Yrittäjät joulukuuhun!!
Iltaa naiset!
Toivottavasti rauhallisissa merkeissä tuli pikkujoulut vietettyä? ;)
Sarde ja Rizza superhyper onnittelut plussasta ja paljon tarrasukkia molemmille!!!! Ihanaa kuulla hyviä uutisia! =) =) =)
kjt-78 kivaa kulla sinustakin ja tsemppiä piinapäiviin, tarrasukkia tarvitaan sielläkin!! =)
Itselläni hiljaiseloa edelleen, joulukuulta taitaa jäädä ne vähäisetkin hoidot väliin joulun takia, että sitä pikakelausta täälläkin toivotaan. Vaikka muuten kyllä olen jouluihminen erittäin suurella sydämellä!!!!!
Iloista joulumieltä kaikille tästä kaikesta huolimatta!
-mirggu
Kommentit (40)
Hirveästi onnea :) on se ihmeellinen tunne pitkän toivomisen jälkeen nähdä pienen sydämen sykkivän. mä varasin jo toisen ultra-ajankin :) se on 10.2. ekan neuvolan varasin jo sillon kun testi oli positiivinen :D se on 25.1.
Sulla tulikin hyvä saalis! Mulla ei pelkkä Puregon tehonnut, rinnalle sain Menopurin. Tänään oli punktio, saaliina 10 munasolua. Punktio jännitti todella paljon, mutta loppujenlopuksi olikin positiivinen kokemus. Ehkä liikaa olen lukenut kauhutarinoita ja sen perusteella ajanut itseni hysteeriseen tilaan :). Vointi ollut hyvä, mitä nyt pientä nippailua alavatsalla. Turvonnut olo on myös, mutta eiköhän se muutamassa päiväsä lähde nestetankkauksen avulla. Huomenna saan tietää kuinka moni on hedelmöittynyt, jännittää! Mikäli kaikki menee suunnitelmien mukaan, perjantaina olisi yhden alkion siirto. Tsemppiä sulle ja positiivisia ajatuksia!
Täällä päin rajua väsymystä, oksetusta ja lempiruoat eivät edes maistu. Toisaalta menkkamaista kipua, eli eiköhän täti taas tule kylään... Mies näkee unia pikkuisista, eikä meille testi kuitenkaan vieläkään näytä plussaa.:(
Kauanko teillä meni (jos olitte julkisella puolella tutkimuksissa) ennen kuin saitte ajan? Meille tuli jo ehkäpä kaksi viikkoa sitten kirje, että lähete on vastaanotettu ja aika lähetetään perässä. Missä se sitten viipyy?
Plussatuulia kaikille! Ja paljon paljon positiivisia ajatuksia..
Oli puhetta IVF-videosta. Syksyllä löysin netistä jonkun englanninkielisen klinikan sivun ja siellä oli animaatioita aiheeseen liittyen. Nyt en löytäny ko klinkan sivua, mutta Youtubesta löytyi animaatiot:
IVF
ICSI
Perjantaina olisi eka ultra ICSI passin jälkeen josta raskaus käynnistyi marraskuussa.
Olen raskaudesta todella onnellinen mutta myös pelokas.
Nyt raskaus viikkoja 7 ja pelkään, että perjantain ultrassa kaikki ei ole hyvin. Toivon parasta tietenkin.
Tämän kuukauden aikana perheemme on sairastanut sikainfluenssan ja kahden viikon tauon jälkeen alkoi uusi flunssa ja nyt olen taas ollut kolme päivää kuumeessa ja flunssassa.
Eipä huolet tähän lopu. Olin Marraskuussa papa kokeessa ja nyt tuli tulos.
Jonkin asteen solumuutos ja tulee kutsu lisä tutkimuksiin.
Jotenkin nyt tuntuu, että jos tämä vauva syntyy niin ehkäpä jää viimeiseksi.
Koko ajan olen pelännyt tuleeko hoidoista jotain haittaa vaikutuksia ? toivotaan et solumuutos ei mitään vakavempaa. Tietenkään mitään ei saa jos ei uskalla yrittää.
Onnea ja tsemppiä kaikille yrityksiin vaikka tällä hetkellä omat fiilikset onnelliset mutta samalla pelokkaat :)
Sarde
Onnea Sarde! Toivottavasti kaikki on niinkuin pitääkin kun menet huomenna ultraan!
Mieki pääsen jo kuukauden päästä liittymään joukkoonne kunnolla, kun mulla on eka IVF. Aiemmin on tehty 3 inssiä yksityisellä. Nyt ollaan OYS:ssa. Tiistaina alkoi menkat eli saan aloittaa suprecur-sumutteet 6.1. ja 20.1. alkaa pistokset. Jännittää ihan hirveästi. Jo pelkät clomifenit on vaikuttanu minuun tosi voimakkaasti. Vaihdevuosioireet oli voimissaan silloin ja rakkuloitakin muodostui liikaa inssiin. Silloin koin jo punktion, joten se ei enää pelota, kun tiedän että saan hyvät lääkkeet.
Tsemppiä kaikille! Ja mukavaa joulun odotusta!
-Blueberry yk 40+
hiljaiseloa palstan suhteen, koska yllättäen olen ollut masentunut, mitä ei ole koskaan ikinä aiemmin esiintynyt minun elämässäni. en vaan ole jaksanut... tällä hetkellä piinapäiviä on jokin määrä, mitä en laske, mutta ensi viikolla testaan. oireitakin on, mutta voivat aivan hyvin johtua myös lääkkeistä. jotenkin en jaksa innostua edes plussa-ajatuksesta, kun tietää, että voi mennä kesken.. tosi positiivista ajattelua, mutta nyt näin täällä.
niin siis sarde, sinulle lähdin vastaamaan! minulla myös ollut aikanaan solumuutoksia, kondylooman seurauksena, josta hoitona tehtiin loop. ei ollut kummoinenkaan toimenpide, mutta itketti kyllä kovasti sen jälkeen. seuraavasta kierrosta olin raskaana, josta tuo pieni tuolla tänäänkin sulostuttanut äidin päivää.. (sarkasmia) ((meinaan pienen pienen pientä uhmaa,,) mutta siis kaiken kaikkiaan, aivan loistavaa, että asia huomattu papassa, ja varmasti hoituu kun teet niinkuin sanotaan. en kyllä usko että ainakaan looppia tehdään kun raskaana. mistä muuten aivan sikamaisen suuret onnittelut!!! huippua lukea että raskaus alkaa hoidoista.
paljon kaikkea hyvää teille jokaiselle näin joulun alla!
Maanantaina tulis kaksi viikkoa täyteen omaan kiertoon tehdystä kahden alkion siirrosta.
menkat on myöhässä muutaman päivän...
Menkkamaisia tuntemuksia on tullu ja menny. Mutta ehkä pahin oire kiukku, kauheita hysteerisiä raivokohtauksia tänään olen saanu... Toki pientä kiukkua aina ennen menkkoja esiintyy, mutta ei tässä määrin siis.
Myöhästyttääkö Lugesteron menkkoja, ja mitä sivuoireita teille on niistä tullu?
No tämmöinen vuodatus nyt ku on pää sekaisin...
En ole päässyt kirjoittamaan positiivisen raskaustestin jälkeen, sillä jouduin pariksi viikoksi sairaalaan. Sain pahan hyperstimulaation, kun HCG alkoi nousta siirron jälkeen ja vatsaan ja keuhkoihin tuli niin paljon nestettä. Keuhkoista jopa jouduttiin poistamaan litra nestettä, kun hengittäminen kävi sen verran vaikeaksi. Kun sitten pääsin kotiin, niin aloin vuotaa verta aivan kuin kuukautisissa. Ultrassa selvisi, etta siellä oli suuri hyytymä alkioiden alla. Niin siis odotan kaksosia. :) Toinen on toista pienempi, mutta on jaksanut mukana koko ajan kaikesta huolimatta. Isomman sykkeen jo näinkin tällä viikolla ultrassa ja pienemmänkin kohdalla oli sellaista pientä värähtelyä, mutta kahden viikon päästä on uusi ultra, jossa selviää onko pienempi jaksanut menossa mukana. Vuotoa kesti kaksi päivää ja nyt ultrassa hyytymä oli jo poistunut. Olen yhä hyperin takia sairaslomalla, joten elämä on vain yhtä sohvalla lepäämistä tällä hetkellä ja pahoinvoinnin kanssa taistelua.
Sarde, oikein paljon onnea ultraan! Minun ystävälläni on ollut raskauden aikana solumuutoksia papassa, mutta kaikki sujunut hyvin. :)
Jannuli, minulla on PASin jälkeen menkat tulleet 3-4 päivää viimeisen lugen laittamisesta. Onko sinulla vielä luget käytössä vai oletko lopettanut ne? Oletko tehnyt testiä?
Tsemppiä kaikille teille ja oikein rauhallista joulunaikaa!
Rizza rv 6+5
Onnea Rizzalle tuplista :-)
Luget on tosiaan mulla vielä käytössä. Ohjeena oli käyttää kaksi viikkoa eli maanantaina lopetan ne.
En oo testaillu ku siirrosta on vasta maanantaina kaks viikkoa. Ehkä huomenna voisin testata (jos käyn apteekissa tänään) niin loppuis tää jossittelu...
