Turhauttaa kun ei ole rahaa laittaa kotia
Tylsät valkoiset vuokra-asunnon seinät, huonekalut haalittu vähän sieltä sun täältä ja paljon on vielä sekä minun että miehen opiskeluaikaisia huonekaluja. Huh, kun olisi rahaa panostaa sisustukseenkin. Olisi mukava jos omasta mielestäänkin olisi kaunis koti, jossa oikeasti silmä lepäisi. Harmi kun on kallis maku, vaikka halvalla olen yrittänyt etsiä, mutta harva halpa huonekalu oikeasti miellyttää mun esteettistä silmää =) Tulipa purettua tämäkin maallinen murhe av:lle.
Onko teillä muilla kodit just sellaisia kun haluaisitte vai ahdistutteko mun tavoin kotinne ilmeestä?
Kommentit (17)
Vaikka meillä ei ole kovin paljoa rahaa sisustamiseen, meillä ei silti ole mitään rumaa. Mielummin olemme ilman kuin ostamme mitään, mitä ei siedä katsoa. Ostan aina kaiken "sadaksi vuodeksi" eli ei mitään helposti hajoavaa, tavaraoiden tulee pääsääntöisesti olla sellaisia, että ne ikääntyvät tyylikkäästi (eli ei lastulevyä tms...).
Vaivaa tämä tapa tietysti vie, se on huono puoli...onneksi on huuto.net! Kun yhdistää vanhaa ja uutta sopivassa suhteessa, koti näyttää hyvältä ja viihtyisältä, mutta myös kivalta ja tyylikkäältä.
Olen juuri muuttanut asumuseroon. Kerrostalon valkoiset seinät, mutta myös edellisten asukkaiden jäljiltä huonokuntoiset, koloja täynnä.
Saisin laittaa jos omalla kustannuksella laitan.
Lattia on harmaa muovimatto, joka on osin rikki. Semmosia pieniä reikiä siellä sun täällä, palkeenkieliä. vanha talo, edelliset asukkaat asuneet tässä yli 10 vuotta, lapsiperhe hekin, ihan varmasti sinä aikana talon pinnat kuluu. Eikä mitään ole rempattu.
Vaatekaappeja tässä huoneistossa on ihan liian vähän, niitä ei siis ole jokaisessa makuuhuoneessa. Vaatteet pitää siis ahtaa vähäisiin säilytystiloihin. Toivoisin että olisi rahaa ostaa edes joku nätti käytännöllinen hyllysysteemi eteiseen, jotta saisin lasten lapaset ym paikoilleen, mutta ei ole rahaa. Ei ole rahaa ostaa edes sitä edullista tarjouksesta.
Kiviseinät on todella hankalat, kun vain ne valkoiset muovikoukut pysyy seinässä, on siis hankala ripustaa mitään tauluja tms.
Tämä on ruma koti. En mitään ihmeitä tänne haluaisi, kunnolliset säilytystilat tarvikkeille ja siistit seinät.
Etsin koko ajan toista asuntoa. Tähän panostamiseen minulla ei ole rahaa, vuokrakin on aika iso.
Ja ei, minulla ei ole rahaa. Olen yh ja kotihoidontuella ja menen töihin kun virkavapaus loppuu, kesken virkavapauden en voi palata töihin, systeemi on niin kankea.
Olen juuri muuttanut asumuseroon. Kerrostalon valkoiset seinät, mutta myös edellisten asukkaiden jäljiltä huonokuntoiset, koloja täynnä.
Saisin laittaa jos omalla kustannuksella laitan.Lattia on harmaa muovimatto, joka on osin rikki. Semmosia pieniä reikiä siellä sun täällä, palkeenkieliä. vanha talo, edelliset asukkaat asuneet tässä yli 10 vuotta, lapsiperhe hekin, ihan varmasti sinä aikana talon pinnat kuluu. Eikä mitään ole rempattu.
Vaatekaappeja tässä huoneistossa on ihan liian vähän, niitä ei siis ole jokaisessa makuuhuoneessa. Vaatteet pitää siis ahtaa vähäisiin säilytystiloihin. Toivoisin että olisi rahaa ostaa edes joku nätti käytännöllinen hyllysysteemi eteiseen, jotta saisin lasten lapaset ym paikoilleen, mutta ei ole rahaa. Ei ole rahaa ostaa edes sitä edullista tarjouksesta.
Kiviseinät on todella hankalat, kun vain ne valkoiset muovikoukut pysyy seinässä, on siis hankala ripustaa mitään tauluja tms.
Tämä on ruma koti. En mitään ihmeitä tänne haluaisi, kunnolliset säilytystilat tarvikkeille ja siistit seinät.
Etsin koko ajan toista asuntoa. Tähän panostamiseen minulla ei ole rahaa, vuokrakin on aika iso.
Ja ei, minulla ei ole rahaa. Olen yh ja kotihoidontuella ja menen töihin kun virkavapaus loppuu, kesken virkavapauden en voi palata töihin, systeemi on niin kankea.
Miks alu perin otit ton kämpän jos sen on kauhee ja kallis? Oliko vaan pakkotilanne? Ja voi vinetto mikä mulkku on sun vuokraisäntä, eihän kukaan omalla kustannuksella ala remppaan toisen kämppää. Huhhuh. Toivottavasti löydät pian uuden kodin!
Koti on aina koti kellä se sattuu olemaan ja kaikilla se jokin. Itellä meni joitaki vuosia kenen nurkkaan reppuni nakkasin. Ainut mitä en ymmärtänyt minkä takia aiheutin ihmettelyä kuinka siivoan edes kiitokseksi vaik koko kämpän. Nykyisin taas keskityn aivan mihin sattuu ruuanlaitto harrastuskin unohtunut kokonaan.
Kierrätyskeskuksessa ainakin meilläpäin kaikki on niin kallista, että halvemmalla saa uuden ja kivemman näköisen kun menee ikeaan.
kirppiksiltä ja nettikirppikselä saa laatutavaraa kuten lundiaa edullisesti
kierrätyskeskus tyrkyttää ikeaa yms. melkein ilmaiseksi
Kyllä muakin turhauttaa ettei ole rahaa sisustukseen, mutta lohduttaudun sillä, että onhan tässä monia hyviäkin puolia + kodikas koti ei ole sama asia kuin viimeisen päälle sisustettu.
Mä siis koitan ajatella, että on oikeastaan helpotus että lapsi ja koira voi elää vapaammin kun tekstiilejä ja lattiapintoja ei tarvi varoa leikeissä ja elämässä.
Toisaalta sitten taas moni kaveri on muuttanut uuteen kotiin ja laittanut ihan kaiken uusiksi. Mut vaikka noi kodit on ihania, ja itsekin sellaisessa mielelläni asuisin, niin niissä ei usein näy juurikaan esineitä joilla on historiaa, jollei lasketa seinälle kehystettyä hääkuvaa. Sit kun joku rohkea on uskaltanut laittaa vaikka seinälle vanhan kellon tai jättänyt uuden sohvan ostamatta, niin se yllättäen tekeekin kodin paljon kotoisammaksi.
Mä olen tehnyt mielettömiä löytöjä kirppareilta, huutiksesta ja kierrätystoreilta. Sinne on monen mummo-vainaan iskut ja askot perikunta kärrännyt. Viimeksi ostin ison lundian hyllystön tytön huoneeseen muutamalla kympillä.
Tuo on kyllä totta, että eletty elämä saa musta näkyä sisustuksessa.
"Hiljaa hyväa tulee" kai pätee sisustamiseenkin: kun vähitellen ostelee mieluisia juttuja kotiin niin vuosien mittaan sitten saa sen oman unelma kodin. Nykysin vain tuntuu, että kavereiden ja tuttujen kesken on jonkinlainen kilpailu päällä kellä hienoin koti.
Ap, mä olen käsittänyt että nykyään toi sisustus elää ihan uskomatonta buumia, ja ihmiset toteuttaa sisustuksen kautta itseään siinä missä muutenkin kuluttamisen kautta. Paradoksi siinä on, että vaikka sisustamalla sisustetaan ja etsitään jotain omaa juttua, niin silti kaikilla on kohta samanlaiset massiiviset, laatikonmalliset sohvat, uplight-valaisimet, samanlaiset paneliverhot ikkunassa ja laminaatit lattiassa + orkidea ikkunalaudalla oltiin sitten missä päin maata tai maailmaa tahansa. Kelpais toi siis mullekin, mut jotenkin tuntuu että monien kavereiden opiskelijasolun huone oli persoonallisempi, kotoisampi ja kaikin puolin hauskempi paikka kuin heidän aikuisten oikeasti sisustettu uusi asuntonsa.
kirppiksiltä ja nettikirppikselä saa laatutavaraa kuten lundiaa edullisesti
kierrätyskeskus tyrkyttää ikeaa yms. melkein ilmaiseksi
ei ole rahasta kiinni jos on kiinnostunut.
Itse esim. ostin Iskusta taulun ovh 100e, kävin usein ihailemassa ja ostin kun oli -70%
sohvat uusittiin kesällä, kun eräs tietty sohvamalli joka on ihan meidännäköinen oli loppuunmynnissä tai se koko sarja, niin 3500e sohvat ja maksettiin 1200e
kun kiertelee, useinkin, oppii tietyt paikat mistä kannattaa katsella ja on oman tyylistä tavaraa, eli ei se lopulta ole rahasta kiinni vaan "motivaatiosta"
metri, sopii loistavasti valkoisiin seiniin,lundiaa ja artekin huonekaluja saa edullisesti kirpputoreilta ja huutonetistä, valaisimia samoin, sekä myös Ikeasta, ja hemtex myy tyylikkäitä ja edullisia lakanoita. Eli tosi edullisesti on helppo ja kiva sisustaa.
ei ole rahasta kiinni jos on kiinnostunut. Itse esim. ostin Iskusta taulun ovh 100e, kävin usein ihailemassa ja ostin kun oli -70%
kiertelee, useinkin, oppii tietyt paikat mistä kannattaa katsella ja on oman tyylistä tavaraa, eli ei se lopulta ole rahasta kiinni vaan "motivaatiosta"
haluan siis vapaa-ajallani viettää aikaa lapsen kanssa eikä pientä voi jättää yksin ja tuo tarjousten perässä juokseminen/tarjousten kyttääminen ("käydä _usein_ kaupassa katsomassa") ei oikein sovi kuvaani laadukkaasta vapaa-ajasta.
Mutta me sitten elellään näillä edullisemmilla huonekaluilla, kun töistä ei tienaa tarpeeksi Artekin ostoksiin ;)
joten koti ei ole kun sisustuslehdistä. Yksin asuessani mulla oli ihan tyylikäs koti, mutta mielummin pidän noi harrastusaktivistit:-)
Kannattaa aloittaa vaihtelemalla vanhojen huonekalujen järjestystä, hankkimalla vähän jotain uutta (esim. maton, verhot sohvatyynyjä).
Jokaisen kodissa on varmaan joku juuri tietty juttu joka tekee asunnosta kodin. Meillä se on (kovasti haukutusta) Ikeasta hankittu Mysigne-sohva. Se oli aikanaan ensimmäinen itse hankkimani ja maksamani huonekalu. Pidän siitä kuinka koti (olohuone) rakentuu sen ympärille.