Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kertokaa kokemuksia synnytyksen käynnistämisestä!

Vierailija
25.11.2009 |

Mulla nyt rv 38+6 ja käynnistys (raskaushepatoosin vuoksi) sovittiin ensi maanantaille. 2 lasta syntynyt aiemmin ihan normaalisti, nyt vähän hirvittää, onko synnytys käynnistettynä paljonkin rajumpaa menoa ja kuinka todennäköistä on, että se tavalla tai toisella komplisoituu. Kuulisin meluusti kaikenlaisia kokemuksia...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari päivää lapsiveden menosta, rv 38+2. Suun kautta Cytoteceillä käynnisteltiin, eikä tullut muuta tulosta kuin epäsäännöllisiä supistuksia. Loppuviimein sitten salissa oksitosiinitipan kanssa pistettiin vähän vauhtia asiaan. Vauva kääntyi kasvotarjontaan ja syntyi kiireellisellä sektiolla, mutta en usko että sillä oli mitään tekemistä käynnistyksen kanssa.

Vierailija
2/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisitte molemmat kuitenkin ok?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan perus yliaikakäynnistys. Paikat oli 42+0 vielä täysin kiinni, eikä edes pehmenneet...

Aluksi pillereillä, sekä suun kautta, että alapäähän pari päivää, seurantaa osastolla. Ennen pillereitä piti aina olla käyrällä puoli tuntia ja toisena käynnistelypäivänä hoitajat tuli yhtäkkiä sanomaan kun käyrällä istuin, että nyt on jotain heittoja ja lähdettiin siitä samalta istumalta synnytyssalin puolelle, kun siellä paremmat seurantamahdollisuudet. Eivät kuulemma voineet jatkaa pillereillä käynnistelyä, joten jäin vaan odottelemaan. Kuusi tuntia tästä alkoi ekat supistukset, hyvin lievät tosin. Kun supparit alkoi, sainkin heti kans oksitosiinit vahvistamaan niitä, ja kyllä tosiaan toimi se litku =) Mut epiduraalit ym kehiin, niin kaikki ihan ok. Synnytyksen kesto kokonaisuudessaan olikin sitten vaan 4 tuntia, eli kai se käynnistys sai aikaan sen, että kun neiti vihdoin alkoi tulla, niin tulikin ryminällä...

Vierailija
4/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistettiin (rv 38+2), lapsivesi meni yöllä ja jo aamulla sain oksitosiinitipan. Enkä vieläkään tiedä miksi, yleensä käynnistävät aikaisintaan vrk:n kuluttua vesien menosta...Mitään hätää ei kuitenkaan ollut. Tippa sai minut oksentamaan, mutta kyllä se varmasti vauhditti tapahtumia, koska illalla oli poika sylissä.

Vierailija
5/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynnistettiin yliaikainen raskaus suun kautta tabletilla uupumuksen vuoksi. Takana oli jo useiden päivien ajan kivulaita harjoitussuppareita, jotka sitten aina lopahti enkä ollut avautunut yhtään. Siitä sit kesti reilut 30 tuntia lapsen syntymään. Supistukset on aika hurjia, koska lääke venyttää niitä niin pitkiksi, ettei niiden välissä ole ollenkaan sitä minuutin mittaista taukoa. Mutta lääke ei siis automaattisesti takaa mitään syöksysynnytystä, vaan ihan hyvin mieli ja keho ehtii mukaan..

Mut huom, mä synnytin ekan lapseni, joten en tiedä mihin muuhun verrata kuin noihin harjoittelusuppareihin. Ja toisekseen en saanut kipulääkitystä ennen kuin aivan lopussa, joten synnytys ei edennyt yhtään ekat 25 tuntia, ilmeisesti keho menee jonkinlaiseen kipushokkiin kun takana on jo parit valvotut yöt. Sitten kun sain epiduraalin, synnytys olikin supernopea.

Mulle ei jäänyt tuosta käynnistyksestä mitään traumaa. Osastollahan sitä onneksi ollaan koko ajan ja ihan turvallisissa käsissä. Eiköhän synnytys aina käy ihan helvetillisen kipeää, tuskin toi käynnistys siihen kuitenkaan kovin paljoa vaikutti.

Vierailija
6/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritettiin myös oksitosiinilla mutta ei käynnistynyt sillä. Ihan hyviä kokemuksia, synnytykset oli ihan samanlaisia kuin itsestäänkin käynnistynyt.

Vierailija
7/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksitosiinitipalla, tosin hyvin "kypsasta" tilanteesta (eka rv 39, toka rv 37 - kypsalla en tarkoita tassa raskausviikkoja vaan kohdunkaulan tilannetta). Lisaksi olen synnyttanyt yhden kerran ilman kaynnistysta. Ei niissa kaynnistetyissa mitaan kummallista ollut, ainakaan siis kaynnistyksen takia. Mulla on aina nopeahkot ja kivuliaat synnytykset, myos tuo kaynnistamaton oli sellainen.

Vierailija
8/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä käynnisti välittömästi tapahtumaketjun. supparit rajuja heti, mutta itse synnytys ei edistynyt ja lopulta lapsi leikattiin ulos

Vierailija
9/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kolme tuntia vauva oli maailmassa. Helppo synnytys oli.

Vierailija
10/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saldo tuntuu olevan, että paras lähteä matkaan varsin avoimin mielin ja olla varautunut ihan mihin hyvänsä :). Niinhän se taitaa tosin aina olla, kun synnyttämään lähdetään....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi