Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 3kk, täysimetys ja iltamenot

Vierailija
25.11.2009 |

Työkaverini kovasti pyytelevät minua pikkujouluihin. Meillä on siis 3kk vanha vauva, esikoinen. Vauva on täysimetetty, eikä ole koskaan tuttipullosta juonut.

En ole missään illalla käynyt. Päivisin vaan, esim. kauppareissuissa. Mutta siis aina niin, että olen vaan syöttöjen välillä ollut poissa. Vauva on siis aina saanut vaan rinnasta.

Illat on sellaista tankkausta ja toisinaan kitinääkin.

Itseäni ei edes kauheasti kiinnostaisi pikkujoulut. Ehkä toisaalta voisi olla kiva tavat työkavereita.

Oletteko muut käyneet jo kovasti iltaisin jossain, kun vauva on 3kk? Ja siis täysimetetty. Mietin vaan, että olenko jotenkin outo, kun en edes kaipaa minnekään. Enemmän tuo pikkujoulukin tunuu velvolliduudelta, kun siltä, että "jee, pikkujoulut".

Kun olete käyneet, niin vauva on varmaan pärjännyt isän kanssa? Vai onko teidät soitettu äkkiä kotiin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullosta juontia jo etukäteen jos HALUAT osallistua pikkujouluihin. Jos et halua niin eihän tässä ole mitään ongelmaa...

Vierailija
2/16 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas täysimetetty menossa :)

Kun vauva on about 10kk niin olen päässyt ähtemään illalla siten,e ttä vauva mennyt nukkumaan 18.30 eikä herää ennenkuin vasta yöllä n. klo 02 syömään niin tuossa välissä sit olen alkanut käymään missä olen tykännyt...

Minsuta on ihan selvää, että jos vauvaoja on talossa niin niiden ehdoilla mennään niin kauan kuin tarvis. Eli vain sellaisiin tilaisuuksiin joihin voi mennä vauvan kanssa.

Mutta jos nyt jokatapauskessa on pakko johonkin päästä ilman vauvaa niin mene nyt hyvä ihminen edes sitetn sellaiseen tilaisuuteen jsota itse nautit eikä mihinkään "pakkopullaan"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kaverin polttaripäivä, koko päiväksi en raaskinut mennä, mutta illalla menin käymään juhlapaikalla.

mies jäi lapsen kanssa kotiin.

lypsin maitoa etukäteen pakkaseen (imetystukilistan sivuilla hyviä vinkkejä), ja aikaisemmin harjoiteltiin kerran tuttipullosta juomista. vauva joi hyvin pullosta.

vauvan ilta isän kans oli mennyt hyvin. syönyt mahansa täyteen maitoa ja nukkunut.

tosin silloin mies huomasi, että yhdessä tuttipullossa tutin reikä oli isompi kuin toisessa, kun tuttipullosta maitoa tuli todella iloisesti. eikä siis ollut edes vellitutti, vaan ihan normaali, mutta niissäkin voi reiän koossa näköjäs olla eroa.

eikä jäänyt lapselle traumoja, että äiti lähti illaksi pois. aamulla taas imetin normaalisti. illan jouduin tosin itse kuskaamaan rintapumppua varmuuden vuoksi kassissa, mutta en käyttänyt, kuin vasta yöllä kotiin päästyäni.

Vierailija
4/16 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kaverin polttaripäivä, koko päiväksi en raaskinut mennä, mutta illalla menin käymään juhlapaikalla.

mies jäi lapsen kanssa kotiin.

lypsin maitoa etukäteen pakkaseen (imetystukilistan sivuilla hyviä vinkkejä), ja aikaisemmin harjoiteltiin kerran tuttipullosta juomista. vauva joi hyvin pullosta.

vauvan ilta isän kans oli mennyt hyvin. syönyt mahansa täyteen maitoa ja nukkunut.

tosin silloin mies huomasi, että yhdessä tuttipullossa tutin reikä oli isompi kuin toisessa, kun tuttipullosta maitoa tuli todella iloisesti. eikä siis ollut edes vellitutti, vaan ihan normaali, mutta niissäkin voi reiän koossa näköjäs olla eroa.

eikä jäänyt lapselle traumoja, että äiti lähti illaksi pois. aamulla taas imetin normaalisti. illan jouduin tosin itse kuskaamaan rintapumppua varmuuden vuoksi kassissa, mutta en käyttänyt, kuin vasta yöllä kotiin päästyäni.

Vierailija
5/16 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

useampaan kertaan, mutta kun mulla on kavereita jotka osittaisimettävät ja he voivat poistua kotoa helposti, niin mielestäni se on aika oleellista tässä, että vain imettää.

Eli vauva ei ole tottunut pulloon.

-ap

Vierailija
6/16 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan ollessa 3kk en käynyt iltaisin missään. Illat todellakin olivat yhtä tankkausta eikä siitä kyllä äiti voi minnekään lähteä. Eri asia tietenkin on mikäli vauva syö hyvin pullosta ja isä voi hoitaa syöttämisen. Mutta koska sinä et edes kovin innokas ole menemään, niin......... :)

Vierailija
7/16 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas täysimetetty menossa :)

Kun vauva on about 10kk niin olen päässyt ähtemään illalla siten,e ttä vauva mennyt nukkumaan 18.30 eikä herää ennenkuin vasta yöllä n. klo 02 syömään niin tuossa välissä sit olen alkanut käymään missä olen tykännyt...

Minsuta on ihan selvää, että jos vauvaoja on talossa niin niiden ehdoilla mennään niin kauan kuin tarvis. Eli vain sellaisiin tilaisuuksiin joihin voi mennä vauvan kanssa.

Mutta jos nyt jokatapauskessa on pakko johonkin päästä ilman vauvaa niin mene nyt hyvä ihminen edes sitetn sellaiseen tilaisuuteen jsota itse nautit eikä mihinkään "pakkopullaan"

tässä nyt ei kai nyt ollut tarvis alkaa moralisoimaan toisten valintoja, vaan ap pyysi neuvoja. toiset voi jo mennä töihin, kun vauva on 10kk:n eikä ne taida ihan tuohon aikaan hommiin päästä, kuin sä iltamenoihis. hoh hoijaa.

Vierailija
8/16 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä juuri mihinkään silloin kaipaillut. Jumpalla, kaupassa jne kävin, juuri niin että syöttöjen välissä pääsi. Kun nuorempi lapsi oli juuri tuon 3 kk, lähdin kaverin synttäreille. Selvinpäin ja autolla. Kutsu kotiin kävi muutaman tunnin oleilun jälkeen, kun pullo ei ollut herra nirppanokalle kelvannut :)

Meillä ne puheet "kyllä se sitten juo pullosta, kun on tarpeeksi nälkäinen" ei kyllä pitäneet paikkaansa. Huusi vaan ja nuorempi vielä päälle sai helposti huudon ansiosta affektikohtauksen.

Tuolla "kotiinkutsukeikalla" poika oli _ihan oikeasti_ loukkaantunut, kun tulin tisseineni kotiin. Nyyhkytti surkeana ja sitten oikein hyökkäsi tissin kimppuun ;) Ja isiä harmitti, että oli joutunut soittamaan minut apuun, kun olisi halunnut antaa mulle "vapaaillan".

Älä mene pikkujouluihin jos et halua tai jos ei huvita. Tai mene käymään. Voitko ottaa vauvan vaikka mukaan tai voiko isä tulla lapsen kanssa johonkin lähistölle kylään, että pääset välillä syöttämään?

Vierailija
9/16 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kato kyllä joillekin pitää selittää ihan juurta jakaaisn ja kädestä pitäen, että ei oel pakko mennä massan mukana/tehdä niikuin neuvolassa määrätään/tms. Vaan sen järjen voi ottaa myös omaan käteen ja miettiä itse mitä haluaa....

Että jos haluaa täysimettää eikä edes pidä pikkujouluista mutta jos se hölmö on silti sinne menossa siksi kun kaveri pyysi niin täytyyhän se sille nyt sanoa, että tajua nyt jo, että ehkä ei kannata.....

JA ihan oikeesti elämää on AV:n ulkopuolellakin eikä kaikki vie vauvaa synnäritlä mummille pullonkanssa hoitoon.... (vaikak tämän palstan perusteella semmoisen vääristyneen kuvan maailmasta saakin)

Vierailija
10/16 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin autolla kaverin luokse (n. 10 km päähän) illanviettoon, josta parin tunnin jälkeen pistäydyin kotona imettämässä. Sitten takaisin ja jälleen parin tunnin päästä mieheni soitteli hädissään, että "nyt se vaan huutaa pää punaisena, ei suostu pulloon koskemaankaan".

