Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankala löytää asuntoa pk seudulta :(

Vierailija
30.11.2009 |

Oltais miehen kanssa muuttamassa ihan esikoisen syntymän takia. Asunto kaupunkiseudulla on pieni eikä mistään tahdo löytyä isompaa asuntoa!

Itse oon itkenyt asian tiimoilta jo miljoona kyyneltä ja stressannut.

Laskettu aika olis helmikuussa ja asuntopaperit täytettiin melkeinpä heti kun sain tietoon raskauden.. en edes saa vauvan vaatteita mahtumaan kaappiin niin mihin sängyn lykkään.. eteiseen???

Tämä vaan on niin masentavaa ja stressaavaa.. asuntopaperit on kolmessa eri paikassa ja soitettu ollaan aktiivisesti joka viikko vaan ei mitään.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin asumaan kaverin nurkissa jonkin aikaa pk-seudulle muutettuani. Sitten sain suhteita hävyttömästi hyväkseni käyttäen työsuhdeasunnon, hyvältä paikalta mutta kooltaan vain himpan yli 20 m2 (asuin siinä lapsen kanssa kaksin).

Nyt ollaan 5-henkinen perhe ja asuttu lähemmäs 10 vuotta kaupungin asunnossa, vaikka aikanaan minulle asuntotoimistosta sanottiin, ettei kannata edes hakea.

Asuntoasiat OVAT täällä hankalia jollei satu olemaan maallista mammonaa tavanomaista enempää.

Vierailija
2/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.stadinasunnot.fi/etusivu/

Mun käsittääkseni nämä ovat kiinteistöviraston vapaarahoitteisia vuokrakämppiä. Hinta ja laatu on paljon parempi kuin kaupungin muilla vuokra-asunnoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-seutu eli Pohjois-Karjala... lähinnä Joensuun alueelta ei Helsingistä :)

Vierailija
4/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.stadinasunnot.fi/etusivu/" alt="http://www.stadinasunnot.fi/etusivu/">http://www.stadinasunnot.fi/etusivu/</a&gt;

Mun käsittääkseni nämä ovat kiinteistöviraston vapaarahoitteisia vuokrakämppiä. Hinta ja laatu on paljon parempi kuin kaupungin muilla vuokra-asunnoilla.

Stadin asunnot = Helsingin kaupungin (=Stadin) vuokra-asunnot :DDDDDD

Vierailija
5/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vapaarahoitteisia ei haeta samalta luukulta kuin kaupungin "perusvuokra-asuntoja". Siitä miksi nimeksi on valittu Stadin asunnot mulla ei ole hajuakaan :)

Ja, sori ap, mä kuvittelin että kun puhutaan pk-seudusta niin tarkoitetaan pääkaupunkiseutua.

Vierailija
6/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä pääkaupunkiseutu vai Pohjois-Karjala? No miten vain, molemmissa on vaikeaa löytää vuokra-asunto (etenkin Joensuussa) ja molemmissa paikoissa asunnot ovat ylihinnoiteltuja.

Vierailija
7/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vapaarahoitteisia ei haeta samalta luukulta kuin kaupungin "perusvuokra-asuntoja". Siitä miksi nimeksi on valittu Stadin asunnot mulla ei ole hajuakaan :)

Ja, sori ap, mä kuvittelin että kun puhutaan pk-seudusta niin tarkoitetaan pääkaupunkiseutua.

että he eivät välitä "kaupungin perusvuokra-asuntoja"? Niinpä, sellaista kohtaa et sieltä löydä!

Vierailija
8/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vapaarahoitteisia ei haeta samalta luukulta kuin kaupungin "perusvuokra-asuntoja". Siitä miksi nimeksi on valittu Stadin asunnot mulla ei ole hajuakaan :) Ja, sori ap, mä kuvittelin että kun puhutaan pk-seudusta niin tarkoitetaan pääkaupunkiseutua.

että he eivät välitä "kaupungin perusvuokra-asuntoja"? Niinpä, sellaista kohtaa et sieltä löydä!

muita kuin vapaarahoitteisia asuntoja tuolta... :p Vapaarahoitteisiin tarkastetaan luottotiedot ja aikaisemmin piti maksaa 2kk takuut.

Vierailija
9/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sitten tarpeeksi selvästi sanonut asiaa.

Tarkoitin ihan Pohjois-Karjalaa en siis pääkaupunki seutua :)

-AP-

Vierailija
10/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olikohan tuo yksi Pohjois-Karjasta puhuja vaan tahallinen sotkija?

Minkä kokoisessa asunnossa ap nyt asuu, pienikin on suhteellinen käsite. Kaupungin vuokra-asunnon saa raskaanaollessa kohtuu helposti jos: aidosti asuu asuntonormien mukaan ahtaasti, tulot ei ole niin suuret että katsotaan voivan hakea asunto vapailta markkinoilta, itse ei rajoita aluetta paljon tai ei lainkaan eli on valmis ottamaan asunnon vastaan mistäpäin vaan.

Vierailija
11/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sitten tarpeeksi selvästi sanonut asiaa. Tarkoitin ihan Pohjois-Karjalaa en siis pääkaupunki seutua :) -AP-

Vierailija
12/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sitten tarpeeksi selvästi sanonut asiaa. Tarkoitin ihan Pohjois-Karjalaa en siis pääkaupunki seutua :) -AP-

miehellä vain työt täällä ja muutenkin ihan kiva paikka asustella etten usko, että aletaan muuttamaan niin kauaksi kuitenkaan, mutta kiitos vinkistä ^^

-AP-

Vierailija
13/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vapaarahoitteisia ei haeta samalta luukulta kuin kaupungin "perusvuokra-asuntoja". Siitä miksi nimeksi on valittu Stadin asunnot mulla ei ole hajuakaan :) Ja, sori ap, mä kuvittelin että kun puhutaan pk-seudusta niin tarkoitetaan pääkaupunkiseutua.

muita kuin vapaarahoitteisia asuntoja tuolta... :p Vapaarahoitteisiin tarkastetaan luottotiedot ja aikaisemmin piti maksaa 2kk takuut.

Stadin asunnot --> Vapaat asunnot -->

"- Vapaarahoitteiset vuokra-asunnot löydät Vuokraovi.com-palvelusta

Välitämme vuosittain pienen määrän ns. vapaarahoitteisia vuokra-asuntoja. Ne eroavat tavanomaisista kaupungin vuokra-asunnoista siten, että asuntojen vuokrataso on hieman korkeampi, eikä asukasvalinnassa noudateta tarveharkintaa. Asunnot eivät ole kaupungin kiinteistöyhtiöissä, vaan vapaarahoitteisissa asunto-osakeyhtiöissä. Näitä asuntoja voit hakea ainoastaan kohdekohtaisesti niille tarkoitetulla hakemuksella.

Esittelemme vapaat kohteet Vuokraovi.com -palvelussa. Tarjolla olevan asunnon kohdalla on linkki sähköiseen hakemukseen."

Vierailija
14/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadin asunnot --> Vapaat asunnot --> "- Vapaarahoitteiset vuokra-asunnot löydät Vuokraovi.com-palvelusta Välitämme vuosittain pienen määrän ns. vapaarahoitteisia vuokra-asuntoja. Ne eroavat tavanomaisista kaupungin vuokra-asunnoista siten, että asuntojen vuokrataso on hieman korkeampi, eikä asukasvalinnassa noudateta tarveharkintaa. Asunnot eivät ole kaupungin kiinteistöyhtiöissä, vaan vapaarahoitteisissa asunto-osakeyhtiöissä. Näitä asuntoja voit hakea ainoastaan kohdekohtaisesti niille tarkoitetulla hakemuksella. Esittelemme vapaat kohteet Vuokraovi.com -palvelussa. Tarjolla olevan asunnon kohdalla on linkki sähköiseen hakemukseen."

Vierailija
15/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikä sun onglma nyt oikein on?

Vierailija
16/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikä sun onglma nyt oikein on?

sä et ehkä tiedä mitä eroa on vapaarahoitteisella vuokra-asunnolla ja "tavallisella" vuokra-asunnolla. Mutta nyt sä varmaan tiedät kun itsekin kopioit vapaarahoitteisten tiedot tänne.

Vierailija
17/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä et jakelisi täällä väärää mutu-tietoa. Ihan tuolta samasta paikasta eli Stadin asunnoilta haetaan niitä tavallisia kaupungin vuokrakämppiä. PISTE.

Vierailija
18/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä et jakelisi täällä väärää mutu-tietoa. Ihan tuolta samasta paikasta eli Stadin asunnoilta haetaan niitä tavallisia kaupungin vuokrakämppiä. PISTE.

Satuittekste kumpikaan huomaamaan, että tuo aloittaja ei edes halua Helsinkiin? Asuu jossain perähikiällä ja nimittelee sitä pk-seuduksi...

Vierailija
19/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuittekste kumpikaan huomaamaan, että tuo aloittaja ei edes halua Helsinkiin? Asuu jossain perähikiällä ja nimittelee sitä pk-seuduksi...

en nimittele. täällä kyllä kaveriporukalla puhutaan pk:ta niinku pohjois-karjala ja sanoin anteeksi että ymmärsitte väärin!

-AP-

Vierailija
20/25 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tää vaan niin hupaisaa luettavaa :D Toinen kysyy apua, niin siitäkin saavat elämäänsä kyrsiintyneet mammat kauhean väännön aikaiseksi, heh. Pahoittelut heidän puolestaan, AP. Toivottavasti teille löytyy hyvä asunto. Oletteko ostamista harkinneet? Saman verran sitä lainaa yleensä maksaa kuin sitä vuokraakin. Jonnekinhan se raha kuitenkin pitää maksaa..yleensä, jos tulee ongelmia, kuten työttömyys tms., niin pankin kanssa on jopa joustavampaa kuin vuokranantajan..pankille voi sovittaessa maksaa tietyn aikaa pelkkää korkoa, kuten itse tein silloin, kun tein gradua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi