmille ja lasten kummeille, opettajille ja hoitajille pienet muistamiset. Lahjoa sellaiset 1-5 / saaja.

Ostelen lahjoja varastoon jo pitkin vuotta, aina tarjouksista. Niitä on siis yläkaapissa jo valmiina ja sieltä katson löytyykö sopivaa. Jos ei löydy sieltä, niin sitten metsästän kaupoista normihintaan. Etukäteen ostaessani jo mietin minkä ikäisiä lahjottavia on pitkin vuotta (myös synttäreitä varten ostan näin, alekoreista jne) ja millaisista asioista tykkääviä. Ostan aika neutraaleja juttuja alesta, pelejä, kirjoja, askarteluväleineitä, legoja ja petsejä jne., jotka sopivat suurimmalle osalle kohderyhmän lapsista. Aikuisten lahjoja harkitsen aina tarkemmin saajan mukaan. Lasten kanssa osa lahjoista (aikuisten) tehtiin itsekin: kynttilöitä koristeltiin kynttiläkynillä. Kortit myös tehtiin itse jo marraskuussa. Pyrin hankkimaan kaikille yksilölliset lahjat saajan mieltymysten mukaan, kuitenkin.

ap

Montako lahjaa oli? Harkitsetko lahjoja tarkoin vai ostaa pläjäytätkö heti kun löytyy sopivan halpa?

Vierailija
5/16 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta nyt? eikö stressaa jättää viime tinkaan? miksi et ole aiemmin aloittanut? mulla ollu valmiina jo vaikka kuinka kauan, kiva juttu :) kotikin on koristeltu, ei tule joulustressiä ja ehtii nauttia :)

Suurin osa jo aiemmin ;)

ap

Vierailija
6/16 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on aina niin vaikea keksiä aikuisille lahjoja.

Vierailija
7/16 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitähän vittua varten mä kyselisin sun paketoinnistasi? Voi kilin kulkuset!!!

Vierailija
8/16 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle ostit lahjoja? Mitä? Paljonko kului rahaa?

Vauvaikäiselle kummitytölle: Kirja jossa lastenlauluja, myös CD kirjan mukana, jossa nämä laulut laulettuina. Kummityttö käy muskarissa, joten tämä lienee kiva. Ale-löytö viime kevättalvelta. Lisäksi vaatteita (kaikki alesta): mekko, farkut ja tähän sopiva body ja huppari, pari potkupukua sekä pörröinen vanhanaikainen nalle (alesta kesältä). Nämä kaikki on pakattu Prinsessat-lelulaatikkoon, jonka sitten vielä paketoin.

Toiselle vauvaikäiselle tytölle (ei kummilapsi): 2 potkupukua (alesta)

5v tytölle: Prinsessamekko Tuhkimo (alesta)

6v pojalle: Aku Ankka -kovakantinen kirja (alesta)

6v kummipojalle: Lautapeli ja Aku Ankka -kovakantinen kirja (myös alesta molemmat)

sekä omille että appivanhemmille: Kipukoukut (normihintaan), lasten koristelemat kynttilät ja pikkuliinat (kangasväreillä/kynttiläväreillä) ja tänään tehty piparitalo, miehille sukat ja naisille pehmo-enkelit (sekä äiti että anoppi enkelihulluja).

Omalle miehelle DVD-leffa, herkkuja ja hierontalahjakortti. Noista toi leffa alesta.

Omille lapsille 4v ja 6v: Molemmille 1 lautapelit, toiselle askartelujuttuja paljon ja toiselle kirja+DVD-levy ja molemmille vielä pyjama/yöpaita.

ap

Vierailija
9/16 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä varmaankin 300 euroa on mennyt rikki.

t. ap

Vierailija
10/16 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynttilän ja siihen lisäksi lapsen itse askarteleman kortin.

Kummeille nämä samat + juuri tullut tuorein valokuva lapsesta sekä pintä herkkua jouluisesti paketoituna sekä se kynttilän alle (esim) laitettava pikkuliina, jonka kummilapsi on itse kangastusseilla koristellut.

ap

Vierailija
11/16 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa.

Vierailija
12/16 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa.

Oikeasti ei ole aikaa yhtään ylimääräistä. Käyn itse kokopäivätyössä ma-pe, työmatkaan kuluu tunti/suunta julkisilla. Mies paljon poissa kotoa, työmatkojen vuoksi.

Mutta nautin tuosta, joten meneehän se ja jostain sen ajan silloin ottaa. Ymmärrän niitäkin jotka ei tykkää. Tuntuu varmasti ahdistavalta moisen suuruusluokan "pakkohössötys" jos ei oikeasti intoa siihen olisi.

t. ap

Vierailija
13/16 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa.

ja aloitan aina valmistelut vasta joulukuun alussa. Ja paketoin lahjat nätisti. Mutta onnea ap:lle, kiva että saat ottaa jouluvalmistelut rennosti.

Vierailija
14/16 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin mukavampaa aloittaa kotona joulun valmistelu kun ei tarvitse lahjoja miettiä? :)

Vierailija
15/16 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saa ihan vaan olla ja antaa joulun tulla. Toki vielä jotain pitää tehdä, kuten jouluruoat ja jakaa nuo lahjat saajilleen, mutta nämä loput on kuitenkin aika vähäisiä juttuja, sellaisia mitä voi rennolla otteella yhdessä lasten kanssa puuhailla.

t. ap

Vierailija
16/16 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ethän sä nyt voi antaa vaan joulun tulla. joulu on ens vuonnaki ja sitte on kaikki synttärit ja muut kekkerit. mee ny äkkiä tarkastaan ne tarjoukset yms.