Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä muuta kuin kalaa joulun alkuruoaksi?

Vierailija
28.11.2009 |

Yksi syöjistä on allerginen kalalle - ei niin allerginen, etteikö sitä voisi pöydässä olla, mutta ei voi sitä syödä. Laitan jonkin veran erilaisia kaloja, mutta haluaisin huomioida tämänkin, joka ei kalaa syö.

Edellisinä jouluina olen kääräissyt savuporoa tuorejuuston ym. kanssa rullalle. Rullat ovat olleet tosi hyviä, mutta jotain vaihtelua voisi olla...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee kyllä, samoin jonkinlaista vihreää salaattia ehkä juustolla, päärynöillä ja pähkinöillä höystettynä.

Vierailija
2/7 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten samoja juttuja mietin joka vuosi.

Parmakinkkua ja jotain tapaksen tyyppisiä juttuja olen laittanut viime vuosina.

Tuo savuporo tuorejuuston kanssa kuulostaa tosi hyvältä, taidan kokeilla sitä tänä vuonna. Mitä tuorejuustoa olet käyttänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeen mukaan siihen tulisi kolme sipulia -juustoa, mutta ohje on aika vanha, ja ymmärtääkseni sellaista makua ei enää edes tehdä. Olisinkohan käyttänyt ruohosipulia? Tuorejuuston lisäksi olen kiepauttanut rulliin hieman paprikasilppua ja pari rucolan lehteä.

Paramankinkkua esim. taatelin tai melonin palan ympärillä itsekin vähän ajattelin. Carpaccio olisi yksi vaihtoehto.

ap

Vierailija
4/7 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten naudan paistia, perinteinen herkku on aladoobi eli lihahyytelö. Maksapasteija sopii myös.

Salaatteja kolmea sorttia niin eiköhän riitä, yksi niistä ehdottomasti itse tehty rosolli.

Vierailija
5/7 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksapasteija olis tosiaan ihan kiva, vaikken siitä itse pidäkään. Jos olis oikein ahkera, vois tietty itse tehdä jonkin pateen, mutta enpä tiedä.

Kuulostan muuten tosi laiskalta, vaikka en suhtaudu tähän oikeasti yhtään lusmuillen, vaan olen suunnitellut joulupöytää innoissani vaikka kuinka pitkään... =)

Vierailija
6/7 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki tykkäävät pääruoista niin paljon, ettei kukaan kuitenkaan haluaisi viedä tilaa niiltä. "Alkupalat" syödään sitten joskus toiste jos syödään...

Vierailija
7/7 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne jouluiset pääruoatkin ihan hyviä, mutta alkuruoista en luopuisi! Mutta ihan hyvä pointti - että ehkä vähän vähemmälläkin määrällä selviää.

ap