Rokotus asiaa- vanhemmista
En harrasta tänne kirjoittelua, mutta nyt on pakko, kun olen tehnyt vähän galluppia ja haluan julkaista tuloksen. Jossain ketjussa arvioitiin rokotuspäätöksen, rokottaa tai ei-rokottaa,kotiväen koulutustaustaa. No minäkin vähän asiaa "selvittelin", otos ei nyt näin yksityishenkilöllä voi mikään mahdoton olla ja tulos on se, että lastensa (ja myös tod.näk. itsensä) rokotuksista kieltäytyy eniten vähemmän koulutetut. Tähän yksi syy voi olla, että näiden vanhempien tiedonhakulinkit on mitä sattuu ja he uskovat kaiken. Ehkä asiallisen tiedon hakeminen voi tuottaa hankaluuksia tai ainakin sen tiedon ymmärtäminen. Harmi.... Terveisin yksi ehdottomasti lapsensa rokotuttanut
Kommentit (15)
"tutkimustuloksesi": olemme akateemisesti koulutettu, hyvin toimeentuleva pariskunta emmekä anna rokottaa lapsiamme h1n1-rokotteella.
Minä DI ja otin rokotteen itselleni ja lapselleni. Mieheni ottaa, kun tarjotaan.
Eläkeläishitsari ottaa, kun saa.
Eläkeläistuomari ja ekonomi ottaa, kun saa.
Tuttavapariskunta DI ja oik. kand. ottivat rokotuksen molemmat (heillä ei lapsia)
Tuttava kauppat. maisteri otti rokotuksen pojalleen. Tytär, luokkansa priimus lukiossa, ei huoli rokotusta (saa jo lain mukaan ite päättää, on 18-v.) Tuttu itse ottaa, kun saa.
Lääkärituttavani ottaa rokotuksen, kun saa.
Eläkkeellä oleva siivooja ottaa. On seurannut asiaa.
Tradenomi ei ole asiasta kiinnostunut. Ottaa perheelleen ja kai itselleenkin, kun tarjotaan.
Muutama esimerkki:
lääkäri pariskunta-koko perhe rokotettu
lääkäri äiti, isän ammattia en muista, mutta korkeasti koulutettu-äiti ja lapset rokotettu
opettaja äiti, insinööri isä-lapset rokotettu
kouluttamaton kotiäiti, kouluttamaton isä-ei ketään rokoteta
siivooja äiti, kursseja käynyt isä-ei ketään rokoteta
just tämän suuntaista paljon.......
meillä koulutetut vanhemmat ja rokotetut äiti (työni puolesta) ja lapset
Vain matalasti koulutettu ihminen, jonka tuttavapiiriin kuluu vain kourallinen akateemisia ihmisiä, voi kuvitella, että koulutetut ihmiset ovat jotenkin kapeakatseisia ja "kirjaviisaita". Ihan kuin se, että on kouluttautunut pitkälle sulkisi pois kyvyn käyttää maalaisjärkeä. Yleensä se menee kyllä niin, että sen maalaisjärjen lisäksi akateemisesti koulutetuilla on kykyä avarakatseiseen, kriittiseen ajatteluun - ja mitä rokoteasioihin tulee, lähdekritiikkiin.
t. maisteri joka ei tunne yhtään maisteria tai tohtoria, joka ei olisi ottanut lapsilleen sikainfluenssarokotetta.
aikuinen otan rokotteen kun tarjotaan samoin mieheni amk käynyt ottaa rokotteen kun tarjotaan ja meidän yhteiset kaksi alle kouluikäistä lasta ON saanut jo rokotteet ! kyllä sitä tietoa saa ja asiallista jos on kiinnostunut hakemaan.... en ihan ymmärtäny ap:n galluppia?
Meillä kaksi korkeastikoulutettua (maisteri ja tohtori). Lapsia ei rokotettu, eikä aikuisetkaan sitä ota. Tunnen myös useita muita vastaavia perheitä. Ja toki niitäkin, jotka rokottivat lapsensa. Lisäksi mielestäni hajonta matalammin koulutetuilla on laajaa.
Olisiko tässä enemmän kyse siitä, että tietynlaisialla ihmisillä on tietynlainen lähipiiri ja siksi menee jokseenkin yksiin hypoteesin kanssa?
Tarvitseeko näistä rokotteista jatkaa tätä typerää kinastelua. Nythän teillä ja meillä on kaikilla kohta mahdollista valita mikä tahansa vaihtoehto oli sitten akateeminen tai et.
hakea ihan apurahaa tälle tutkimuksellesi. Väikkäriainesta.
Matalammin koulutettu hoitajakunta on rokottanut itseään laiskemmin kuin korkeammin koulutettu lääkärikunta.
hakea ihan apurahaa tälle tutkimuksellesi. Väikkäriainesta.
Itse FM ja rokotutin lapseni 1v ja 3v
Ystäväni lääkäri ja rokotutti itsensä ja lapsensa
Töissä kaikki omassa yksikössäni työskentelevät (kaikilla ylempi korkeakoulututkinto ja yksi lisuri) rokottivat kaikki lapsensa
Ystävä (yo-pohjainen) ei rokottanut itseään raskaana eikä kahta alle 4v lastaan. Miehellä ammattikoulututkinto
en ottanut roketetta, vaikka olen riskiryhmää. Ei myöskään mieheni (1 korkeakoulututkinto). Emmekä anna rokottaa lapsiamme.
Siskoni ja miehensä (korkeakoulutettuja myös) eivät ota itselleen eikä lapselleen rokotteita.
Olen töissä yliopistolla eikä lähimmät työtoverini ota rokotusta, muista en tiedä.
Arvelen tietäväni rokotteista enemmän kuin yksikään tähän ketjuun kirjoittaneista.
Vain matalasti koulutettu ihminen, jonka tuttavapiiriin kuluu vain kourallinen akateemisia ihmisiä, voi kuvitella, että koulutetut ihmiset ovat jotenkin kapeakatseisia ja "kirjaviisaita". Ihan kuin se, että on kouluttautunut pitkälle sulkisi pois kyvyn käyttää maalaisjärkeä. Yleensä se menee kyllä niin, että sen maalaisjärjen lisäksi akateemisesti koulutetuilla on kykyä avarakatseiseen, kriittiseen ajatteluun - ja mitä rokoteasioihin tulee, lähdekritiikkiin.
t. maisteri joka ei tunne yhtään maisteria tai tohtoria, joka ei olisi ottanut lapsilleen sikainfluenssarokotetta.
rokottavatko ihmiset vai eivät.
Täällä juristi, jonka tuttavapiirissä on monta tohtoria ja maisteria jotka eivät rokotuta lapsiaan (emme myöskään itse ota h1n1 rokotetta tai anna lapsiamme rokotuttaa).
mikä mahtaa olla rouvan oma koulutus? :D :D :D
Että minä sitten halveksin ihmisiä, jotka edelleen kuvittelee että akateeminen koulutus on joku tae siitä, että ihmisellä on päässään järkeä. Usein nämä ihmiset on hyvinkin kapeakatseisia ja kirjaviisaita jossain tarkoin rajatulla alueella. Ei se ole mitään viisautta ja elämänkokemusta, että on saanut hankittua kirjojen keskellä jonkun kivalta kuulostavan tittelin.