Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä HAITTAA on vauvalle, jos aloittaa kiinteät 3kk ikäiselle?

Vierailija
03.12.2009 |

Täällä aina moititaan neuvolatätejä, jotka kehottavat aloittamaan kiinteät aikaisessa vaiheessa. En ymmärrä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillekin vauvoille ei vain riitä enää pelkkä maito ravinnoksi. Suomessa siirryttiin 3 kk suosituksesta 4 kk, koska EU määräsi niin. Itse aion aloittaa soseiden antamisen 3 kk aikoihin!

Vierailija
22/30 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosikymmeniä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suositusten mukaan. Normaali, terve lapsi. Ei allergioita, eikä ylipainoa. Ja korvikettakin peräti sai.

Vierailija
24/30 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei mitään haittaa. Tosin tuolloin on otettu ekaksi vellit käyttöön, mutta alle 4kk on ollut jokainen, kun on aloitettu soseet. Ja kuopusta imetin vielä lisäksi puoli vuotiaaksi, kahden muun kohdalla maidon nousu lakkasi aiemmin. Itse koin sen kuitenkin lapsiystävällisemmäksi kokeilla ensin lisäravintoa, kuin lähteä sairaalaan hormoonikokeisiin (= verikokeita lapsesta). Ja näyttihän tuo toimivankin.

Vierailija
25/30 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/30 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos vauva ei ole valmis vielä syömään kiinteitä ja äiti alkaa tätä stressaamaan, pakottamaan lasta syömään jne.

Vierailija
27/30 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täysimetin kaksi yli 4-kiloisena syntynyttä lasta 6-kuisiksi. Kummallakaan ei mitään allergioita, ei korvatulehduksia, nuhaakaan ei juuri koskaan, ovat ns. "aina terveitä" lapsia.

Vierailija
28/30 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yöunet pidentyneet ;-) Tosi kurjaa sellainen.

Omassa 70-luvun neuvolakortissani oheistetaan 2kk:n iässä aloittamaan appelisiinimehun maistelu...

Vierailija
29/30 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa tutkimustuloksiin, niin kahden lapseni kohdalla se oli vaan tarkoittanut pari kuukautta pidempää jaksoa sotkemista ja syömään houkuttelua. Rintaruokitut lapseni oppivat syömään vasta yli vuoden vanhoina. Lämmitä, tarjoile, houkuttele, turhaudu, pyyhi, siivoa, pese x5/päivä

Vierailija
30/30 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5kk: Tuoremehujen esim. mustikan aloittaminen varovasti

2,5kk: Vähitellen raasteiden aloitus, n. 1tl mehujen kanssa. 3kk jälkeen kiinteän ruoan aloitus.

Nykyään olen 33v. ja ei allergioita, ei yhtäkään.

Poikani s. 2001, pe-po -velliä 3,5kk eteenpäin ja siitä pikkuhiljaa kiinteisiin, allergioita on vaikka muille jakaa. Imetystä vain 2,5kk :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi