Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankala löytää asuntoa pk seudulta :(

Vierailija
30.11.2009 |

Oltais miehen kanssa muuttamassa ihan esikoisen syntymän takia. Asunto kaupunkiseudulla on pieni eikä mistään tahdo löytyä isompaa asuntoa!

Itse oon itkenyt asian tiimoilta jo miljoona kyyneltä ja stressannut.

Laskettu aika olis helmikuussa ja asuntopaperit täytettiin melkeinpä heti kun sain tietoon raskauden.. en edes saa vauvan vaatteita mahtumaan kaappiin niin mihin sängyn lykkään.. eteiseen???

Tämä vaan on niin masentavaa ja stressaavaa.. asuntopaperit on kolmessa eri paikassa ja soitettu ollaan aktiivisesti joka viikko vaan ei mitään.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä et jakelisi täällä väärää mutu-tietoa. Ihan tuolta samasta paikasta eli Stadin asunnoilta haetaan niitä tavallisia kaupungin vuokrakämppiä. PISTE.

Pointti mulla kuitenkin oli se että nuo kaksi ovat eri asioita ja niitä ei haeta samalta luukulta vaikka nettisivustolla _nykyään_ voi hakemuksen täyttää kumpaiseenkin.

Vierailija
22/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tää vaan niin hupaisaa luettavaa :D Toinen kysyy apua, niin siitäkin saavat elämäänsä kyrsiintyneet mammat kauhean väännön aikaiseksi, heh. Pahoittelut heidän puolestaan, AP. Toivottavasti teille löytyy hyvä asunto. Oletteko ostamista harkinneet? Saman verran sitä lainaa yleensä maksaa kuin sitä vuokraakin. Jonnekinhan se raha kuitenkin pitää maksaa..yleensä, jos tulee ongelmia, kuten työttömyys tms., niin pankin kanssa on jopa joustavampaa kuin vuokranantajan..pankille voi sovittaessa maksaa tietyn aikaa pelkkää korkoa, kuten itse tein silloin, kun tein gradua.

valitettavasti mieheni ottaisi lainan, mutta luottotiedot menneet eli ei saa..

itse olen sitten nyt työttömänä, kun en oikein voi mitään tehdä ison mahan takia ja jatkuvien särkyjen ja äitiysloma alkanee tuossa tammikuun alusta vasta.

Sitten vielä makselen opintolainoja pois itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihme, että kaikki sekoittavat termisi, varsinkin kun puhuit, miten vaikeaa on löytää asuntoa pk-seudulta. Se kun tosiaan on vaikeaa nimenomaan täällä pk-seudulla.

Pienillä kirjaimilla pk-seutu on pääkaupunkiseutu. Isoilla kirjaimilla PK-seutu saattaa tarkoittaa Pohjois-Karjalan seutua (en ole tosin itse tuollaiseen lyhenteeseen koskaan törmännyt, mutta mä nyt asunkin täällä pk-seudulla).

Vierailija
24/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin Pohjois-Karjalaa etsitte asuntoa? Joensuussa on vähän vapaita vuokra-asuntoja ja ne on aika kalliita. Mutta jos teillä on auto (niin kuin melkein pakko olla siellä) niin Joensuun ympäryskunnista löytyy varmasti vapaita isojakin asuntoja. Esim. Kontiolahti. Pyhäselästäkin varmaan löytyy (tosin on nykyään Joensuuta), eikä esim. Reijola (on siis Pyhäselässä) ole kuin 10 kilsan päässä Joensuun keskustasta. Ja Hammaslahti kannattaa kansssa tsekata, vaikka onkin pieni kyläpahanen, mutta peruspalvelut löytyy.

Joensuussa asunnon saa varmasti parhaiten yksityisiltä markkinoilta, mutta en tiedä miten teillä kun miehelläsi ei ole luottotietoja. Toivotaan että jotain ilmaantuu!

Vierailija
25/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koska Pohjois-Karjala kirjoitetaan isoilla kirjaimilla, niin lyhennekin kirjoitetaan isoilla: PK-seutu. Ja pääkaupunkiseutu taas ei ole erisnimi, joten lyhennekin kirjoitetaan pienillä kirjaimilla: pk-seutu.

Mutta tietysti tästä ketjusta oppineena nyt tiedämme, että sekaannusten välttämiseksi pohjois-karjalalaisten kannattaa käyttää tällaisessa kansallisessa mediassa selvyyden vuoksi koko sanaa: Pohjois-Karjala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan