Ruoansulatusongelmiin apua..
Minulla alkoi pahoinvointi jo rv 6 ja siitä lähtien olen ollut huonovointinen. oksennellut olen muutamia kertoja. Ruokahaluttomuutta on ja tuossa parisen viikkoa sitten huomasin että vatsani turpoaa heti aamusta alkaen. Olo on kuin olisi ilmaa täynnä, ruoka ei meinaa sulaa sitten millään. Kuitupitoista olen yrittänyt nautiskella vaan eipä auta, päin vastoin ne ne vasta hitaalle ruoansulatukselle myrkkyä ovat!!
Onkos teillä muilla samanlaista ongelmaa? Oletteko käyttäneet jotain apukeinoja? Minulla ei muissa raskauksissa näin aikaisin suolisto-oireet alkaneet. Oksettava olo tulee jo siitä, että suolisto on niin turvoksissa että painaa joka paikkaa :(
t. p rv 9+1
Kommentit (2)
Mulle ei kans liiat kuidut sovi. Viljaa yritän olla kokonaan syömättä ja pieniä mutta energiapitoisia annoksia. Yksinkertaisia aterioita (ei liikaa eri aineksia kerralla). Hiilihydraatteja ei myöskään liikaa hedelmistä. Kahvia on melkein pakko juoda ällötyksestä riippumatta, koska auttaa vähän ummetukseen. Syön kans inkivääriä vähän ja reilusti persiljaa. Vielä on kyllä hakusessa optimaali ruokavalio, mutta jo viljattomuus ja pienet annokset tekee paljon. Niin ja sopivasti rasvaa, koska liukastaa ja auttaa siten ummetukseen, jos sitä siis on.
tosin en oksennellut. Söin sitten tavallista pienempiä annoksia, siis noin puolet normaalista.