Onnea Rizza tuplasta ;) Wau mielettömän hienoa !
Olin eilen ultrassa ja kaikki oli hyvin ja yhdet sydänäänet löytyivät. Helpottavaa.
Nyt kun saisin itseni terveeksi vielä.
Solumuutokset ovat varmaan yleisiä ja monesti harmittomia. Ensi viikolle tuli jo aika lisätutkimuksiin ja toivotaan parasta.
Kiitos kaikille todella paljon kannustuksesta. Näillä sivuilla on ilo käydä ja vaihtaa ajatuksia.
Keväällä oli keskenmeno nyt eilen lääkäri sanoi, että paljom paremmalta tilanne näyttää nyt kuin keväällä ja keskenmenon riski on 1 % luokkaa.
Sarde 7+3
MILJOONAT ONNITTELUT RIZZA JA SARDE!!!!! olikos muitakin, anteeksi unohdus.
Rizzan kanssa vain pitkä historia näillä sivuilla...
hui kauheeta mitä oot tänä vuonna joutunut kokeen, luin miehellekin ton sun txtin...naiset, miettikää mitä me tehdään ja kestetään sen eteen että saisimme omat nyytit!!! Me ollaan terästä!!!
Tarrasukkia ja upeaa kasvua pikkuisillenne :)
Stinna/Anen rv (JOO-O nyt täytyy ihan tarkistaa kalenterista!!) 31+2...
Hiljaiselon jälkeen ajattelin tulla moikkaamaan teitä. Mieli etenee kuin vuoristorata välillä siis menee hyvin ja välillä vähän huonosti ja jännittyneesti. Vaikka siihen ei mitää kunnon syytä ole.
Tiedossa oli kuitenkin että joulukuussa ei päästä mitään tekemään. Soitin kuitenkin näistä kuukautisista sairaalaan ja kysin että mitä tehdään, vaika nyt ei voidakkaan tehdä mitään. Olivat siellä pitäneet palaverin minusta ja olivat päätyneet Femar nimiseen lääkkeeseen, jota aloitan siis tammikuun kierrosta syömään. Onko jollekkin tuttu lääke? Sanoivat että tämä lääke on vasta pienen hetken ollut markkinoilla. Tietysti toiveet on korkealla että tämä auttaa meidän ongelmaan, mutta....
Tämän prosessin läpikäymisessä varmasti helpottais jos parisuhteessa olis jonkun verran enemmänkin seksiä, kuin kerran kahdessa tai kerran kolmessa viikossa. Onko jollain jotain neuvoa, mitä voisin itse tehdä että mies haluaisi useammin?? Onko tälläinen seksistä kieltäytyminen yleistäkin miehillä tämän prosessin aikana?? Alan olemaan todella epätoivoinen, ei tunnu enää sekshepenetkään auttavan asiaa eteenpäin. Hellyyttä, haleja suudelmia kyllä vaihdetaan päivittäin, mutta sinne saakka ei sitten enää päästäkkään. Siinä vaiheessa mies viimeistään kääntää kyljen ja valittaa väsymystä tai haluttomuutta. =(
Tulipa tästä negatiivinen viesti, nooh parempi mieli toisena päivänä...
Tarrasukkia lähettelen, ottakaa koppi, naiset!!!!!!!!
Sarde, tosi hienoa, että ultrassa näkyi pieni sydän ja kaikki oli kunnossa.
Rizza, kyllä sulle on osunut paljon kohdalle. Toivottavasti tästä eteenpäin sujuu helpommin.
Kävin itse tossa marraskuussa mainitsemassa piinailusta. Plussa tuli 11.joulukuuta, mutta en ole oikein sitä uskaltanut uskoa vaikka Hcg oli oikein hyvä. Meille tehtiin PAS lääkkeelliseen siirtoon eli lääkkeet jatkuu edelleen ja tammikuun 4. olisi ultra tiedossa.
Meillä oli siis myös keväällä keskesmeno, joten olen vähän väliä aivan paniikissa ettei tästä taaskaan tule mitään. En myöskään luota siihen, että jos mitään kipuja tai vuotoja ei ole niin Toivolla olisi kaikki hyvin, keväällä meinaan oli kaveri ollut jo kolme viikkoa sisällä kuolleena eikä ollut mitään tietoa asiasta. Onko muilla näitä tunteita ja pelkoja?
Rauhaisaa joulun odotusta ja jaksamista tähän taipaleeseen!
RV 5+5
...isot onnitteluhalit plussanneille!! Mahtavaa, että onnistumisiakin tulee!! =)
Itsellä on hoidoissa jälleen odotteluvaihe. Odottelen siis tammikuuta, menkkojen alkua ja ultraa, jotta päästäisiin alkuun lääkkeellisen PAS:n kanssa. Yksi alkio siirretään, kun sinne saakka päästään.
Oikein hyvää joulua kaikille ja plussia ensi vuodelle!!!
Tänään aamulla ajattelin et menkathan ne varmaan alkaa, kun mahaa nipisteli siihen malliin. Kaapissa oli kuitenkin kaksi clearbluen testiä, ja ajattelin et tehdään nyt huvikseen. pari pv sitten tehty ei onnistunu, joku kämmi tuli sen tekemisessä. nyt pyydystin pissan purkkiin ja kastoin tikun siihen. ja meinasin sydänkohtauksen vessassa yksinäni saada: testiin tuli heti selkeä plussa! ja digitesti näytti saman, raskaana, hedelmöitymisestä 1-2vkoa! olen ihan haltioissani, miten tämä on mahdollista? :) ekasta clomikierrosta heti tärppi...voi että olen niin onnellinen! elämäni ihanin joululahja, tätä niin toivoin ja rukoilin, ja sitten sainkin! voi kun nyt toinen olisi kunnossa, h4+ nyt vasta menkoista laskien, pitää huomena yrittää hormonipolille soittaa vaikka ne taitaa olla joulutauolla tms...ne haluu ultrata ekan ultran. peukut pystyyn et pieni papunen pysyy sisällä ja terveenä
Tuhannet onnittelus Susannalle ja muillekki plussan saaneille. Se on varmasti maailman paras joululahja :-)
Minä testasin tälle aamua puhtaan negan. Omaan kiertoon tehdystä PAS:ista (kaksi alkiota siirrettiin) siis tasan 2 viikkoa. Menkat silti myöhässä eli kiertopäivä 29 olis ollu jo viime keskiviikkona eli nyt kp 34.
Luget ilmeisesti siis panneeyt kierron sekasin ku raskaana en siis ole.
Menkkoja odotellessa: Jannuli
Perjantaina olisi tullut kaksi viikkoa ensimmäisestä kahden alkion siirrosta. Eipä tarvinnut odottaa testipäivää. Tämän aamuinen pettymys ja suru on järkyttävän suuri. Toiveet oli tällä kertaa poikkeuksellisen korkealla ja olin täysin varma että nyt onnistui. Kaikki oireetkin viittasivat siihen, mutta olivatkin lugejen vaikutusta ja alkavaa menkkaoiretta. Tästä on vaikea taas nousta ja saada jonkinlaista joulumieltä aikaiseksi. Mies ei voi ymmärtää suruni suuruutta, mutta onneksi on hyviä ystäviä jollei purkaa sydäntä. Tammikuussa siis yhteys hoitajaan ja seuraavaa hoitoa suunnittelemaan. Raskas hoito taas edessä, tästä ensimmäisestä hoidosta ei saatu yhtään pakkaseen. Yhdeksästä munasolusta vain kaksi oli siirtokelpoista ja nämäkään eivät olleet primaluokkaa. Toivottavasti ensi kerralla lääkitys saadaan kohdalleen ja munasolujen lukumäärä saadaan korkeammaksi. Nyt on kyllä sellainen olo, ettei muutamaan kuukauteen jaksa hoitoihin lähteä. Olen silti aidosti onnellinen plussanneiden puolesta ja voimia kaikille "epäonnistuneille"! Hyvää joulua kaikille!
Minulla oli juuri 23.12 kaksi viikkoa alkion siirrosta ja keskiviikkona kun testasin niin selkeä plussa tuli. En ole osannut oikein iloita, koko ajan ajattelen että katsotaan miten tässä vielä käy. Voimia sinulle Jordeliina, hoidot ovat olleet yllättävän raskaat ja sinulla edessä se koko ruljanssi uudestaan. Meillä on tainnut olla asiat todella hyvin, kahdeksan priimaa alkiota joista seitsemän meni pakkaseen. Olen miettinyt tuota Lugesteronin tehoa pitää raskautta yllä, kun lopetin niiden syömisen minulle tuli todella paha olo ja oksensin vuorokauden eikä voinut kuvitellakaan että mitään pystyisi syömään.Loppiaisen jälkeen pitää ottaa yhteyttä polille, ei aavistustakaan mitä sitten tapahtuu, kai ne siellä vielä ultraa?
Onneksi olkoon susanna 83. Mulla oli tänään eka varhaisultra ja meillä samanlaista onnea ilmassa. Siellä se sydän sykki meillä myös. Nyt täytynee varata eka neuvola ja seuraava ultra aika. On tää niin ihanan jännää tämä odotus.