Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso sf-mitta

25.11.2009 |

Heippa!

Te joilla on mennyt odotusaikana sf-mitta yläkäyrillä tai vieläpä ylempänä, kuinka herkästi ootte anonut pääsyä vauvan painoarvioon? Mulla on nyt toinen raskaus, ja esikoinen oli yli nelikiloinen. Sokereissa ei ole ollut häikkää koko aikana. Tuntuu vaan, että eivät kovin herkästi lähetä toissynnyttäjiä painoarvioihin täälläpäin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni koko esikoisen odotusajan sf-käyrä yläkäyrällä ja tyttö olikin 4315g !!! :)

Itse olen aikas pienikokoinen, että mahani oli aikas valtava.

Mulla sokerit oli kanssa normaalit, jopa alakantissa ja jouduin siihen sokerirasitukseen 2 kertaa. En oikein edelleenkään tiedä miksi...

Nyt odotan toista vkolla 22, ja juuri eilen mitattiin nlassa sf-käyrä mitta ja ei mahtunut edes käyrälle. Painoakaan ei nyt ole keskivertoa enempää tullut, että ruumiinrakenne todella vaikuttaa ainakin minun kohdallani.

Sokerirasitukseen joudun nyttenkin, vaikka aloituspainoni normaali.

Ja ainakin itse olen menossa synnytystapa-arvioon, koska esikoinen syntyi lopulta kiireellisellä sektiolla, kun ei mahtunutkaan ulos...

Vierailija
2/3 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miä itkin neuvolalääkärillä ensimmäisen synnytyksen jälkeisisitä traumoista ja peloista ja sain lähetteen pelkopolille. Siihen kuuluu 2 painoarviota/ultraa ainakin Naistenklinikalla. Mun esikoinen oli vain vajaat 3,5kg, muttei meinannut mahtua ulos. Siksi panikoin toista vauvaa. Onneksi sain ultrissa painoarvioksi vain 3kg, jten lähdin hyvillä mielin synnyttämään ja pieni tyttö olikin.

Jos et siis muuten pääse paioarvioo´n, tätä reittiä pääsee ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kans pääsin pelkopolin kautta kokoseurantaan. mulla oli loppujen lopuksi suuri sf-mitta siksi että mulla oli "liikaa" lapsivettä. eli aina tuo suuri sf-mitta ei kerro vauvan koosta mitään. meillä kyllä oli tuon lapsiveden lisäksi myös vauva yli 4 kiloinen mutta ei mikään "jätti" kuitenkaan mitä sf-mitan perusteella olisi voinut olettaa (rv 23 mitta oli niin suuri kuin monella on synnytysvaiheessa)...