Etukäteen oli harjoiteltu pullosta syömistä (lypsettyä äidinmaitoa) ja pieniä määriä saatiin menemääkin, mutta tositilanteessa siis tyttö ei pulloa huolinut. Seuraava iltamenoni olikin sitten siinä 11 kk kieppeillä...

Vierailija
11/16 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa iltaisin ihan epäsäännöllisesti ja "koko ajan" sitä rintaa, niin mitenkähän se isä vois olla koko ajan sitä pulloa tarjoamassa?

Päivisin vauva on kasvattanut syömäväliään, mutta illat on edelleen ihan arvoituksia.

Ei ole mitään käsitystä edes paöjonkohan sitä maitoa sitten menee...

Tuntuu aika hankalalta. Kiva kuulla, että ei kaikki muutkaan ole lähteneet minnekään vielä.

Kun mun lähipiirissä olen hieman outo... Liian kiinni vauvassa. tai sitten vaan kuvittelen, että minusta ajtellaan niin.. en tiedä.

Yksi kaverini on ainakin ollut jo useamman kerran baarissa, vauva on nyt 4,5 kk hänellä.

-ap

Vierailija
12/16 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysimetyksen aikana. Meillä ei vauvan ollessa 3 kk ollut vielä mitään syöttövälejä (= vauvalle tuli nälkä silloin kuin tuli, vaikka edellisestä syönnistä olisi kulunut 20 min). Menoni järjestin siten, että mieheni työnsi nukkuvaa vauvaa vaunuissa. Olin niin lähellä, että pystyin palaamaan kotiin n. 15 min varoajalla.

4 kk iässä aloimme tehdä niin, että vauva joi poissaollessani pumppaamaani maitoa nokkamukista. Iltamenot ei oikein kunnolla onnistu vielä nytkään, kun vauva on 10 kk.

Vierailija
13/16 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mies pysty koko iltaa pullon kanssa vieressä päivystämään, mutta todennäköistä on tällöin, että vauva syö pullosta itsensä täyteen. onko teillä tutti käytössä?

kannattaa tutustua imetystukilistan sivuihin, sieltä saa hyviä vinkkejä imetykseen.

tai jos menet iltamenoon, niin pidä puhelin lähellä ja pää selvänä, jos kutsu käy kotiin.

Vierailija
14/16 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaa, ja kumpaakin osittaisimetetty reilusti yli vuoden ikään myös. Kummankin kohdalla olen käynyt paitsi "iltamenoissa", myös työ- ja opiskeluasioilla, kuten seminaareissa ym. Mies tai mummo on hoitanut vauvaa silloin, ja antanut etukäteen pumpattua maitoa. Jos on ollut pitkä poissaolo olen pumpannut jo päiviä etukäteen pieniä annoksia kerrallaan, niin ei ole maitomäärä turhaan noussut. Pullo on kelvannut riittävän hyvin vaikka toki vauva enenmmän rinnasta pitää.

Jos itsestä tuntuu siltä, että haluaa lähteä, en näe siinä mitään ongelmaa. Minulla on yleensä hieman ristiriitaiset tunteet lähtiessä, mutta hyvin on aina mennyt ja vauvoilla on kehittynyt todella hyvät suhteet myös toiseen vanhempaan kun en ole ollut ainoa hoitaja. Imetystä eivät menoni ole häirinneet.

Vierailija
15/16 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai meillä ainakin kun vauva oli 3kk olin hänessä hyvin paljon kiinni eikä välillä muuta ehtinyt kuin imettää. Ja vaikka kaverisi on jo ollut paljon baarissa niin ei se tarkoita että sinun pitäisi olla. Mulla on 4v poika ja olen ollut hänen syntymän jälkeen baarissa ehkä 5 kertaa maksimissaan. Lapsen saannin jälkeen jotenkin on arvojärjestys muuttunut niin paljon että niinä harvoina kertoina kun olen baariin mennyt, olen ajatellut vain että olisi niin paljon kivempi olla kotona...

Vierailija
16/16 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä en sanoisi tota "arvojärjestykseksi" jos tykkää heilua kotona, eikä käydä baarissa.

Mutta jos sinä niin ajattelet, niin olen varmaan vaan "huonompi" arvomaailmaltani! ;)

Terkuin baarissa myös käyvä lapsiaan imettänyt neljän äiti!

PS. Jos ei pullo toimi, niin ehkä se yksi ilta menee isältä vaikka hörppyyttämällä? -Jos nyt päätät edes lähteä tapaamaan kavereitasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän