Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koneen äänikortti on paskana. Kuinka helppo tuo on vaihtaa?

Vierailija
28.11.2009 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna.

Vierailija
2/19 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä käy lapsia pyyhi suusi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tarkka maininta.

Kokeile:

Poista äänikortti sieltä laitehallinnasta ja asenna uudestaan ajurit. Lataa ME:lle sopivat ajurit netistä. Heitä se vanha romu SER keräykseen ja homma uudempi vehje. Kierrätyksestäkin saa jo uudempia koneita kun mikä sulla todnäk on.

Vierailija
4/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirjota ne herjat ylös, vaikka vessapaperille. Jos joku sun konettas joskus korjaa niin sillä palaa pelithousut tollaista "ja sit se herjas jotain" heitoista.

Vierailija
5/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi yrittää googlettaa. Mä en muista mikäköhän ihme vika mulla oli joskus kun ei äänet toimineet, mutta työn ja tuskan takana se oli selvittää.

Useinkin nuo kortit on integroituja.

Netistä kannattaa hakea joka tapauksessa erikseen ajurit, eikä millään päivitystoiminnolla, poistaa äänikortti laitehallinnasta, ja asentaa väkisin nuo uudet ajurit, eikä antaa koneen etsiä itse.

Nyt mulla tuli mieleen, että olisiko mulla ollut silloin ongelma jonku codecien kanssa, ja piti asentaa jokin niistä uusiksi tai poistaa käytöstä joku toimimaton. En vaan muista. Mene jollekin nörttipalstalle kyselemään.

Vierailija
6/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koittaisit ladata ja asentaa vaikka k-lite codec packin?

Vierailija
7/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastata???

Noh, ei tämä kone mikään aatamin aikainen ole, vasta 10 vuotta vanha eli en todellakaan heitä tätä kaatikselle tai mihinkään SPR:n keräykseen. *Pyörittelee silmiään*. Eikä tällä hetkellä ole varaa maksaa läppäristä (mikä on kyllä harkinnan alla) 300 euroa. Raha kun ei kasva puussa.. Eikä noita käytettyjä UUDENMPIA koneita ole kirppareilla myynnissä..

Noh, tuo keskeytysviesti on:

keskeytyspyyntö 05 ja sen alla: I/O alue 1000-10FF

Muo lukee siis resursseissa.

Ja äänikortin nimi tms. on ESS PCI audio (WDM).

Sitten tuolla lukee:

MPU-401-yhteensopiva MIDI-laite:

keskeytyspyyntö (resurssin tyyppi) 10 (asetukset) ja sen alla I/O alue 0300-0301.

Vierailija
8/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avattiin kone, imuroitiin sisältä pölyt ja painettiin kortti kunnolla kiinni. Sen jälkeen onkin pelannut kuin unelma taas vuosia :)

Kokeiles imuroida ja tarkista, että kortti on kunnolla kiinni - jos uskallat keskusyksikön sisuksia kaivella ;).

Vierailija
9/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avattiin kone, imuroitiin sisältä pölyt ja painettiin kortti kunnolla kiinni. Sen jälkeen onkin pelannut kuin unelma taas vuosia :) Kokeiles imuroida ja tarkista, että kortti on kunnolla kiinni - jos uskallat keskusyksikön sisuksia kaivella ;).

Kortin vaihto on itse asiassa melkosen yksinkertainen juttu, mutta pitää siinä tietty vähän ymmärtää, että mitä sorkkii - ja miten. Jos et ole tuota tehnyt, niin kannattaa ehkä pyytää joltain apua tai sitten avaat lootan ja pähkäilet, uskallatko sorkkia mitään :)

Vierailija
10/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastata???

Noh, ei tämä kone mikään aatamin aikainen ole, vasta 10 vuotta vanha eli en todellakaan heitä tätä kaatikselle tai mihinkään SPR:n keräykseen. *Pyörittelee silmiään*. Eikä tällä hetkellä ole varaa maksaa läppäristä (mikä on kyllä harkinnan alla) 300 euroa. Raha kun ei kasva puussa.. Eikä noita käytettyjä UUDENMPIA koneita ole kirppareilla myynnissä..

Noh, tuo keskeytysviesti on:

keskeytyspyyntö 05 ja sen alla: I/O alue 1000-10FF

Muo lukee siis resursseissa.

Ja äänikortin nimi tms. on ESS PCI audio (WDM).

Sitten tuolla lukee:

MPU-401-yhteensopiva MIDI-laite:

keskeytyspyyntö (resurssin tyyppi) 10 (asetukset) ja sen alla I/O alue 0300-0301.

Vierailija
11/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri vastaaja kuin aiempi, mutta tosiaan tuo viestini loppu tuli muotoiltua hiukan tylysti, kun ehdotin että mene nörttipalstalle.. Olisi tuon voinut hienomminkin muotoilla, mutta kun mä tässä nyt yritän kännykällä naputella..

Älä siitä keskeytyksestä välitä, se on siellä aina määritelty mitä käyttää, en jaksa selittää. Mutta siis poista laitehallinnasta koko kortti ja asenna ladatut ajurit äläkä anna koneen itse valita vaan hae itse lataamasi paketti. Ja kokeile tuota k-lite codecia.

