Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi perhanan perhana! Aamuheräämisistä...

Vierailija
29.11.2009 |

Koko päivä on mennyt ukon kannsa napit vastakkain kun otin päivällä puheeksi ett josko enemmän jettaisiin lasten kanssa aamulla heräämistä.

Nyt ollaan menty niin, että mies herää viikolla 7.15 töihin, minä nousen (ja olen noussut) lasten kanssa kun heräävät, viimeistään 7.45 laittamaan esikoista kouluun. Lapsia kolme ja muutaman viikon ajan 5-kuukautinen on herännyt aamulla 6-6.30. Nyt saattaa nukkuka joka 7.30:een.

Pointti: olen kotona, hoidan aamut arkisin, ok. MUTTA viikonloppuisin toivoisin saavani yhden vapaa-aamun ilman että sitä on "anottava". Eilen vihjaisin että haluaisn sunnuntaiaamun vapaaksi, unelle ja rauhalliselle heräämiselle. Ei tullut. Nousin lasten kanssa sekä eilen että tänäaamuna vähän jälkeen 7. Mies nukkui molempina aamuina melkein 10:een. Silti hän on sitä mieltä että "tänä viikonloppuna meillä ei nyt kumpikaan saanut uniaamua". Siis mitä????

Ei kumpikaan? Minä nousin melkein 3 tuntia ennen ylös ja hän itsekseen "jo" klo 10. Ja kun ehdotin tasajakoa päivä/päivä, hän vetosi siihen että on vaativa työ joka vaatii virkeyttä, vaatii vapaa-aamuja. Perkele!!! Ok, on esimiehenä isohkossa firmassa, mutta saakin nukkua kaikki arkiyöt ja herätä itse rauhassa arkiaamuisin, vaikkakin suht aikaisin.

Vituttaa, mäkin tarvisin enenmpi unta. MIten teillä on ratkaistu vkonloppuaamut??? APUA!!!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis päivä/päivä tarkoitan sitä, että nousen toki viikolla lasten kanssa, mutta kahdesta vapaapäivästä haluaisin toinen aamun itselleni, toisen saisi mies.

Vierailija
2/5 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli jokunen vuosi sitten tämä sama tilanne, mutta onneksi mies ymmärsi pointin. Perjantai-iltana sitten sovittiin, kuka herää aamulla ja se sai sitten nukkua sunnuntaina.

Sano miehellesi suoraan, että tilanne on nyt se, että joko otatte omat uniaamunne tai sitten heräätte molemmat kumpaisenakin aamuna. Se viimeistään saa miehen valitsemaan tasajaon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni ei oo asiasta kokemusta kun olen ollut yh siitä asti kun lapsi syntyi. Mutta kyllä jos olisin parisuhteessa niin ilman muuta haluaisin myös joskus nukkua myöhempään! Eihän se mikään miehen etuoikeus voi olla. Tee miehelle selväksi että sinäkin tarvitset lepoa ja sinulle riittää tosiaan se yksi aamu viikossa, ei ole liikaa vaadittu.

Vierailija
4/5 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisvuorossa oleva saa nukkua parisen tuntia pitempään kuin toinen. Päivät valitaan kulloisenkin tilanteen mukaan.

Vierailija
5/5 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meillä mies nukkui lauantai aamuna ja minä sunnuntai aamuna. Vaikka siis mies nousi arkisin töihin. Minusta oli reilua, koska minä vastasin aina lasten yöheräilystä(ei mitään erityisen pahaa)ja halusin edes yhtenä aamuna nukkua pitkään ja rauhassa. Asiasta ei ole koskaan ollut mitään kädenvääntöä vaan se on ollut itsestään selvää.

Puhu miehesi kanssa, että myös sinä kaipaat edes kerran viikossa lepoa ja rauhaa. Kyllä minun mielestä molempien vanhempien pitää osallistua lastenhoitoon ja aamuheräämiset nyt vaan kuuluu osana siihen. Tsemppiä ja ja jaksamista arkeesi!