Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi tiskikone. Iljettävää ja pelottavaa koskea pesutabletteihin. Apua.

Vierailija
01.12.2009 |

Ostin uuden Boschin astianpesukoneen. Miten te poimitte ne pesutabletit, ei kai niitä paljain käsin noukita?

Pinseteillä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko-oireinen häiriö ilmenee monissa muodoissa, mutta useimmiten se esiintyy potilaan pakonomaisena ajatusmalleina ja/tai tapana tehdä joitakin rituaalinomaisia tehtäviä eli pakkotoimintoja, joiden tarkoituksena on suojella ihmistä oletetulta uhkalta tai katastrofilta. Potilas yrittää varmistaa, ettei itse aiheuta muille tai itselle peruttamatonta vahinkoa. Useimmilla ihmisillä on pakonomaisia tai ahdistavia ajatuksia ja impulsseja. Pakko-oireesta kärsivä ahdistuu näistä ajatuksista ja pakkotoimintojen avulla hän yrittää poistaa tai vähentää huolta ja siitä seuraavaa ahdistusta.

Vierailija
2/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi koskea pesuaineeseen, se muovi liukenee vasta pesun alkaessa pois. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten laitan vain puolikkaan, mutta katkaisen sen ollessa vielä suojakääreessä ja avaan kääreen ja pudotan sen tabletin puolikkaan sieltä kääreestä pesuainalokeroon. Voithan käyttää myös jauhetta.

Vierailija
4/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on neuroottista. Saattaa olla tuo pakko-oireinen häiriökin. Tervettä se ei ainakaan ole.

Vierailija
5/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viitsi käsiään pestä.

ap

Vierailija
6/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä en halua. En halua koskea muihinkaan pesuaineisiin, paitsi suihkusaippuaan, shampooseen yms.

Vierailija
7/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ongelmia.

Vierailija
8/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viitsi käsiään pestä.

ap

Varmaan tosi usein jos et viitsi käsiä pestä koneen täytön jälkeen.

Huoh.. miksi vaivauduin kommentoimaan provoa...

Vierailija
9/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse koskea käsin. Vaikkei toi se syy ole ollut pesuaineen valintaan. Sittenkin kyllä pesen kädet. Mulle on ollut jotenkin itsestään selvää, että vältän konepesuaineisiin koskemista.

Vierailija
10/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuvat ja itsepintaiset ajatukset, impulssit tai mielikuvat, jotka koetaan häiriön jossakin vaiheessa häiritseviksi, sopimattomiksi, ja jotka aiheuttavat huomattavaa ahdinkoa tai ahdistuneisuutta.

Vierailija
11/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pestään kumihanskat kädessä, aina on supersiistiä ja tiskikonetabletit laitetaan pinseteillä? Sulla menee hyvä elämä ihan hukkaan tuossa.

Vierailija
12/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

repäisen pakkauksen auki ja tiputan raosta tabletin lokeroonsa samalla pitäen sormilla muovista kiinni. Tablettiin ei tarvitse koskea sormin missään vaiheessa.

Vierailija
13/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pestään kumihanskat kädessä, aina on supersiistiä ja tiskikonetabletit laitetaan pinseteillä? Sulla menee hyvä elämä ihan hukkaan tuossa.

Ei ole supersiistiä enkä laita tiskikonetablettia pinseteillä. Eikä mene elämä hukkaan.

Käsiä käy kirvelemään melkein kaikki pesuaineet enkä mä voi sille minkään. Kädet kuivuu jos niitä koko ajan pesee, nytkin joutuu rasvailemaan vähän väliä.

4 & 7

Vierailija
14/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko hysteerinen jos käsissäsi on saippuaa? Ainakaan vielä vuosi sitten yksikään suomen markkinoilla olevista astianpesukonetableteista ei sisältänyt syövyttäviä aineita, ovat yhtä vaarallisia kuin saippua nautittuna.

Vierailija
15/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvi ku hurauttaa pullosta..

Vierailija
16/25 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pestä kädet joka tapauksessa koneen täyttämisen ja käynnistämisen jälkeen. Se pesutabletti siinä vähiten käsiä likaa.

Ja minä olen oikeesti neuroottinen käsienpesijä ja silti uskallan laittaa sen tabletin muitta mutkitta koneeseen. Ihan paskasethan kädet siinä vaiheessa jo muutenkin on, kun laittelee niitä likasia astioita sinne.

Vierailija
17/25 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon varmaan tosi suttapytty muttei mulle oo ikinä tullut mieleenkään että kädet pitäisi pestä sen jälkeen kun on täyttänyt tiskikoneen. Kyllä mä yleensä löydän niistä astioista jonkun kohdan johon voi koskea ilman että kädet tulee näkyvästi tai tuntuvasti tahmaisiksi ja jotenkin olen olettanut että jos olen pystynyt syömään niistä astioista ja säilynyt hengissä niin niissä ei ole mitään sellaista paskaa joka sairastuttaisi käsien kautta.

Vierailija
18/25 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon varmaan tosi suttapytty muttei mulle oo ikinä tullut mieleenkään että kädet pitäisi pestä sen jälkeen kun on täyttänyt tiskikoneen. Kyllä mä yleensä löydän niistä astioista jonkun kohdan johon voi koskea ilman että kädet tulee näkyvästi tai tuntuvasti tahmaisiksi ja jotenkin olen olettanut että jos olen pystynyt syömään niistä astioista ja säilynyt hengissä niin niissä ei ole mitään sellaista paskaa joka sairastuttaisi käsien kautta.

Pikkurilli pystyssä varovaisesti täytät konetta?

Ja mulla on yleensä tapana pyyhkiä tiskirätillä pinnatkin lopuksi yms.

Mutta minä en kuulukaan niihin joiden mielestä käsienpesu on sairasta vaan enemmänkin hämmästelen niitä, jotka viimeiseen asti välttelee sitä ettei vaan tarvi pestä kädet kuin kerran viikossa. Kun ei se äitikään oppinut sormille kusemaan.

Vierailija
19/25 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konetta täyttäessäni otan lautasen reunasta ja lasien ulkosyrjästä ja aterimien kahvasta kiinni ihan samoin kuin syödessänikin.

Jos jotain tappavaa paskaa tulee käteen astioiden reunoista niin sitten pitäisi kädet pestä ruokaillessa joka suupalan välissä.

Meillä on melko puhtaat tiskirätitkin, niitä käytetään kerran tai pari ja heitetään pesukoneeseen.

Vierailija
20/25 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä ihmisiä,jotka eivät pese käsiään koskettuaan likaisiin astioihin(varmaan vikat astiat juuri laitettu koneeseeen,sitten pesuaine ja kone päälle;noin ainakin meillä) eli voin hyvin koskea pesuaineeseen,kun kädet pesen kumminkin.

Samoin kun laitan likaista pyykkiä koneeseeen,pesen kädet heti,kun koneessa on pesuaine ja kone laitettu käyntiin.Tuota muuten ihmettelin,kun s-influessaohjeissa luki,että pese kädet likapyykin käsittelyn jälkeen,eikö se ole ITSESTÄÄN SELVÄÄ???

Pesen kädet myös vauvan vaipanvaihdon jälkeen,vaikka vain pissavaippa olisi vaihdettu eikä alapäähän koskettu.Samoin HETI kaupasta tultuani ja roskapussin vietyäni.

Nuo samat asiat olen myös lapsilleni opettanut ja ihmekös se,että meillä on s-influessalta säästytty,kun käsiä pestään oikeissa kohdissa, ei ylihygieenisesti panikoimalla....

Pakko oli tämä kommentti kirjoittaa!!!