Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annetaanko ekaluokkalaisen arvioinnit vanhempien pärstäkeroimen mukaan??

Vierailija
29.11.2009 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumien, tyhmien ja vittumaisten av-mammojen lapset saa huonoja arvosanoja ja kauniiden,fiksujen akateemisten lapset hyviä arvosnoja. Ja arvosanaa voi nostaa lahjomalla opettajaa. Tämänkö halusit kuulla?

Vierailija
2/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap,vituttaako olla ruma?

niin muakin vituttaisi....onneksi olen kaunis ja rikas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vanhempien pärstäkerroin ja oman lapsensa koulumenestys voi korreloida keskenään :)

Vierailija
4/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat ovat fiksuja ja hyväkäytöksisiä niin lapsikin luultavasti on.

Jos vanhemmat ovat "ei niin fiksuja" joilla ei löydy käytöstapoja niin lapsikin on luultavasti tällainen.

Tottakai fiksu ja hyväkäytöksinen lapsi saa paremmat arvioinnit kuin huonokäytöksinen vähemmän fiksu lapsi.

Vierailija
5/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen niin ärsyttävän oloinen ihminen että se ei voi olla vaikuttamatta siihen mitä hän lapsesta ajattelee. Haluaisin että opettajat eivät tietäisi mitään vanhemmista ja olisivat yhteydessä vain puhelimitse tai reissuviholla niin kohtelu olisi tasapuolista

Vierailija
6/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näytän sen myös arvioinneissa.

t:ope

Vierailija
7/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ärsyttää eniten rumat opettajat

Vierailija
8/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ihan käytökseesi liity, jos ärsytät, ja mahdollisesti voisit vaikkapa yrittää lapsesi tähden käyttäytyä ihan neutraalisti???

Vinkkejä neutraaliin käytökseen, helppo toteuttaa:

- älä hauku opettajaa jostain epäoleellisesta ja kummallisesta (miksi viime tiistaina ennen ruokatuntia opettaja sanoi lapselleni käytävässä, että älä juokse, kun lapseni vain käveli nopeasti. Eikä opettaja edes voinut nähdä niin tarkasti, kuka siinä juoksi, koska kaikki kävelivät yhdessä ja on käsittämätöntä, että minun lapseni tällä tavoin leimataan ja hänelle on sanottu tästä asiasta jo useita kertoja ja se selvästi otettu syntipukiksi!)

- älä hauku opettajan kollegoja (miksi se lihava kolmannen luokan opettaja ei voi välkkävalvonnassa kieltää erikseen jokaista ensin lumipallon heittämisestä ennen kuin määrää rehtorin puheille, ei minun kultanuppuni voinut tietää, että yleinen kielto koskee häntäkin)

- älä kyseenalaista kaikkea (ei minun aikanani koulussa tehty niin ja näin ja noin eikä ollut tuollaisia pulpettejakaan ja ihan hyvin olen elämässä pärjännyt)

- älä käytä varttia puhumalla itsestäsi (meillä töissä minä olen niiiiiin suuri johtaja, ettei minulla ole aikaa kotona puhua lapsen kanssa koulusta, koska meillä töissä on niiiiin kiire ja stressi kaikilla ja minä olen työpaikkani tärkein ihminen)

- älä tule varttiin myöhässä/jätä ilmoittamatta tulematta

- älä pura omia koulutraumojasi ja oleta, että opettaja terapoi (meillä ei saanut väärinvastanneet plussaa taululle ja kaikki muut saivat ja se tuntui kyllä kamalalta ja kyllä minä tiedän, että nykykoulussakin lapsia vain rääkätään ja kiusataan ja olen lapsillekin sanonut, ettei opettajan sana ole mitään jumalansanaa, aina pitää voida kyseenalaistaa ja olla eri mieltä kovaan ääneen, kun sellainen olo tulee, ja jos te täältä vielä kerrankin sanotte jotain negatiivista niin minä kyllä valitan presidentille!)

Vierailija
9/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

var,aan siihen vaikuttaa vanhemmankin pärstä

Vierailija
10/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ekaluokkalaisen ope sanoi, että lapsellamme on hyvät geenit. Arviointi oli loistava.

Vierailija
11/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opettaja itse lähtee paskanheittolinjalle niin kyllä minäkin sitten osaan.

Yritän olla asiallinen mutten OSAA mielistellä ihmisiä, olen vaan tälläinen pässi kuin olen, joka paikassa. En sano mitään pahasti, puhun normaalisti, mutta vaan sellainen etten osaa edes mitään smalltalkia

Vierailija
12/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajan kertomat asiat eivät ole mitään "paskanheittoa" vaan hän kertoo, miten lapsellasi koulussa sujuu!

Mutta tietysti harvoin omenat putoavat kovin kauas puusta, eli ehkä ope joutuu sinun lapsesi kohdalla juttelemaan käytösongelmista, koet sen "paskanheittona" ja sota on valmis. Tulet ehkä sotimaan yhdeksän pitkää vuotta, säälin jo etukäteen lapsesi kaikkia opettajia koko peruskoulun ajan...

Vinkki: jos et osaa smalltalkia, istu mieluummin ihan hiljaa äläkä ala purkaa omia ongelmiasi lapsesi kouluun. Sääli sen verran lastasi, joka istuu palaverissa myös!

Vierailija
13/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin hyökkäävä asenne muutenkin? Jos olet opettaja niin harkitse jotain muuta alaa

Vierailija
14/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa keksiä tekosyyksi mitään vanhempien pärstäkerrointa; meidänkin poika vetelee jokaisesta "kokeesta" (vai mitä ne nyt 1. luokalla on?) täysiä pisteitä, sekä käyttäytyy kuulemma TODELLA rauhallisesti ja fiksusti tunnilla. Siispä ope kehui viimeksikin keskustelussa poikani suorastaan IHANNEoppilaaksi (ihan oikeasti!), vaikka minä itse en koskaan ole ollut mikään mielistelijätyyppi ja monet pitävät minua ärsyttävänä ihmisenä, joten enpä usko, että nuo kehut minusta johtuisivat ;-D.

Hassua sinänsä, että ope sanoi poikaa rauhalliseksi, kun ainakin koulun ulkopuolella on sellainen tyypillinen vauhtipää remuaja; ilmeisesti tunnilla osaa filmata...

Vierailija
15/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä vanhempi syyttää koulua jostain todella tuulestatemmatusta asiasta. (Siis tyyliin lapseni ei voi opiskella kykyjensä mukaan ja häiritsee opetusta, koska musaluokan seinät ovat hänestä tylsän ja ruman väriset ja englanninopettajallakin on jotenkin outo ilme... Tämä keksitty esimerkki, oikeita en tietysti voi kertoa.)

Joten todellakin harkitsen alan vaihtoa!

Vierailija
16/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää niin suunnattomasti kouluttamattomat, lusmuilijatyöttömät, että eihän niiden pentukaan nyt saa nousta yhtään yhteiskunnallisessa arvoasteikossa, ainakaan jos se musta on kiinni. Leijonakoruisten lapsille auttamattomasti huonoimmat arvosanat! Ja kyllä tyylitön Puuha-Pete -pukeutuminenkin on sen verran rassaavaa katsottavaa pitkin koulupäivää, että huonnoimmat arvosanat vaan tokariin!

t. ope

Vierailija
17/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selville tapauksille (taitavat ja surkeat) saa laitettua ne rastit mutkattomasti, mutta suurin osa on sitä tavallista massaa- sieltä erottuu positiivisesti vain ne keiden äidit/ isät ovat käyneet koululla, ovat vanhempainyhdistyksessä ja muutenkin aktiivisia (lukuunottamatta ne vanhemmat, jotka soittelevat illalla yhdentoistaaikoihin, että oliko huomenna sisäliikuntaa vai ei).

Vierailija
18/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhemmille, jotka vie lapsensa vaan monsteriautonäytöksiin, eikä ole kuulleetkaan teatterista, on turha antaa ilonaihetta hyvistä numeroista.

Vierailija
19/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia arviointeja meidän ainokainen sai jtkuvasti teevee vanhemmat maistereita/ope/toim.johtaja

Näin se nyt vain menee...

Vierailija
20/21 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa keksiä tekosyyksi mitään vanhempien pärstäkerrointa; meidänkin poika vetelee jokaisesta "kokeesta" (vai mitä ne nyt 1. luokalla on?) täysiä pisteitä, sekä käyttäytyy kuulemma TODELLA rauhallisesti ja fiksusti tunnilla. Siispä ope kehui viimeksikin keskustelussa poikani suorastaan IHANNEoppilaaksi (ihan oikeasti!), vaikka minä itse en koskaan ole ollut mikään mielistelijätyyppi ja monet pitävät minua ärsyttävänä ihmisenä, joten enpä usko, että nuo kehut minusta johtuisivat ;-D.

Hassua sinänsä, että ope sanoi poikaa rauhalliseksi, kun ainakin koulun ulkopuolella on sellainen tyypillinen vauhtipää remuaja; ilmeisesti tunnilla osaa filmata...

voi käyttäytyä koulussa aivan eri tavalla kuin kotona. Eli ei siis todellakaan välttämättä "filmaa" kuten tässä viestissä sanotaan. Juuri tämän syyn vuoksi vanhempien on vaikea uskoa/ymmärtää opettajan viestejä koulusta. "Eihän meidän lapsi kotona koskaan..." "En minä ole nähnyt hänen ikinä..." "Ei opettaja voi olla oikeassa..."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi