Pitäisitkö tässä tapauksessa yhdet vai kahdet synttärit?
Meillä on kolme lasta ja neljäs syntymässä vajaan parin kuukauden päästä. Esikoinen ja kolmas ovat syntyneet samassa kuussa 3viikkoa väliä heidän synttäreillä. Yleensä on pidetty heidän synttärit erikseen, mutta nyt tuntuu, etten jaksais sitä rumbaa kahta kertaa, varsinkaan kun esikoisen synttärit (jotka on ensin) osuu lähelle laskettua aikaani ja pahimmassa tapauksessa oon laitoksella vielä kun ois kuopuksen synttärit. Lapsilla on kuitenkin ikäeroa 5v, esikoinen on 8v ja kuopus 3v.
Alustavasti on ajateltu, että pidettäis molempien synttärit viikkoa ennen esikoisen oikeaa synttäripäivää, tämä siksi, jos vauva syntyykin aiemmin. Joka tapauksessa joudumme koko viikonlopun uhraamaan, toisena päivänä tulee tutut, esikoisen kaverit ja kuopuksen kaverit ja toisena sitten sukulaiset. Normaalisti on siis juhlittu kaks viikonloppua 3viikon välein, mutta nyt ei taida voimavarat riittää, vaikka haluaisikin tehdä samalla tavalla.
Kommentit (12)
Ei voi 8-vuotias juhlia 3-vuotiaan.
Ei voi 8-vuotias juhlia 3-vuotiaan.
Meillä pidetään lasten, jotka nyt 10v ja 5v ja heidän synttäreillä on pari viikkoa väliä niin heillä on aina ollut yhteiset synttärit.
Sinusta siis ap:n pitäis järjestää kahdet synttärit, vaikka laskettu aika on lähellä toisen (oliko se nuoremman) synttäreitä?
Minä pitäisin poikkeuksellisesti yhteiset olosuhteiden takia, ei ne lapset siihen kuole, jos on kerran yhteiset synttärit.
Ja kyllä, tietenkin, kai se ap edelleen on lasten äiti? Ja kai se isäkin on vielä kuvioissa järjestämässä?
Juhlien ajankohtaa voi rukata. Ei kaverisynttärien tarvitse olla päivälleen syntymäpäivänä.
että yhtenä vaihtoehtona on mietitty, että esikoisen kaverisynttärit pe, lauantaina tutut ja pienemmän kaverit ja sunnuntaina sukulaiset.
ap
viikkoa ennen esikoisen oikeaa syntymäpäivää eli eivät joka tapauksessa ole esikoisen syntymäpäivänä. Vaikka pitäis 8v ja 3v synttärit samaan aikaan niin ei se tarkoita, että 8v ja 3v pitäis leikkiä yhdessä, eiköhän 8v voi leikkiä yhdessä ja 3v myös yhdessä?
Minä ap:n tapauksessa tekisin kuitenkin niin mitä hän myöhemmin kirjotti, että pitäisin kyseisen viikon pe 8v kaverisynttärit, la tulis tutut ja 3v kaverit ja su sukulaiset.
Ja kyllä, tietenkin, kai se ap edelleen on lasten äiti? Ja kai se isäkin on vielä kuvioissa järjestämässä?
Juhlien ajankohtaa voi rukata. Ei kaverisynttärien tarvitse olla päivälleen syntymäpäivänä.
Meillä ei varmaan edes sukulaiset ja tutut ehtisi tulla noin lähekkäin juhlimaan synttäreitä. Eli heille voi hyvin pitää yhdet juhlat kun eihän se vaikuta mitenkään sankareihin.
Ja kaverijuhlat sitten erikseen. Tosin itse en vielä kolme vuotiaalle edes kaverisynttäreitä järjestäisi.
3-vuotias voisi juhlia oman perheen kesken.
Ja sukulaiset toimittaa lahjansa postitse.
8-v omat kaverisynttärit
sukulaisille ja tuttaville yhteiset synttärit
3-v ei välttämättä tarvitse omia kaverisynttäreitä
olisin jo vuosia pitänyt vain yhdet synttärit! Mun tytöllä ja siskon tytöllä on samassa kuussa synttärit ja niitäkin on jo vuosia vietetty yhtáikaa!
Sukulaiset yhtä aikaa, mutta kyllä 8v tarvitsee omat kaverisynttärit!
että yhtenä vaihtoehtona on mietitty, että esikoisen kaverisynttärit pe, lauantaina tutut ja pienemmän kaverit ja sunnuntaina sukulaiset.
ap
ja lasten kaverit samana päivänä jos nyt 3v. edes kaverisynttäreitä edes tarvitsee.
Meillä aina tehty niin että synttärisankarin kaverit tulevat aamupäivästä pariksi tunniksi ja siitä tunnin päästä sukulaiset ja tuttavat. Ja jos lapsilla olisi synttärit lähempänä toisiaan niin ilman muuta kahden lapsen sukulais/tuttavasyntärit olisi samana päivänä.
Miksi ihmeessä pitää kaikki kutsua eri päivinä. Hirmuinen synttäri rumba. Meillä ei ainakaan päivät riittäisi kun on neljä lasta.