Vierailija
12/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallinen.

Ja sulle pässi, enpä ole nähnyt uudempia koneita ilmaiseksikaan. DAA. Eli lopeta jo toi vittuilu, KIITOS!

Vierailija
13/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kyllä joku versio käytössä, mutta poistin sen.

En kyllä käynistänyt konetta uudestaan, mutta kokeilin äsken taas tuota dvd:tä. Ja taas tuli herjaus viesti ruutuun:

Error PL4014: Playback failed due to an error with the audio subsystem. Your currently installed audio driver may not be fully compatible with DirectX. Please close any DirectSound applications that are using the sound card. If the problem persists, you may need to upgrade or reinstall your sound card driver. Click the “Help Online” button (bottom button on the left) to find out more information.

Vierailija
14/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun tätä on etänä vähän vaikea keksiä mitä seuraavaksi. Siinä taisi olla, että jostain asetuksista olisiko ollut media playerissä piti poistaa jokin ruksi käytä sitä ja sitä codecia-kohdasta ennen uusien asentamista.

myös directx-ää voisit kokeilla asentaa uudestaan. Tai jos jossain on valintoja "käytä directx-sää" niin kokeilla poistaa ruksi.. Yms. Sellaisia. Joskus on vanhat ajurin tiedostotkin joutunut käsipelillä hakemaan koneelta ja poistamaan tiedostot, ennenkuin wintoosa on suostunut uudet huolimaan. Ehkä voisit kokeilla asentaa jotain muuta ohjelmaa, kuten vlc-player tms. Ja käynnistele uudestaan. Katso voitko poistaa media playeriä ja asentaa uudestaan/päivittää sen?

Myös ohjauspaneelin äänet- system mixerissä on näitä valintoja, joita voisit koettaa vaihtaa. Mä en tosiaan ole koneen ääressä, joten ulkoa en noita asioita osaa neuvoa.

Vierailija
15/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows Media Player ei voi toistaa tiedostoa käytössä olevan äänilaitteen ongelman vuoksi. Tietokoneessa ei ehkä ole äänilaitetta. Äänilaite voi myös olla toisen ohjelman käytössä tai toimia väärin.

Kaiuttimen johtoa olen monta kertaa irrottanut ja tunkenut takas kiinni. Ei auta. Ja äänet on edelleen hukuksissa. Perhana.

Vierailija
16/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tämän:

Asetuksien ääni hallinnasta. Siinä, kun on se äänenvoimakkuuden "mittari", se on kaikkein pienimmässä kohdassa eikä sitä pysty liikuttamaan mitenkään.

Sitten tuolla äänentoisto ja -nauhoitus kohdassa lukee: ei soittolaitteita eikä niitä pysty muuttamaan. Eli wtf??!! Olisko tuo syy?

Vierailija
17/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertonee, ettei hallinta vain havaitse äänilaitteita.. Onko siellä sellaista alasvetovalikkoa, jossa voi valita mitä äänilaitetta käyttää? Kokeilitko jo poistaa koko kortin laitehallinnassa, hakea saman mallin ajurit netistä ja asentaa ne lisää uusi laite-toiminnolla?

Vierailija
18/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu muutamasta asiasta. Onko pöytäkone vai läppäri, onko integroitu äänikortti vai ei, mikä käyttöjärjestelmä, onko sulla jo olemassa joku äänikortti mihin vaihdat vai pitääkö sellanen ostaa, onko äänikortti oikeasti rikki ja mistä tiedät (minä lähtisin siitä että jos et osaa sitä vaihtaa etukäteen niin ei sulla paukut ole riittänyt selvittämään onko se rikkikään).

Vierailija
19/19 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu muutamasta asiasta. Onko pöytäkone vai läppäri, onko integroitu äänikortti vai ei, mikä käyttöjärjestelmä, onko sulla jo olemassa joku äänikortti mihin vaihdat vai pitääkö sellanen ostaa, onko äänikortti oikeasti rikki ja mistä tiedät (minä lähtisin siitä että jos et osaa sitä vaihtaa etukäteen niin ei sulla paukut ole riittänyt selvittämään onko se rikkikään).

Korttia ei ole vielä, pitää ostaa.

Ja kyllä, kortti on paskana. Äänet on hukuksissa, ajureiden päivitys EI auta, vaan kone herjaa, että uusin päivitys on jo käytössä. Windows media player ei toimi vaan herjaa, ettei joku ole käytössä tms. Koneen mukaan kaikki laitteet ym. toimii ja ovat käytössä.

Samoin, yritin katsoa dvd:tä, kone herjasi, ettei voi katsoa, koska äänikortti on joko muun käytössä tai sitten rikki tms.

MUTTA..Tuolta järjestelmän hallinnasta kun katsoo noi äänikortin tiedot, niin siellä on maininta: keskeytyspyyntö ja toinen teksti. Mutta koneen mukaan tuossa ei ole mitään ristiriitaa. Eli johtuuko toi nyt sitten tosta?