Britax Multi-techin arvio "välttävä"
Olen etsimässä 10-kuukautiselle vauvalle uutta turvaistuinta ja huomasin, että niin suosittu Britaxin Multi-tech on saanut Autoliiton uudessa vertailussa arvioksi vain välttävä! Miksiköhän? Vaikka on niin kalliskin.. Kuka ostaa turvaistuimen joka ei pärjää turvallisuustestissä..?
Kommentit (13)
Meiän naapurilla näky olevan Recaro ja selkä menosuuntaan.
Onkos kellään kokemuksia Maxi-cosin istuimista, esim Tobista?
Ja hyvältä vaikuttaa. Vähän mietitytti kasvot menosuuntaan laittaminen (lapsi on 11 kk), mutta mies sai mut vakuuttuneeksi Tobin turvallisuudesta. Ja vauva tykkää kun näkee hyvin ulos! Meillä oli kaukalonakin Maxi-Cosi ja tykättiin siitä, joten senkin takia päädyttiin samaan merkkiin. Ja netistä löytää kohtuuhintaan.
Kyseinen istuin on autoliiton törmäystestissä asennettu käyttöohjeen vastaisesti mikä näkyy videolla aivan selvästi. Sivukiinnikkeeseen pitää laittaa vaan lantiovyö eikä kumpikin vyö, näkyy hyvin selkämenosuuntaan asennettuista videoista ensimmäisessä. sanoivat liikkeessä että korjaus asiaan on tulossa. Ihmetyttää että mitkä puusilmät noita testejä tekevät kun tällainen normitumpelokin osaa asentaa yhden turvaistuimen ohjeiden mukaan. Kyseisessä tuolissa on mielestäni hyvät ohjeet ja ainaki 2005 vm focukseen ihan kohtuullinen asennettava.
Meillä on Concord Ultimax, jonka saa 13 kiloon asti selkä menosuuntaan ja sit se käännetään ja se on naama menosuuntaan 18 kiloon asti. Näppärä käyttää, hyvät testitulokset ja laadukas istuin kaikinpuolin. Ollaan varsin tyytyväisiä omaan valintaamme vaikka helppoa se ei ollut!
Mun mielestä on aina ollut yllättää, että toi multitech on suosittu, koska se on mun mielestä saanut aina huonot arvosanat.
Mun mielestä paras selkä menosuuntaan istuimista on britax secura.
ole edes aiemmin testattu??
Mun mielestä on aina ollut yllättää, että toi multitech on suosittu, koska se on mun mielestä saanut aina huonot arvosanat.
Mun mielestä paras selkä menosuuntaan istuimista on britax secura.
Lue testin arvio, niin selviää.
Kuormitukset törmäyksissä olivat turhan korkeat, koska on jouduttu tekemään kompromisseja laajan painoskaalan vuoksi. Ilmeisesti viimeinen tikki kuitenkin oli se, että istuimen kiinnittäminen on erityisen hankalaa, ja se voi tulla kiinnitetyksi väärin (hyvät ohjeet kyllä löytyy).
Kiinnostaisi kyllä onko etutörmäyskuormitus mitattu kasvot vai selkä menosuuntaan.
Meillä ko. istuin n. 20 kg lapsella, ja en suosittelisi sitä tuon ikäiselle vauvalle, koska että en ymmärrä, miten noin pienen saisi hyvin/tukevasti istumaan siihen.
Kyllä mua silti vakuuttaa tuon istuimen etutörmäys selkä menosuuntaan -video enemmän, kuin minkään istuimen kasvot menosuuntaan törmäysvideo. Sivutörmäys nyt oli saanut harmillisen huonon arvosanan.
Meillä on ollut useita istuimia, ja käyttökokemuksesta voin sanoa että kombi-istuimet ei ole niin toimivia kuin ne jotka on suunniteltu pienemmälle painoskaalalle.
Meillä ei ole ollut tuota Britaxin istuinta, mutta tuorein kokemus on Racaro young sportista. Se oli loistava tuoli turvaistuimena, mutta turvavyöistuimena ei niin hyvä. Toisella lapsella on Britax kid plus turvavyöistuin, ja se on paljon toimivampi turvavyöistuimena kuin Recaro young sport.
Jos joskus olen vielä ostamassa turvaistuinta, en huoli istuinta, joka olevinaan menee koko sen ajan minkä lapsi tarvitsee turvalaitetta autossa.
Joo kiitos kaikille omakohtaisista kokemuksista. Luin tosiaan kyllä ne arvostelut, mutta halusin täällä kuulla käytännön kokemuksia, kun ihmetytti vähän toi testitulos. Se turvallisuushan noissa kuitenkin on tärkeintä. Ja toi kombi-juttukin on hyvä tietää!
Ap
että eikös se ole vaan kasvot menosuuntaan...? Mikä olis puolivuotiaalle 9 kg painoiselle hyvä istuin turvakaukalon jälkeen? Jos tuo Britax ei hyvä, onko teillä kokemuksia esim Gracon turvaistuimista?
Meiän naapurilla näky olevan Recaro ja selkä menosuuntaan.
Onkos kellään kokemuksia Maxi-cosin istuimista, esim Tobista?
Kasvaakin mukavasti tämä malli.