Kyllä suuri osa työttömistä on itse kurjuutensa aiheuttanut.
Ovat laiskoja ja passiivisia, ja asenne on se että yhteiskunnan pitää maksaa heille kaikki valmiina eteen.
Ja sitten kun ilmaiseksi saa ruokaa, niin se ei kelpaa.
Itse olen tehnyt pätkätöitä 10 vuotta, alalla, jolla paikkakunnallani on ehkä 5-10 paikkaa vuodessa avoimena työkkärissä.
Olen ollut melkein joka vuosi työttömänä, koska saan aina määräaikaisia sopimuksia.
Koskaan en ole ollut työtön kahta kuukautta kauempaa, koska haen aktiivisesti niitä töitä!
Soittelen firmoihin ja lähettelen n. 5 hakemusta JOKA PÄIVÄ.
Ei se työkkäri niitä töitä teille kotiin tule tarjoamaan, niitä pitää ihan itse etsiä.
Lienee monille liian vaikeaa?
Kommentit (36)
todella ylipainoinen nuori nainen, jolla on muutama lävistys ja erikoiset vaatteet. Aika rohkea valinta, mutta hän on aivan loistava hommassaan ja asiakkaat tykkää.
Se on se persoona, joka loppupelissä ratkaisee, ei ulkonäkö.
Hain yhtä aulaemännän paikkaa (Tampereella) kuvallisella hakemuksella, enkä päässyt edes haastatteluun. On se jännä kuinka tollanenki on päässy hommaan. Huh huh...
Ap, oletko sä sitten laiska ja passiivinen kun olet työtön? Entä mikä sussa on vikana, että sä olet tehnyt noin paljon pätkätöitä, eikä sua ole vakinaistettu / sun soppareita ei ole jatkettu?
Mä en tajunnut sun pointtia. Niputat kaikki muut yhdeksi ryhmäksi jota halveksit, vaikka kuulut tohon samaan ryhmään. Kummallinen tapa ajatella.
Ovat laiskoja ja passiivisia, ja asenne on se että yhteiskunnan pitää maksaa heille kaikki valmiina eteen. Ja sitten kun ilmaiseksi saa ruokaa, niin se ei kelpaa. Itse olen tehnyt pätkätöitä 10 vuotta, alalla, jolla paikkakunnallani on ehkä 5-10 paikkaa vuodessa avoimena työkkärissä. Olen ollut melkein joka vuosi työttömänä, koska saan aina määräaikaisia sopimuksia. Koskaan en ole ollut työtön kahta kuukautta kauempaa, koska haen aktiivisesti niitä töitä! Soittelen firmoihin ja lähettelen n. 5 hakemusta JOKA PÄIVÄ. Ei se työkkäri niitä töitä teille kotiin tule tarjoamaan, niitä pitää ihan itse etsiä. Lienee monille liian vaikeaa?
Kiva, että olet jaksanut olla aktiivinen. Pisteet siitä sinulle. Miinuspisteitä sinulle tulee ja roimasti sitä, että oikeasti et todellakaan tiedä etkä ymmärrä muiden ihmisten elämää elämäntilanteita. Kunpa kaikki tässä maailmassa olisikin noin mustavalkoista.
Itse uskon, että saan autettua mahdollisimman montaa asiakasta edes pikkuhiljaa kiinni elämän syrjään. Ensin lyhytkurseilla, sitten vähän pidemmillä, kenties harjoittelulla, ja lopuksi työelämään, jonne oikeasti yli 80 % haluaa. Muilla on kuntoutukseen liittyviä ongelmia.
kun ottaa huomioon että siellä on varmaan suurin työttömyys tällä hetkellä.. ja menisitkö ite siivoomaan jos olisi kunnon koulutus???
Ovat laiskoja ja passiivisia, ja asenne on se että yhteiskunnan pitää maksaa heille kaikki valmiina eteen.
Itse olen tehnyt pätkätöitä 10 vuotta, alalla, jolla paikkakunnallani on ehkä 5-10 paikkaa vuodessa avoimena työkkärissä.
Olen ollut melkein joka vuosi työttömänä, koska saan aina määräaikaisia sopimuksia.
Koskaan en ole ollut työtön kahta kuukautta kauempaa, koska haen aktiivisesti niitä töitä!
Ei se työkkäri niitä töitä teille kotiin tule tarjoamaan, niitä pitää ihan itse etsiä.
näin laman keskellä heittää.
Olet selvästi hyvin yksinkertainen tai harvinaisen vittumainen kusipää.
Sun luotneellasi ei varmasti vakkarityötä saa koskaan.
ei sinne raksalle kuule akateemisia haluta töihin vaan ihmisiä jotka osaa KÄSILLÄÄN tehdä jotain!
Tää aika nyt vaan on sellanen et töitä on aika pirun vaikea löytää. Kun ei ole niitä töitä.
sillä ottavat mieluummin ihmisiä, joilla on jo valmiiksi alan osaaminen ja jotka eivät häivy heti löytäessään koulutustaan vastaavia tehtäviä.
Ja tästä on kokemusta ihan lähipiiristä sekä myös rekrytoijan näkökulmasta, Pirkanmaalta.
Hidastatte ammattilaisten töitä ja törppöilynne takia ei tule puhdastakaan.
Kuten mihin tahansa ammattiin niin kouluttautuneet on aina ensisijalla ja filosofian maisterin paperit ei pätevöitä puhdistuspalvelualalle. Silloin olet ammattitaidoton työntekijä.
sillä ottavat mieluummin ihmisiä, joilla on jo valmiiksi alan osaaminen ja jotka eivät häivy heti löytäessään koulutustaan vastaavia tehtäviä.
Ja tästä on kokemusta ihan lähipiiristä sekä myös rekrytoijan näkökulmasta, Pirkanmaalta.
Kyllä suuri osa työttömistä on itse kurjuutensa aiheuttanut
Sanopa noin kaikille paperityöläisille ja muille, jotka markkinoiden kaatuessa on menettäneet työnsä. Minä olin tekstiilialla töissä vielä kuukausi takaperin, mutta menekki on niin huonoa että firma meni nurin. Haen aktiivisesti töitä, olen parissa haastateelussa käynyt mutta vielä ei ole tärpännyt.
Kyllä se niin vaan on, että työnhakijoita on enemmän kuin avoimia työpaikkoja, silloin on hankala aiheuttaa itse kurjuuttaan vaan kyse on ihan puhtaasta matematiikasta.
Töitä ei kaikille ole.
itse olen vakkaritöissä ja mulle soittaa melkeinpä viikoittain joku entisistä työnantajista tai joku joka on kuullut minusta muiden kautta. viimekin viikolla tuli kolme työtarjousta, jouduin sanomaan että palataan keväällä asiaan. huhtikuusta syyskuun loppuun teen kahta työtä, kesälomani kulutan kolmannella työnantajalla puolipäiväisenä. lokakuusta maaliskuun loppuun teen 6-10 tuntisia päiviä, kesällä työpäivät 10-13 tuntia. kernaasti tästä jakaisin muillekin.
kyllä töitä tekevälle löytyy.
Kun pääset siihen tiettyyn putkeen, että kaikki haluaa sinut niin työnsaanti on helppoa. Samaan aikaan kortistossa notkuu riittämiin työvoimaa, mutta kun kaikki haluaa vain sen yhden ja saman.
olen eri mieltä. mitä ilmaista ruokaa sitä saa jos on työtön? sentin senttiä ei tule ilmaisuuksia, jos mies käy töissä. työmarkkinatuki riippuu miehen tuloista.
ja ei, en mene ilmaiseksi tukityöllistetyksi, koska näin vain lopetetaan kaikki palkalliset työt, kun ihmiset suostuvat tekemään ilmaiseksi töitä, niin että työpanoksen saava ei maksa palkka vaan valtio maksaa pienen palkan joka on yhtä suuri kuin työttömyysraha.
eivät ole sitä tahallaan, vaan siksi etteivät kykene muuhunkaan. Ei ole oma vika jos ei pysty antamaan saavilla kun on lusikalla itse saanut, vai miten se nyt menikään.
Hyvinvointiyhteiskunnassa autetaan tuilla niitä jotka eivät pysty parempaan.