Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla yksi vauva ollut raskausaikana paljon hiljaisempi kuin muut?

Vierailija
02.12.2009 |

Onko ollut rauhallinen tapaus myos synnyttyaan?

Oliko istukka eri kohdassa kuin muissa raskauksissa? Huolestuitko raskausaikana liikkeiden vahaisydesta?

Minulla on kolmas raskaus meneillaan rv28 ja taman vauvan liikkeita olen tuntenut noin rv19 alkaen. Ne ovat yha vahaisempia ja paljon paljon hellempia kuin aikaisemmissa raskauksissani.

Joka paiva kuitenkin tunnen liikkeita ja joskus vauva jumppaa oikein kunnollakin, mutta silti liikeet ovat tosi paljon hennompia ja vahaisempia kuin muista edellisissa olleen, lisaksi minulla on istukka etuseinassa ja edellisissa se oli kai takaseinassa. Eikos tuokin voi vaikuttaa?

Edelliset lapsemme ovat tyttoja ja tama on tulokas on poika , vaikkei tama nyt mitaan vaikuta :o) Kuopus on reilu 5v, olenkohan vain unohtanut miten oli...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmas raskaus menossa ja minusta tämä vauva liikkuu paljon vähemmän kuin edelliset. Meilläkin kaksi ekaa tyttöjä, tästä tulokkaasta en tiedä. Mutta mullakin istukka on etuseinässä, se voi kyllä vaikuttaa liikkeisiin! Ja voihan se olla, että sitä on vaan unohtanut, millaisia liikkeet olivat edellisissä raskauksissa... Joka tapauksessa koen tästä asiasta jatkuvaa huolta.

Vierailija
2/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu ap tuosta neuvolassa. Voi olla tosiaan se, että istukka vaimentaa liikkeitä.

En halua olla tuomiopäivän enkeli, mutta joskus tuo on merkki hankaluuksista. SInulla on kuitenkin kaksi lasta ja tiedät millaisia ne vauvan liikkeet ovat. Minulla on kohtuun kuollut lapsi ja hän oli aika hiljainen koko ajan. Kuoli 38. raskausviikolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen raskaus on tietysti erilainen ja taytyy seurata talle raskaudelle (vauvalle) ominaista liikkumista ja hanen liikkeitaan ja jos niihin tulee yht'akkia poikkeavuutta niin silloin heti otettava yhteytta. Eika verrata edellisiin raskauksiin. Mutta kun sita vain automaattisesti vertaa edellisiin... ap

Vierailija
4/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koit liikkeiden eron muihin raskauksiisi verraten?

Vierailija
5/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia osanotosta.

No ihan niin, että ne olivat hennompia ne liikkeet. Niitä oli riittävästi, mutta eivät tuntuneet niin paljoa.

Istukkavirtauksissa ja sydänkäyrässä ei ollut mitään vikaa ennen kuin sitten todettiin lapsen kuolleen. Tutkittiin viimeisen kerran kolme päivää ennen kuolleeksi toteamista.

3

Vierailija
6/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kolmosen vastaus sai mut huolestumaan.

Mulla on tosin vasta toinen raskaus menossa, mutta tämä on todella rauhallinen tapaus. Välillä toki innostuu ihan kunnolla. Liikkeet on kuitenkin suurimmaksi osaksi sellaista hankausta ja kääntymistä, eikä mitään lujia selkeitä potkuja niin kuin edellisellä kerralla. Nyt on menossa rv 28.

Olen vain ajatellut, että tää on rauhallinen ja olen yrittänyt olla huolestumatta, koska liikkeitä kuitenkin tuntuu ja rakenneultrakin näytti että kaikki on ok.

Vierailija
7/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kolmosen vastaus sai mut huolestumaan.

Mulla on tosin vasta toinen raskaus menossa, mutta tämä on todella rauhallinen tapaus. Välillä toki innostuu ihan kunnolla. Liikkeet on kuitenkin suurimmaksi osaksi sellaista hankausta ja kääntymistä, eikä mitään lujia selkeitä potkuja niin kuin edellisellä kerralla. Nyt on menossa rv 28.

Olen vain ajatellut, että tää on rauhallinen ja olen yrittänyt olla huolestumatta, koska liikkeitä kuitenkin tuntuu ja rakenneultrakin näytti että kaikki on ok.

Mulla oli toinen raskaus sellainen, että istukka oli etuseinässä, vauva rauhallisempi kuin ensimmäinen ja oli vielä perätilassa ihan viimesille viikoille asti, ero liikkeiden tuntemisessa ekaan raskauteen oli ihan selvä!

Vierailija
8/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä oli se, että lapsi viihtyi paljon selkä menosuuntaan, eli potki enemmän selkärankaa kohti kun eteenpäin ja se, että istukka oli etuseinässä. Loppuraskaudesta tunsin usein olkapäät ja pään niin selvästi (hän ei myöskään kääntynyt kovin aikaisin) että tiesi lapsen olevan "selkä edellä".

Ne selkäänpäin menevät potkut eivät tuntuneet juuri lainkaan. Parhaiten liikkeet havaitsi kun laitoin puhelimen tai kaukosäätimen vatsan päälle. Siitä näki, että kova myllerrys on menossa, mutta liikkeet eivät tuntuneet paljon miltään.

Selkeitä potkuja tuli tosi vähän koko raskausaikana ja ihan terve lapsi silti syntyi (mitä nyt synnytyksessä sai vähän kolhuja, mutta se on toinen juttu). Hyvin nukkuva ja rauhallinen hän on kyllä. Ikää on nyt seitsemän viikkoa.

Vierailija
9/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kolmosen vastaus sai mut huolestumaan. Mulla on tosin vasta toinen raskaus menossa, mutta tämä on todella rauhallinen tapaus. Välillä toki innostuu ihan kunnolla. Liikkeet on kuitenkin suurimmaksi osaksi sellaista hankausta ja kääntymistä, eikä mitään lujia selkeitä potkuja niin kuin edellisellä kerralla. Nyt on menossa rv 28. Olen vain ajatellut, että tää on rauhallinen ja olen yrittänyt olla huolestumatta, koska liikkeitä kuitenkin tuntuu ja rakenneultrakin näytti että kaikki on ok.

Mulla oli toinen raskaus sellainen, että istukka oli etuseinässä, vauva rauhallisempi kuin ensimmäinen ja oli vielä perätilassa ihan viimesille viikoille asti, ero liikkeiden tuntemisessa ekaan raskauteen oli ihan selvä!

Tääkin on vielä perätilassa, joten sekin tietty vaimentaa liikkeitä.

Vierailija
10/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kakkonen kaikista vilkkain. Teki kuperkeikkoja ja monotti kovaa-nykyään hyvin rauhallinen tyttö.

Ekaraskaus ja kolmonen oli samantyyppisiä. Tyttö tavallinen, poika turhan kerkiäväänen.

Nelos raskaus oli kaikkein hiljaisin. Kaikki ei ollut niin kuin olisi kuulunut olla. Kiitos hyvän terveydenhoidon lapsi on terve.

Painatko nyt enemmän kuin edellisissä raskauksissa sekin vaikuttaa

Vierailija
11/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(nyt rv 37). Istukka on nyt etuseinässä, edellisissä oli alhaalla ja selän puolella. Vauvan liikkeet olivat ihan viime viikkoihin asti paljon vaimeampia kuin aiemmin. Nyt voimaa löytyy jo ja asento on sellainen, että vauva jumpsuttaa tuonne kylkeen. Oli vielä rv 35 perätilassa, mutta nyt tuntuisi kääntyneen oikein päin.

Vierailija
12/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli oikeassa asennossakin jo varhain, ehka senkin vuoksi liikkeet tuntuivat voimakkaina. Toinen lapsi taas oli peratilavauva, mutta siinakin tuntui liiketta jatkuvasti, ei nyt niin potkuja enaa lopussa pystynyt tuntemaan mutta sellaista myllaysta ja vauvan paan tunkemista rinnan alla jatkuvasti.

Tama vauva on viela poikittain ja liikkeet tuntuvat sellaisena kutitteluna alavatsalla ja joskus muutama potku kyljessa. Muuten erittain rauhallinen tapaus. Taytyy toivoa etta kaikki ok! Painoa mulla on suurinpiirtein saman verran kuin viimeeksi, mutta istukka siis eri kohdassa.

ap

Vierailija
13/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin rauhallinen. Istukka oli edessä, joten varmaan vaikutti asiaan.

Lapsesta tuli se kaikista villein ja kiivain ;)

Vierailija
14/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikin yllätysperätilassa, ollut pylly kiinnittyneenä jo pitkään, ja ei siksi liikkunut paljoa.

Vierailija
15/15 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkui todella vähän raskausaikana, saattoi olla päiviä, ettei liikkeitä tuntunut juuri ollenkaan. Loppuviikkoina jouduin joka päivä aina "herättelemään", että sain jotain liikettä aikaiseksi. Istukasta ei puhuttu mitään erityistä, en tiedä sen paikasta. Poika, nyt 3-v, on rauhallinen luonne, ja leikkii keskittyneesti paljon paikoillaan.

Kuopus liikkui koko ajan masussa. Jos lapset olisivat syntyneet toisinpäin, olisin varmaan ollut hirveän huolissani esikoisen liikkumattomuudesta. Kuopus oli vielä perätilassakin, ja silti mylläsi ihan koko ajan masussa. Kertaakaan en joutunut "herättelemään". Ja on kyllä luonteeltaankin nyt 1,5-vuotiaana todella vilkas ja menevä.