Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaisi perustaa oman yrityksen, mua hirvittää! Onko kokemuksia?

Vierailija
24.11.2009 |

Miehellä 20 vuoden kokemus alaltaan joten taatusti osaa työt hoitaa, mutta entä se kaikki kirjanpito ym...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti hyvä kirjanpitäjä!

Vierailija
2/14 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusti yrityksen parikymppisenä ja koko ajan tuo kirjanpito on ollut ulkoistettuna tilitoimistolle. Toimiva ja hyvä ratkaisu. Eli kannattaa etsiä hyvä kirjanpitäjä jolle antaa homma.

Helpottaa huomattavasti omaa työtaakkaa, kun ei tarvitse kaikkia lakipykäliä yms paperinpyöritykseen liittyvää pähkäillä oman leipähomman (rakennusala) ohessa vaan saa noihin aina asiantuntevaa apua. Maksaahan se jonkin verran, mutta aika ja energia riittää muuhunkin kuin vain työasioihin, mikä mielestäni on erittäin positiivinen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on ylä ja alamäkiä, luottavien työntekijöiden saanissa on omat hankaluutensa. Elämässä on otettava riskejä, jos haluaa jotakin!

Miehesi osaa hommansa, hyvä, mutta onko hänellä riittävä asiakaspiiri? Muita palvelujahan voi ulkoistaa niin paljon kuin haluaa. Yrityksen perusasiat kylläkin täytyy osata ja esim vaikka olisi kirjanpitäjä on lukuja osattava tulkita oikein ja niitä on seurattava.

Vierailija
4/14 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni perusti omansa vuosi sitten.

Alussa yritys vaatii valtavasti työtä ja aikaa - ja siten myös puolison ja perheen panosta.

Kannattaa laskea tarkoin, tuottaako se varmasti niin hyvin, että on valmis raatamaan.

Minä olen naishumanisti ja tienaan kuussa noin 10 000 euroa eli se kannustaa tiettyyn rajaan asti. Samaan palkkaan kun en pääsisi todennäköisesti missään muualla.

Vierailija
5/14 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jossain vaiheessa useampi yritys ja kun yksi kaatui, meni siinä rytäkässä kaikki firmat, omaisuudet ja asunnot, rahat ja ystävät.

Jos on tapana tehdä töitä vain 8-16, eikä tippaakaan enempää, niin ei kannata aloittaa, ellei ole aivan erityinen ala, jota aivan varmasti tarvitaan. Maailma on muuttunut viimeisen 20 vuoden aikana niin, että jopa metsäteollisuus on siirtymässä pois suomesta.

Olen monta vuotta sanonut, että se ken haaveilee yrittämisestä, on yrittäjä tai aikoo aloittaa yrittämisen, pitäisi laittaa mielentilatutkimukseen, sillä tämän päivän verottaja pyrkii kaatamaan kaikki yritykset.

Jos nyt kuitenkin välttämättä haluaa menettää kaiken, niin suosittelen seuraavaa:

- Yrittäjäkurssille

- Ikinä ei mitään henkilökohtaista omaisuutta takuuksi mihinkään firman lainoihin.

- Ulkoistettu tilitoimisto, joka todella osaa asiansa. 5 euron säästö voi maksaa pienen omaisuuden. Väärä paikka säästää.

- Varaudu tekemään 10-15 tuntisia päiviä

- Varaudu menettämään perheesi, joka motkottaa, kun et koskaan ole kotona.

- Älä osta perheesi hyväksyntää rahalla, vaan anna aikaa. Muuten se kostautuu.

- Pidä firman rahat ja omat rahat erillään

Onnea matkaan ja älä tule sanomaan, ettei ole varoitettu.

Vierailija
6/14 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yrittäjänä kodin tiloissa, tärkein pääoma on henkinen, velkaa ei ole.

Tämä yrittäminen mahdollistaa mm. se että lapseni voivat tulla kotiin, jossa on vanhempi vastassa koulusta tulevaa, voivat sairastaa niin että vanhempi on kotona, voin järjestellä pitkän kesäloman yms.

Mikään ei korvaa sitä, että menettää perheensä läheisyyden. Sen sijaan jos yrittämällä voi järjestellä kuten minä, se on iso plussa!

5

Vierailija
7/14 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon yrityksiä, jotka on innolla aloitettu mutta eivät sitten tuotakaan niin paljon kuin pitäisi. Starttiraha kannustaa tietysti alkuun mutta sen jälkeen se elanto olisi saatava siitä omasta yrityksestä. Ja ne kuukausittaiset heilahtelut talvi/kesä stressaavat osaa yrittäjistä ihan mahdottomasti.

Sitten on myös onnellisia pienyrittäjiä jotka saavat elantonsa ihan "helposti" omasta yrityksestään. Helpommalla kuin palkansaaja.

Monet itkut on tässäkin toimistossa itketty velkasaneerauksineen ja konkursseineen.

Yrittäjyys on riski mutta se voi olla myös hyväkin riski!

Vierailija
8/14 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kuvioissa vielä mukana kun kyseinen yritys on perustettu, mutta kyllä mieheni on kertonut että alkuun oli todella paljon työtä, myös iltaisin ja se ressasi.

Nyt kun yritys on ollut yli 10 vuotta niin menee jo oikeastaan ihan hyvin. Mieheni elättää perheemme ja toinen osapuoli myös oman perheensä ja pystyy joskus pitämään vapaapäiviäkin kun on hiljasempaa.

eli pienet heilahtelut ei tässä yrityksessä ole enää katastrofeja. hyvin pystytään asumaan okt:ssa ja itse olen kotihoidontuella kotona.

Tällä hetkellä mieheni keskimääräinen bruttoluto on kuukaudessa n 3700e eli melkein voi sanoa että pääsee "helpommalla" kuin normi palkansaaja.

On paljon yrityksiä, jotka on innolla aloitettu mutta eivät sitten tuotakaan niin paljon kuin pitäisi. Starttiraha kannustaa tietysti alkuun mutta sen jälkeen se elanto olisi saatava siitä omasta yrityksestä. Ja ne kuukausittaiset heilahtelut talvi/kesä stressaavat osaa yrittäjistä ihan mahdottomasti. Sitten on myös onnellisia pienyrittäjiä jotka saavat elantonsa ihan "helposti" omasta yrityksestään. Helpommalla kuin palkansaaja. Monet itkut on tässäkin toimistossa itketty velkasaneerauksineen ja konkursseineen. Yrittäjyys on riski mutta se voi olla myös hyväkin riski!

Vierailija
9/14 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies keskittyy ydinosaamiseensa mikä se sitten onkaan ja ostaa kirjanpitopalvelut.

Opiskelen juuri liiketaloutta ja opetetuksessa on painotettu että pienyrittäjän ei kannata tuhlata aikaansa kirjanpitoon vaan keskittyä siihen varsinaiseen tehtäväänsä.

Kirjanpidossa on monenlaista koukeroa ja ammattitaitoinen kirjanpitäjä tekee asiat nopeasti ja taitavasti.

Vierailija
10/14 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ei kannata lähteä dollarin kuvat silmissä kiiluen. Itse lopetin 4 vuotta toimineen yritykseni pari kuukautta sitten. Väsyin, epävarmuus söi koko ajan, lomia ei ollut koskaan, palkka vaihteli 3500 ja 0 euron välillä, kuukaudesta ja ajankohdasta riippuen. Ja toden totta, verottaja yritti kupata kaiken, minkä vain irti saa.

Minun piti lopulta myydä yritys pois, koska en millään meninannut työllistyä yrityksen lopettamisen jälkeen. Jos lopetat yrityksesi, on mielikuva sinusta usein se, että olet epäonnistuja. SAin töitä heti, kun myin yrityksen pois. Mielikuva minusta muuttui sillä hetkellä.

Kannattaa pitää mielessä vielä se, että nyt erittäin huono hetki perustaa mitään. Talous on kuralla ja kaikesta säästetään, mistä voidaan. YEL-vakuutusta, kirjapitomaksuja jne, jne pitää maksaa silloinkin, kun tuloja ei ole.

Vierailija
11/14 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan osakeyhtiö eikä missään nimessä toiminimeä.

Toiminimessä on vastuussa kaikista veloistaan omalla nimellän. Eli ongelmien tullessa voitte menettää kaiken, minkä mies omistaa. Toki vastuu on osakeyhtiössäkin, mutta silloin vain joutuu henkilökohtaiseen vastuuseen voilsta, jos on tehnyt jotain rikollista tai toiminut välinpitämättömästi.

Se on toki hyvä, että miehellä on vankka kokemus. Mutta alku on aina hidasta ja raskasta. Voitte varautua aluksia pieneen tulojen pudotukseen, mutta jos kaikki on suunniteltu hyvin ja asiat hoidetaan kunnolla ja mukana on roimasti hyvää tuuria, niin kaikki voi onnistua.

Meillä ollaan todella pahassa jamassa miehen yritystoiminnan vuoksi. Tosin ongelmat alkaneet jo edellisen laman aikana ja vieläkin maksaa niitä velkoja.

Miehellä oli alunperin toiminimi ja on vieläkin, koska stiä ei voi muuttaa välillä, ennenkuin toiminimen velat on maksettu kokonaan pois.

Vierailija
12/14 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä toitotetaan ihan liikaa. Siinä on puolensa toki. Monesti osakeyhtiö maksaa veroja enemmän kuin esim. ky tai toiminimi. Jos toiminimi tekee "liikaa" tulosta niin tulosta voi jakaa puolisolle tietyissä tapauksissa.

Vierailija
13/14 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakeyhtiö on raskas yhtiömuoto, kaikkine pykälineen.

Pitäisi tietää ap:n tilanteesta enemmän, voidakseen suositella yhtiömuotoa.

Vierailija
14/14 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan todella pahassa jamassa miehen yritystoiminnan vuoksi. Tosin ongelmat alkaneet jo edellisen laman aikana ja vieläkin maksaa niitä velkoja.

Miehellä oli alunperin toiminimi ja on vieläkin, koska stiä ei voi muuttaa välillä, ennenkuin toiminimen velat on maksettu kokonaan pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi