Uusi tiskikone. Iljettävää ja pelottavaa koskea pesutabletteihin. Apua.
Ostin uuden Boschin astianpesukoneen. Miten te poimitte ne pesutabletit, ei kai niitä paljain käsin noukita?
Pinseteillä?
Kommentit (25)
ymmärrä ihmisiä,jotka eivät pese käsiään koskettuaan likaisiin astioihin(varmaan vikat astiat juuri laitettu koneeseeen,sitten pesuaine ja kone päälle;noin ainakin meillä) eli voin hyvin koskea pesuaineeseen,kun kädet pesen kumminkin.
Samoin kun laitan likaista pyykkiä koneeseeen,pesen kädet heti,kun koneessa on pesuaine ja kone laitettu käyntiin.Tuota muuten ihmettelin,kun s-influessaohjeissa luki,että pese kädet likapyykin käsittelyn jälkeen,eikö se ole ITSESTÄÄN SELVÄÄ???
Pesen kädet myös vauvan vaipanvaihdon jälkeen,vaikka vain pissavaippa olisi vaihdettu eikä alapäähän koskettu.Samoin HETI kaupasta tultuani ja roskapussin vietyäni.
Nuo samat asiat olen myös lapsilleni opettanut ja ihmekös se,että meillä on s-influessalta säästytty,kun käsiä pestään oikeissa kohdissa, ei ylihygieenisesti panikoimalla....
Pakko oli tämä kommentti kirjoittaa!!!
olen todennut, että aika monet ei tosiaan pese käsiään ennen kuin niistä roikkuu näkyvää paskaa. Se on nyt viimeistään tämän SI:n aikana tullut selväksi. Aikuisia ihmisiä tosiaan pitää ohjeistaa noinkin yksinkertaisessa asiassa ja SILTIKIN nämä kehtaa sen kieltää ja nauraa päälle, että hysteeristä.
Kävin muuten juuri itse laittamassa tiskikoneen päälle. Jouduin kyllä koskemaan muihinkin astioihin kuin vain noihin mitä viimeksi käytin. Siirtelin koneessa jo valmiina olevia astioita, jotta sain sinne mahdollisimman paljon tavaraa menemään ja koskin mm. kastikekauhan kauhaosaan. Olisi ollut melkoinen fakiirisuoritus kaivaa se kauhan "oikea" pää sieltä toisen lastan alta. Ja sekin oli tietysti jo likaantunut siitä lastasta, joka oli toisinpäin siellä telineessä.
Piti sanomani että ei meilläkään ole ollut sikainfluenssaa vaikken ole pessyt käsiä tiskikoneen täytön jälkeen tai likapyykin käsittelyn jälkeen.
Jos astioissa joista olen juuri syönyt tai vaatteissa jotka ovat juuri olleet päälläni on sikainfluenssavirusta niin se on luultavasti tullut niihin astioihin ja pyykkeihin minun elimistöni enkä voi välttyä saamasta tartuntaa jos olen itse oma tartunnanlähteeni.
on olleet juuri päälläsi? Et esim. joudu koskemaan miehen likaisiin sukkiin tai mahdollisesti jopa viisi päivää sitten jalassa olleisiin sukkiin? Vai pesetkö joka päivä aina kaikki sen päivän vaatteet?
Ja sukatkin on tosiaan niin puhtaat aina, että ei niistä mitään tule. Miksi käytät lautasia? VOisit samantien syödä lattialta, eihän se nyt kovin likainen voi olla.
Kertokaa nyt jo, että mikä siinä käsienpesussa on niiiiiiiiiin vaikeaa?
Alkaa enemmän ja enemmän ällöttää kyläreissut, kun näitä lukee. Uskaltaako sitä maistaa edes kahvipöydän tarjottavia, kun ei tiedä että millaisilla näpeillä ne on siihen pöytään laitettu? Ensin hiukan täytetty pyykkikonetta ja sitten siihen päälle vielä tiskikone ja lopuksi tietty roskapussi ulkoroskikseen ja siitä sitten vaan pullaa tarjottimella.
*oksentaa*
Jos mieheen voi koskea pesemättä oitis käsiään hysteerisesti niin voi koskea sen jalassa olleisiin sukkiinkin, samat pöpöt miehelläkin kuitenkin on. On meillä pyykkikorin pohjalla pyykkiä joka on ollut siellä jopa viikkoja tai kuukausiakin joskus, enkä ole vielä kuollut vaikka olen koskenut siihenkin pesemättä käsiä.
Ai miksi käytän lautasia? No meillä ei lattia aina ole kovin puhdas, sieltä voisi tarttua jotain hiekkaa ruokaan ja se narskuu ikävästi hampaissa.
Mies vie yleensä roskiksen ulos aamulla lähtiessään töihin. Joo, arvasit oikein, hän ei palaa takaisin kotiin pesemään käsiään.
Nyt varmaan pyörryit jo.
- astianpesukoneen täytön ja pesuainetabletin käsittelyn jälkeen
- likapyykin käsittelyn jälkeen
- vaipanvaihdon jälkeen
- roskisten viemisen jälkeen jos palaan kotiin
- kotiin tullessani
- ennen ruokaa ja joskus ruoan jälkeenkin jos olen ollut sottapytty
- vessakäynnin jälkeen, tietenkin
- joskus jopa sanomalehden lukemisen jälkeen
Yleensä en ajattele asiaa, itsestään selvää meillä. En ole mitenkään neuroottinen asian suhteen kuitenkaan.
Piti sanomani että ei meilläkään ole ollut sikainfluenssaa vaikken ole pessyt käsiä tiskikoneen täytön jälkeen tai likapyykin käsittelyn jälkeen.
Jos astioissa joista olen juuri syönyt tai vaatteissa jotka ovat juuri olleet päälläni on sikainfluenssavirusta niin se on luultavasti tullut niihin astioihin ja pyykkeihin minun elimistöni enkä voi välttyä saamasta tartuntaa jos olen itse oma tartunnanlähteeni.