MatkaThaimaaseen varattu
ja pitäisi hankkia koko perheelle hepatiittiC-rokotus ja itselle jäykkäkouristus. Mistä nää sais kätevimmin? Pistävätkö yksityisellä saman tien rokotteen? Vai haetaanko resepti lääkäriltä ja sitten pistetään terkkarilla vai mitä ihmettä? Mä en saaanut meidän terkkarin nroa vastaamaan, kun on vissiin ylimääräisiä kiireitä possunuharokotteiden takia :-/
Kommentit (13)
Osaisitko kuitenkin vastata kysymykseen?
Ainakin jos aikoo harrastaa suojaamatonta seksiä paikallisten enkeleiden kanssa. Nam!
Ainakin jos aikoo harrastaa suojaamatonta seksiä paikallisten enkeleiden kanssa. Nam!
Hepatiitti A kannattaa ehdottomasti ottaa+ sitten nuo perusrokotteet, kuten tetanus siis tarkistaa että ovat voimassa.
Tietääkseni voi pistää yhtä aikaa,mutta tarkista asia terveysasemaltasi.
Hepatiitti B:hen on rokote. B tarttuu vain veriteitse, mutta voi olla järkevää ottaa, jos matkoilla joutuu esim. onnettomuuteen.
Hepatiitti A kannattaa ehdottomasti ottaa+ sitten nuo perusrokotteet, kuten tetanus siis tarkistaa että ovat voimassa. Tietääkseni voi pistää yhtä aikaa,mutta tarkista asia terveysasemaltasi. Hepatiitti B:hen on rokote. B tarttuu vain veriteitse, mutta voi olla järkevää ottaa, jos matkoilla joutuu esim. onnettomuuteen.
Ota se AB hepatiitti yhdistelma rokote, onko se Havrix Suomessa. Ei kannata ottaa riskia ottamalla vain A ;-), ja hyvaa matkaa, Thaimaaseen ja Thaimaahan, tylsia pilkunviilaajia taallakin. Kaikki varmaan ymmarsivat, mista on kyse.
lähes samalla rahalla saa molemmat sekä A:n että B:n
TWINRIX ehdottomasti!
minä en oikein osaa päättää, lähtisinkö Ahvenanmaaseen vai Saarenmaaseen. Tai sit vois vaan mennä mökille Pertunmaaseen.. Miks ihmeessä tuo Thaimaa on niin vaikee? Auttaisko jos se kirjotettais Thai-maa (Thailand)?
noista kirjoitusvirhe-kommenteista päätellen.
Asiaan; Itse suosittelen Twinrixiä!
yksityiseltä heillä on näitä rokotteita kaapissa eikä tarvitse juosta erikseen apteekissa ostamassa rokotteita.
Toki edullisinta voi olla omalla terveysasemalla, tietääkseni th pistää ilmaiseksi.
Me saatiin piikit rokotetutkimuksen yhteydessä, Twinrix rokotteeseen kuuluu 3 piikkiä, joista jo ensimmäinen antaa suojan teidän tulevaan matkaan, mutta on järkevää ottaa ne 2 muutakin niin silloin suoja on elinikäinen.
Jäykkäkouristuksen saa ilmaiseksi terveysasemalla.
Havrix koostuu 2 piikistä, yksi nyt ja toinen 6 kk - 1 v päästä.
ka neuvola hoiti lasten ja minun pistämiset.
Juu tietenkin Thaimaahan on oikea muoto - olin vähän unenpöpperössä kirjoittaessani eilisiltaisen viestini :-D Aina löytyy tyyppejä palstalta, jotka pönkittävät itsetuntoaan muiden mokilla. Suotakoon se heille :-)
itse otin twinrixin yksityisellä, ei tarvinnut ostaa etukäteen apteekista, sain suoraan sieltä lääkäriasemalta. Ei tarvinnut siis käydä ensin lääkärillä, vaan pääsi ajanvarauksella suoraan piikitettäväksi. Jäykkäkouristuksen kävin hakemassa ihan terveysasemalla, sen saa ilmaiseksi siellä, jos rokotus mennyt vanhaksi. Toki sen saa myös yksityiseltä, mieheni otti yksityisellä tuon jäykkäkouristuksen samaan aikaan twinrixin kanssa, kun ei jaksanut lähteä jonottelemaan terveysasemalle. Tuota twinrixiä pitää ottaa 2 piikkiä muistaakseni puolen vuoden välein, että saa täyden suojan. Meidän terveysasemalla ainakin on tietyt ajat, jolloin näitä perusrokotuksia annetaan, sinne voi mennä ilman ajanvarausta.
...