Paniikkihäiriöstä kysyisin..
Kysyisin joltain paniikkihäiriöstä tietävältä että onko paniikkihäiriöön olemassa jotain itsehoito opasta tai keinoja millä vähentää oireita vai onko ainoa keino jos oireet menee pahaksi mennä lääkäriin? Minulla on viimeksi ollut 8 vuotta sitten paniikkihäiriöön liittyviä oireita mitkä kesti aikansa ja sitten oireet onneksi loppuivat. Nyt oireet ovat alkaneet jälleen ja tulevat vain tietyissä tilanteissa kuten esim. isossa ryhmätilanteessa kuten ruokalassa syödessä, yhtäkkiä alkaa pyöryttämään ja kädet hikoilevat hirveästi. Kotona näitä oireita ei koskaan tule. Mikä avuksi?
Kommentit (2)
Eli parin kohtauksen jalkeen kun tajusin taman, kohtaukset vahenivat ja lopulta loppuivat. Minulla siis se oli kuolemanpelko, tai ainakin vakavasti sairastumisen pelko, joka liittyi kohtauksiin ja ruokkin niita. Kaytannossa tavallaan annoin kohtauksen tulla, en pyrkinyt sita estamaan. Lisaksi aloin valttaa esim. alkoholia ja kofeiinia, ja ylivasymysta, rupesin liikkumaan saannollisesti jne. koska minulla etenkin punaviini (jopa vain yksi lasi) ja kahvi saivat aikaan sydamentykytysta, josta sitten taas tuli paniikkikohtaus... Mutta tiedan kylla, etta joskus tarvitaan laakkeet etta kohtaukset saadaan loppumaan, eika sitakaan kannata haveta, rohkeasti vain laakariin jos tuntuu silta.
Googlaamaan tai kirjastoon!
Itse löysin avun jostai Furmanin kirjsta.