Siis eikö kierukan kanssa voi käyttää tampoonia!?
Häh! jos tämä on totta niin en todellakaan ota kierukkaa!
Kommentit (5)
ja samaa luki ohje läpyskässä. Syy on se että kierukan langat voi tarttua tapooniin ja kun tampooni vedetään ulos voi kierrukkakin liukua pois paikoiltaan.
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1739&i=BAYER+SCHERING+PHARMA_MI…
---
Voinko käyttää tamponeja?
Terveyssiteiden käyttö on suositeltavaa. Jos käytät tamponeja, ne tulisi vaihtaa varovasti, jotta ne eivät tartu MIRENA-valmisteen poistolankoihin.
----
Minä en itse tästä edes tiennyt (oiskohan pitänyt lukea käyttöohje...;-)), ja käytin muutaman kerran tamponia kierukan käytön aikana, en tosin kovin usein.
Nimittäin jos kierukkasi on hormonikierukka, kuukautisvuodot voivat jäädä kokonaan pois tai vähetä niin pieniksi, ettei paljon tamponia kaipaile. Itselläni meni koko kierukan käyttöaika
niin vähäisillä menkoilla, että pärjäsin pääasiassa pikkuhousunsuojilla ne pari päivää, jolloin pikkaista vuotoa oli. Eli eipä se välttämättä ole minkään sortin ongelma, ettei tamponia pysty käyttämään!
kierukoita on ollut siis 2 eli vuosia.
Olen vaan pyytänyt lääkäriä lyhentämään langat todella lyhyiksi.
Toisella kertaa langat hävisivät kohdunkaulan sisään, mutta ei sekään ollut mikään ongelma (vaikka av:lla siitäkin ollut pelottelua)
Kun kierukka poistettiin löysi lääkäri langat todella nopeasti ja poisti kierukanilman ongelmia.
Kierukan kanssa ei myöskään saa seistä päällään tai heittää kärrynpyörää, jep.
Minä olen käyttänyt.