Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsesi EVY-luokalla?

Vierailija
26.11.2009 |

Jos on, niin onko hänellä joku diagnoosi? Lapsellani löydettiin aika vaikea lukivaikeus ja hänelle selvitetään nyt uutta paikkaa. Yleisopetuksessa ei pärjää ja ratkaisuksi tarjotaan EVY-luokkaa. Minulla vain on vaikutelma ettei se taida olla oikea paikka, kun käsittääkseni siellä mennään yleisopetuksen opetussuunnitelman mukaan. Pienemmässä ryhmässä tosin.

Kiltit, kertokaa kokemuksia, kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin hänet pois just siksi kun siellä EI oikeasti menty yleisen opetussuunnitelman mukaan, vaikka piti. Jos sä olet huolissasi vain siitä, saako lapsesi tarvitsemansa helpotukset niin varmasti hän tuolla(kin) saa. Jos sen sijaan huolehdit siitä, saako lapsesi tarvitsemansa TUEN, hänen paikkansa ei todennäköisesti ollenkaan ole erityisluokka, vaan tavallinen luokka ja sitten lukiterapiaa yksityissti tai kelan kustantamana lisäksi.

Vierailija
2/5 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tietäis mitä tekisis asian suhteen.

Mulla on suurin pelko se että helpotukset jää EVYllä saamatta. Pelkkä pieni ryhmäkoko ei tässä taida auttaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kirjataan vaan lapsesi omaan hoijksiin ja erityisopetuspäätökseen - opetuksenpaikalla tai luokan kirjainyhdistelmällä ei ole teoriassa mitään väliä. Helpottaa on aina mahdollista missä vain. ENEMMÄN opettaminen sen sijaan on hankalampaa (Emu-luokilla ei oopiskella normaalia oppimäärää, koska opettajat ei ehdi sitä opettaa, vaikka hojksissa lukisi mitä).

SInuna lähtisin kyllä hakemaan lapselleni jotain tukea ja lukiopetusta mieluummin kuin helpotuksia. Mutta ne helpotukset on helpointa saada. Älä niita sure.

Vierailija
4/5 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on täynnä joten EVYä tarjotaan vaihtoehdoksi.

Minulle jäi keskusteluista sellainen käsitys että pienryhmään pitäisi mennä, normiluokassa ei ilmeisesti pärjää. Normiluokkaan voisi jäädä mukautettuna ja henk.koht. avustajalla. Mutta mistä sen avustajan muka saa tässä taloustilanteessa? En usko millään että saa.

Lapsen ongelma on työmuistin kapeus ja ongelma on aika suuri.

ap

Vierailija
5/5 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi siirtyi nyt syksyllä pienryhmään pitkän pähkäiyln jälkeen ja meille se on ainakin ollut hyvä vaihtoehto!

Ensin kokeiltiin että normiluokassa eriytettiin, mutta siitä seurasi kiusaamista, oli eri kirjoja osasta aineita, opiskeli paljon yksin käytävällä open kanssa kun muut teki tehtäviä jne..

Nyt lapsi on pienryhmässä jossa kaikilla omat vaikeudet ja lapsi on tykännyt kovasti. VAIKKA laittoikin todella kovaa vastaan siirtoa.

Voimia!! Tiedän miten rankkaa tie tuo on.