Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi miten voikin ärsyttää leikkipuistossa keinujen kanssa...

Vierailija
03.12.2009 |

...kun jotkut aikuiset ei osaa alkeellisiakaan tapoja...

Äsken juuri talomme vieressä olevassa puistossa, jossa on vierekkäin kaksi tavallista keinua ja kaksi vauvakeinua, mummo oli kahden ison tytön kanssa leikkimässä. Tytöt olivat istuneet keinuissa jo ainakin vartin, toinen iso tyttö vauvakeinussa, ja sitten keinut pysäytettiin ja mummo alkoi tarjoilla tytöille välipalaa! Minun 1- ja 2-vuotiaat juoksivat vauvakeinuille, 2-vuotias ehti ensin, ja 1-vuotias jäi viereen ihmettelemään. Nostin isomman keinuun ja odotin, että iso tyttö kehotettaisiin vauvakeinusta pois, kun siihen selvästi oli joku tulossa, eikä tyttö edes keinunut. Mutta mummo vain katseli, joten sanoin mahdollisimman ystävällisesti, että "jos ette keinu, pääsisikö tämä tässä keinumaan." Sen sijaan että eväitä syövä iso tyttö olisi edelleenkään tullut keinusta pois, mummo sopersi jotain "keinutko sinä vähän vielä" ja lykkäsi muodon vuoksi keinuun pienen vauhdin.

Joo tiedän että tämä on maailman pienin murhe, mutta mua kyllä oikeesti ärsyttää... jo pelkästään se että vauvakeinun varasi iso tyttö, joka olisi hyvin voinut keinua tyhjillään olevassa isojen keinussa, on tarpeeksi ärsyttävää. Mutta että keinuun jäädään vielä syömään eväitä! Vieressä olisi ollut tyhjä penkki sitä varten.

Mummo saunan taakse...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on usein tosi vaikea tuottaa lapsille pettymystä. Eihän mummo saa lasta huudattaa. Meilläkin on mummolle tullut ihan kummia koukeroita lapsen hoidossa, vaikka mielestäni asiat voisi tehdä paljon suoremminkin. Huutakoon hetken jos huutaa.

Vierailija
2/9 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä saa kuitenkin esim. 3-4 v. otettua kovemmat vauhdit kuin tavallisessa etkä voi olettaa että sieltä rynnittään pois kun sinun lapsesi lähestyvät. Tuo eväiden syöminen oli toki epäkohteliasta ja olisivat voineet siirtyä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taakse kassajonoon (meidän edessä oli yksi asiakas) tuli mummo lapsenlapsineen. Tämä n. 3-vuotias lapsi katseli meidän vauvaa kun mummo alkoi tuputtamaan suklaapatukkaa sille. Lapsi ei edes reagoinut ennen kuin mummo tunki patukan sen suuhun. Kassalle olisivat päässeet parissa minuutissa..

Vierailija
4/9 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ei tosiaan uskalla antaa lapsen kokea pettymystä. Oma poikani 3 v meni puistossa tutkimaan erään pikkutytön omaa pulkkaa, joka lojui maassa tytön leikkiessä ihan muuta. Kun poikani koski pulkkaan, alkoi tyttö itkeä, että ei saa koskea hänen pulkkaansa. Itse olisin tytön äitinä tietysti sanonut, että totta kai toinen lapsi saa katsoa/lainata pulkkaa, jos kerran tyttö leikkii jotain ihan muuta, ja että itku siitä asiasta on ihan turhaa. Ja sanoisin aika tiukastikin.

Mutta tytön mummohan ryntäsi poikani luo ottamaan pulkan, että "ei saa koskea, kun tytölle tulee paha mieli"... Näin niitä leluja opitaan lainaamaan ja jakamaan omastaan..

Vierailija
5/9 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ei tajua antaa keinuvuoroa toiselle, jos itse ei sitä sillä hetkellä tarvi? Käyttäytyä pitää hyvin myös puistossa!

Vierailija
6/9 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä teidän mielestä on sopiva aika varata keinu? Jos puisto on täynnä lapsia, pitäisikö esimerkiksi 10 minuutin päästä tajuta antaa keinu seuraavalle?

Vierailija
7/9 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ei tarvii lainata lelujaan uppo-oudolle lapselle. En minäkään lainaa esim. autoani, jos joku hyypiö tulee sitä hiplaamaan. Lapselle pulkka voi olla suurinpiirtein yhtä arvokas kuin auto mulle.

Vierailija
8/9 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kysynyt lupaa.

Vierailija
9/9 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkipuistossa äiti keinutti lastaan vauvakeinussa puoli tuntia ja puhui puhelimeen. Joo, kyllä joku raja pitäisi olla keinumiselle. Mun mielestä jo 5min. keinumista on aika pitkä aika. Ja näillä keleillä lapselle tulee kylmäkin, jos keinussa vaan istutetaan. Ja yläikäraja vauvakeinuun voisi olla 3 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän