Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa kun teini ei vastaa puhelimeen.

Vierailija
30.11.2009 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyse ollut yhdestä kerrasta. Mä en viitsinyt ottaa kokonaan puhelinta pois, mutta tein niin että operaattorin kanssa sovin että puhelimeen voi vaan vastata, siitä ei voi soittaa.

Teiniä valistin siitä kuka maksaa puhelut ja minähän en niitä maksa jos ei viitsi mun soittoihin vastata, puhelin ei ole hankittu vain sen takia että juorutaan kavereiden kanssa, mutta mun puheluihin ei välttämättä edes vastata. Enkä mä soittele mitään "mitä kuuluu" puheluita ja alvariinsa vaan silloin kun mulla on tosiaan asiaa.

Pari viikkoa mentiin niin ja teiniä harmitti kovasti. Vastas mun joka ikiseen puheluun. Sovittiin että mä "avaan" sen luurin, mutta jatkossakin vastataan kun minä soitan. Toki on tilanteita että aina ei kuule tai pysty vastaamaan, mutta noin yleisesti ottaen vastaa aina kun vaan pystyy.

Vierailija
2/17 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

känny vex. Ja saa takaisin, kun lupaa vastata puhelimeen.

Meillä lähtee näppis tietsikasta vex, jos ei tee niin kuin sanon. Esim. pelasi nukkumaanmenon jälkeen. Ja toisti vielä mokansa. Näppis hyllylle ja teini oppi tavoille (tässä asiassa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinikin on vielä lapsi, josta olen vastuussa.

Vierailija
4/17 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä nimittäin en vastaa aina ja kaikkialla. On paikkoja ja tilanteita, joissa ei kuulukaan vastata.

Vierailija
5/17 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinta pois.

Vierailija
6/17 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulee sitten kotiin kun pitää tulla vaikkei kännykkää olekaan.

"Sithän sitä ei ainakaan saa kiinni, jos puhelimen pois ottaa."

Vierailija
7/17 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä nimittäin en vastaa aina ja kaikkialla. On paikkoja ja tilanteita, joissa ei kuulukaan vastata.

Muuten vastaan lapsilleni aina. Ja mikäköhän vois teinillä olla tilanne että ei pääse puhelimeen vastaamaan arki-iltana kun on kavereiden kanssa hengaamassa?

Vierailija
8/17 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulee sitten kotiin kun pitää tulla vaikkei kännykkää olekaan. "Sithän sitä ei ainakaan saa kiinni, jos puhelimen pois ottaa."

Vierailija
9/17 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/17 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajan autoa (teini voisi ajaa mopolla tai fillarilla eikä edes kuule)

kun olen luennolla, teatterissa, taidenäyttelyssä, konsertissa tai muussa yleisötilaisuudessa

kun olen kaupan kassalla

kun joku oikea ihminen puhuu jo mulle

kun siitä muuten olisi häiriötä tai epäkohteliaisuutta

Kyllä teinikin voi olla tällaisissa tilanteissa ja haluta käyttäytyä niissä asiallisesti...

Vierailija
11/17 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajan autoa (teini voisi ajaa mopolla tai fillarilla eikä edes kuule) kun olen luennolla, teatterissa, taidenäyttelyssä, konsertissa tai muussa yleisötilaisuudessa kun olen kaupan kassalla kun joku oikea ihminen puhuu jo mulle kun siitä muuten olisi häiriötä tai epäkohteliaisuutta Kyllä teinikin voi olla tällaisissa tilanteissa ja haluta käyttäytyä niissä asiallisesti...

Vierailija
12/17 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan sovittu että soittaa mulla aina heti kun pystyy tai huomaa että olen hänelle soittanut. Joskus on oikeesti kuunnellu musaa niin että ei oo kuullut kun puhelin soi, oonkin pyytänyt sitä käyttämään värinää, mutta ei sekään pahemmin auta jos puhelin on laukussa.

Vierailija
13/17 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotiintuloajat on sovittu, niin kai se teini saa ihan rauhassa olla kavereiden kanssa?

Niinhän se on ennenkin ollut

"Ihan kun sillä nyt olis kotiintulon kanssa vaan tekemistä"

että tulee sitten kotiin kun pitää tulla vaikkei kännykkää olekaan. "Sithän sitä ei ainakaan saa kiinni, jos puhelimen pois ottaa."

Vierailija
14/17 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotiintuloajat on sovittu, niin kai se teini saa ihan rauhassa olla kavereiden kanssa? Niinhän se on ennenkin ollut "Ihan kun sillä nyt olis kotiintulon kanssa vaan tekemistä"

Vierailija
15/17 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko kuule olla jotain tärkeetä asiaa?

Jos kotiintuloajat on sovittu, niin kai se teini saa ihan rauhassa olla kavereiden kanssa? Niinhän se on ennenkin ollut "Ihan kun sillä nyt olis kotiintulon kanssa vaan tekemistä"

Vierailija
16/17 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se nyt ole syy jättää vastaamatta puhelimeen, kun ei mun äitikään ole saanut mua kiinni kun ei ollut kännyköitä.

Vierailija
17/17 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykkää ei voi ottaa rangaistukseksi pois, koska silloin teiniä ei varmastikaan saa kiinni.

Mulla on vähän sellainen kutina, että kännykkämättömyys kolahtaa teiniin kun ei olekaan koko aikaa kavereiden tavoitettavissa eikä voi esim pyydellä lisäaikoja kotiintuloaikaan vaan aina joka asiassa pitää raahautua kotiin :)

Mutta ei se nyt ole syy jättää vastaamatta puhelimeen, kun ei mun äitikään ole saanut mua kiinni kun ei ollut kännyköitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi