nenähuuhtelijoita paikalla?
Sarvikuonolla olen yrittänyt huuhdella, mutta koko ajan menee pieleen. Ohjeet olen lukenut huolella, mutta silti niin vaikeaa.. Vasen sierain valuu aina nieluun, oikea puoli onnistuu joskus vähän aikaa. Löytyisikö netin ihmemaasta ohjetta, vaikkapa videota?Yritin etsiä, mutten löydä.
Kommentit (10)
en tiedä ohjeista, mutta kuulostaa siltä, että pidät pääsi liian pystyssä. Eli paina leuka rintaan ja kumarru reilusti pää alaspäin. Jos olet liian pystyssä, vesi valuu nieluun eikä nenäonteloon - eli alaspäin.
Se kuva sarvikuonon paketissa on virheellinen. Ei siinä voi niin pystyssä olla, vaan 90 asteen kulmassa ja vielä sittenkin päälaki kohti alaviistoa.
Otapa kroppaasi (siis peffan taitekohdasta) kunnon 90 asteen kulma, kun huuhdot nenääsi.
Se on ihan siistiä touhua, kun asento on riittävän kallellaan lavuaarin päälle. Itse huuhdon nenää vaikka jakkupuku päällä töihin lähtiessä, jos tarvis. Eikä tule päälle. Sitten kunnon kallistus päähän niin, että vesi melkein valuu "suoraan" nenästä ulos.
Lisäisin vielä, että hengitä reilusti suun kautta. Älä niele tai yritä puhua, muuten vesi menee nieluun. Huomasin vaan yks kerta, kun yritin ohjeistaa lapsukaista samaan aikaan :) Ei kannattanut :)
En tosiaan ole kumartunut noin alas, täytyypä yrittää uudelleen. Sitä pakkauksen kuvaa minä tosiaan ihmettelin,kun ei sopinut oikein ohjeisiin.
ap
Se pakkauksen kuva (siis paketin kyljessä oleva nenäänsä huuhteleva nainen) on kyllä ihan amatööri huuhteluasiassa.
Ymmärrän, jos pieleen menee, jos sitä kuvaa katsoo.
olevan hyötyä, mutta mitä hyötyä? Kannattaako kaikkien sitä käyttää, siis jos ei ole esim. poskionteloiden kanssa mitään häikkää. Onko totta että nenähuuhtelu jotenkin "desifioi" nenä"röörejä" siten että tavalliset nuhakuumeet sun muut eivät niin helposti tartu koska nenänlimakalvot ovat jotenkin puhtaammat sun muuta?
että nuha ei iske, kun käyttää säännöllisesti.
Siitepölyallergikot saavat tuosta apua myös.
Ja tosiaan, nuhan jyllätessä käsittely auttaa avaamaan röörejä.
Minä sarvikuonoilen aina silloin tällöin näin talvisaikaan (flunssan aikana enemmän) ja allergioiden vuoksi touko-elokuussa päivittäin. Kuten itsekin olet huomannut, niin homma on tekniikasta kiinni. Neuvoisin, niin kuin moni muukin on jo neuvonut, että kallistu riittävästi lavuaarin ylle. Samalla kun päästät sarvikuonosta vettä sieraimeen, nostele leukaa ja pyörittele päätä vähän ikään kuin tunnustellen, että missä kohden vesi alkaa virtaamaan.
Itselläni on ainakin se ongelma, että toiseen suuntaan homma kulkee hyvin, tosin vaikka kuinka päin olisi niin vähän tulee suun kauttakin ulos. Toiseen suuntaan taas tuntuu olevan niin ahdasta, että kestää tovi, ennen kuin homma alkaa pelittää ja röörit aukee. Kärsivällisyyttä siis myös tarvitaan! Tsemppiä yritykseen!
kumarrut tarpeeksi alaspäin?