Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aikuisen ihmisen on pakko hakea töitä?

Vierailija
28.11.2009 |

eikö työhaluton voisi saada pelkkää kansalaispalkkaa, niin loppuisi poliitikkojen kitinä alati kasvavasta työttömien joukosta. Kortistoon ilmoittautuisivat vain ne, jotka oikeasti tavoittelisivat työnteolla minimitoimeentuloa suurempia rahoja ja muuta saisivat viettää päivänsä rauhassa ilman turhaa työkkärissä hyppäämistä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunnalta kuukaudessa 500€, niin voin jatkaa tätä työn "hakemista" loputtomiin. Kyllä 500€ on ihan hyvä palkkio siitä että täyttää kerran kuussa lappuun 20x työtön, työtön, työtön.... Melko hyvä tuntipalkka työttömillä.

Vierailija
2/31 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yhteiskunta tavallaan omistaa kansalaisen niin kyllähän kansalaiselle olisi hyvä maksaa palkkaa.

On yhteiskunnan oma vika jos ei ole saanut perusteltua kansalaiselle sitä miksi työnteko on hyödyllistä. Sehän ei välttämättä ole jos pärjää vähemmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin hakemisen jo 1 vuoden jälkeen. Nyt 8. vuosi työttömänä menossa enkä ole enää ollenkaan aktiivinen työkkärin suuntaan. Siirrän sinne menoakin aina milloin milläkin tekosyyllä ja virkailijan vastaanotolla näpyttelen tekstareita ja odotan että hän lyö leiman korttiini. Mitään en virkailijalle edes viitsi puhua käyntini aikana.

Vierailija
4/31 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunnalta kuukaudessa 500€, niin voin jatkaa tätä työn "hakemista" loputtomiin. Kyllä 500€ on ihan hyvä palkkio siitä että täyttää kerran kuussa lappuun 20x työtön, työtön, työtön.... Melko hyvä tuntipalkka työttömillä.

meillä perheellä tulot neljä tonnia kuussa nettona ilman ylitöitä, eikä edes olla isotuloisia. Ehkä siksi monet hakee työtä, että haluaa enemmän kuin ton 500e. Aika huono ostovoima työttömillä. Tietysti jos ei mitään halua, niin...

Vierailija
5/31 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin hakemisen jo 1 vuoden jälkeen. Nyt 8. vuosi työttömänä menossa enkä ole enää ollenkaan aktiivinen työkkärin suuntaan. Siirrän sinne menoakin aina milloin milläkin tekosyyllä ja virkailijan vastaanotolla näpyttelen tekstareita ja odotan että hän lyö leiman korttiini. Mitään en virkailijalle edes viitsi puhua käyntini aikana.

ja kuitenkin osaat kirjoittaa melko moitteetonta kirjakieltä??? Ettet vaan provoa olisi juuri naputellut ;)

Vierailija
6/31 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet elämäni sankari.

Vierailija
7/31 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaltaisiani media-alaa opiskelleita on työttömänä pilvin pimein. Uutta ammattia ei ole enää varaa opiskella ja työkkäri kouluttaa vain lähäreitä, eikä mua sinne kurssille oteta koska vihaan kaikkia eritteitä ja sairaita ihmisiä.

Vierailija
8/31 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paperitehtaalla ei ole hommia ja en viitsi kouluttautua uuteen ammattiin. Olen 31v.

Kansalaispalkka olisi hyvä. Olen tottunut tulemaan toimeen vähällä. 1000e riittäisi kansalaispalkaksi kk.

Vierailija
9/31 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaltaisiani media-alaa opiskelleita on työttömänä pilvin pimein. Uutta ammattia ei ole enää varaa opiskella ja työkkäri kouluttaa vain lähäreitä, eikä mua sinne kurssille oteta koska vihaan kaikkia eritteitä ja sairaita ihmisiä.

Mä tiedän neljä media-alan AMK-tutkinnon suorittanutta, jotka ei ole saanu omalta alaltaan töitä. NIin ovat ihan hyvin työllistyneet muille aloille, sillä koulutuksella. Ei työnantajat ole niin kapeakatseisia, että palkkaavat vain juuri työhön kouluttautuneen. Tunnen esim sairaanhoitajan, joka on myyntipäällikkö (ei päivääkään myyntikokemusta, mutta on osaava työssään), medianomin joka on toimistotehtävissä, medianomin joka on kaupassa esimiehenä elintarvikeosastolla jne. Kyllä jopa Suomessa se luonne ratkaisee yllättävän paljon, ellei nyt ihan jotain lääkärin tai asianajajan pestiä hae. Monilla muilla aloilla voi edetä ihan työkokemuksen perusteella.

Joten sulla ei tuohon työttömyytesi ole mitään syytä, ainoastaan tekosyy.

Vierailija
10/31 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mikään pankki ei myönnä enää opintolainaa kun entiset jäi maksamatta ja perheellinen yh ei voi tehdä töitä opintojen ohessa. Siispä lopetin työn hakemisen, ilmankin pärjää ihan hyvin.

Vierailija
11/31 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paperitehtaalla ei ole hommia ja en viitsi kouluttautua uuteen ammattiin. Olen 31v.

Kansalaispalkka olisi hyvä. Olen tottunut tulemaan toimeen vähällä. 1000e riittäisi kansalaispalkaksi kk.

Ehdit olla työelämässä siis, vau, ainakin puoli vuotta?

No sattumoisin tiedän, että paperitehtaat nyt jos ketkä aika tehokkaasti uudelleenkouluttaa ja -sijoittaa työttömäksi jääneensä. Ellei sitten eläkeputkea tarjoa.

Taisit olla töissä Porvoon paperitehtaalla :D

Vierailija
12/31 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkonomiksi ja saisin osa-aikatöitä, ei leipäni olisi yhtään leveämpi kuin nytkään ja vapaa-aikani olisi ihan minimissään. ap, joka ei enää koskaan aio vapaaehtoisesti paskaduuniin lähteä.

Vierailija
13/31 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastan maatani

No sattumoisin tiedän, että paperitehtaat nyt jos ketkä aika tehokkaasti uudelleenkouluttaa ja -sijoittaa työttömäksi jääneensä. Ellei sitten eläkeputkea tarjoa.

Vierailija
14/31 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tilanteesi. Koulut silti kouluttaa vaikka työpaikkoja ei ole mahdollisuutta saada.

Vierailija
15/31 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä rahaa laittaisi jos on jo tyytyväinen siihen mitä on?

Työttömänä saa nukkua pitkään ja herätä kymmenen aikaan aamulla. Sitten voikin lähteä uimahallille saunomaan ja sen kautta kirjastoon.

Kaupan kautta kotiin laittamaan ruokaa. Ruokailun jälkeen voi katsella sadetta nojatuolilta käsin tai lukea hyvää kirjaa jalkalampun lämmössä.

KANSALAISPALKKA!!! TÄNNE!!!

Vierailija
16/31 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käydä näin:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1082316/paa_hajoo_ko…

Syöpä voi vierailla perheissä. olisiko mukavaa tuhlata elämästään 20 vuotta työntekoon ja sitten kävisi ilmi ettei pääsekkään nauttimaan omasta kodista ja eläkepäivistä? Ei. Mieluummin se eläke nyt etukäteen ja katsotaan myöhemmin kiinnostaako se duunailu myöhemmin.

Vierailija
17/31 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuitenkin osaat kirjoittaa melko moitteetonta kirjakieltä??? Ettet vaan provoa olisi juuri naputellut ;)

Vierailija
18/31 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän olisi ehtinyt olla vaan puoli vuotta töissä? Ei tässä kerrottu minkä ikäisenä oli työnteon alottanut..

Mulla oli ammatti jo 17 vuotiaana ja ennen kun täytin 18 olin jo perustanut oman firman..

Nyt olen 20v ja sitä mieltä että olen tehnyt ihan tarpeeksi töitä elämäni aikana.

T: tyttö työttömänä 0pvä, sossutuilla 203pvä ja nyt äitiyspvärahalla ainakin hetken aikaa.

Vierailija
19/31 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että työtön tai kouluttamatton ovat synonyymeja tyhmyydelle??

että työtön kirjoitta ja puhuu kiroillen, ja alatyylisesti, huonoa suomea????

HUH !

tule alas sieltä lasitornistasi ja katso enemmän ympärillesi!

Vierailija
20/31 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

veronmaksajat = me

veronmaksajilta kerätään kuukausittain rahat luusereiden elättämiseen = meiltä

Miksikö pitää käydä töissä?

Sääli, jos tosiaan on aikuisia ihmisiä, jotka eivät tiedä, että kaikki virastot, sosiaalitoimistot, terveysasemat ja ruokakaupat toimivat vain ja ainostaan, kun siellä on ihmisiä töissä.

kun yhteiskunta tavallaan omistaa kansalaisen niin kyllähän kansalaiselle olisi hyvä maksaa palkkaa. On yhteiskunnan oma vika jos ei ole saanut perusteltua kansalaiselle sitä miksi työnteko on hyödyllistä. Sehän ei välttämättä ole jos pärjää vähemmällä.