Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kummiasiaa taas

Vierailija
22.11.2009 |

olen ostanut kummilapselleni joka on kaverini lapsi, joka synttäriksi ja jouluksi n.30-35e arvoisen lahjan. Heiltä saan jouluisin noin. kahden euron tarjoussuklaan. Olenko kohtuuton, jos lasken lahjan hintaa kyseiselle lapselle noin puoleen, eli 15-18e.

En edellytä että minua muistettaisiin suurin lahoin, mutta pieni vastavuoroisuus olisi toivottavaa. Minulla menee kuitenkin lähemmäs 100e vuodessa kyseisen pennun lahjoihin (joulu, synttäri, nimipäivä) ja itse saan parin euron suklaan...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on kummisuhteesta, jossa kummilapsi on saava osapuoli.

Vierailija
2/15 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ovat..ajatus on tärkein. Ei sinun ole mikään pakko ostaa kallista lahjaa pitkin hampain. Olet aika naurettava ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavani mitään kummilapseltani. Saan olla hänen kumminsa ja se riittää minulle. Tottakai ostan synttäri- ja joululahjat ja jotain muulloinkin. En osta tuijottamalla summia, vaan miettien kummilapseni mieltymyksiä.

t. 5:n lapsen kummitäti

Vierailija
4/15 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siten toivottavaa. Jos kummi ostaa hyödyllisiä lahjoja jopa 100e vuodessa, on kohtelias tapa muistaa myös kummia takaisin päin. Mielestäni on moukkamaista antaa tuollaisessa tapauksessa kummille parin euron lahja.

Vierailija
5/15 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka kummilapsilleni ostan. Toivoisin kuitenkin vastavuoroisuutta, että edes lapsen piirustuksen, kuvan (vaikka vain sähköpostiin tms) tai jotain joskus saisin.

valitettavasti kummilapsen kanssa vietettävä aikakin on jäänyt todella minimiin, lapsen vanhemmat vetoavat omiin kiireisiinsä, ja kaipa minullakin joskus työt haittaavat harrastuksia.

Vierailija
6/15 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ Kummius on lähtökohatisesti yksipuolista, joten ei ole lainkaan moukkamaista olla antamatta kummille vastavuoroisesti saman arvoisesti lahjoja. Kummius on kristillinen tehtävä ja aika hervoja tapoja edes yrittää opetella pyytteetöntä toisen huomioimista.

i]ja siten toivottavaa. Jos kummi ostaa hyödyllisiä lahjoja jopa 100e vuodessa, on kohtelias tapa muistaa myös kummia takaisin päin. Mielestäni on moukkamaista antaa tuollaisessa tapauksessa kummille parin euron lahja.

[/quote]

Vierailija
7/15 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin se, että kummin rahaa kuluu jopa 100e vuodessa, on aika paljon. Silloin olisi _kohteliasta_ huomioida kummia hieman suuremmalla lahjalla kuin tarjoustalon suklaarasialla. Se on toisen huomioimista, kohteliaisuutta, hyvä tapa.

Vierailija
8/15 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kummina saanut paketteja ja ollut oikeastaan varsin vaivautunut. En olisi lainkaan olettanut, että kummille mitään lahjoja annetaan. Omille kummeilleni ei aikoinaan kukaan mitään lahjoittanut, en usko, että oli muutenkaan ennen wanhaan tapana.

Mutta näköjään sitten ajatusmaailma on muuttunut.

Vierailija
9/15 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käytännön syistä meidän muistaminen ei ole kovinkaan kallista. Perheessämme on neljä lasta, joilla jokaisella neljä kummia, joten jos jokaiselle ostaisi vaikkapa 20 euron lahjan, menisi kummien lahjoihin yhteensä 320 euroa. Pääasiassa lapset ovatkin itse askarrelleet kummeillensa jotain jouluksi. Rahallisesti ei siis kovin kummoista, mutta mielestäni ajatus on tärkein.

Vierailija
10/15 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei juuri vaivauduta edes kiittämään.

on ihan sama, mitä lahjoja hänelle annat tai jätät antamatta. Kummisuhteessa on muutenkin kyse vähän muusta kuin lahjojen tasavertaisuudesta.

Vierailija
11/15 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummius on ihan muuta kuin lahjomista. Anna mielummin aikaasi kummilapsellesi. Vie vaikka retkelle metsään, pulkkamäkeen tai katsokaa joku leffa kirjastosta.

Mutta jos et välitä lapsesta, niin laske kaikin mokomin lahjojen hintaa: eipä sitten harmita, kun laitat liikaa rahaa hänen lahjoihinsa.

Vierailija
12/15 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38-vuotias, minun kummini muistaa minua edelleen merkkipäivinäni, jouluna sekä matkustellessaan: saan puheluita, lahjapaketteja, joskus rahaa ja aina postikortin. Minä soittelen hänelle aina, jos olen postia saanut sekä välillä muuten vain, jos on jotain kerrottavaa, minäkin muistan häntä merkkipäivinään puheluin ja kortein. Jos menen tapaamaan häntä esim.kesälomamatkan yhteydessä, vien viiniä tai jotain muuta hyvää.

Mieheni kanssa meillä on 5kummilasta (3-12 -vuotiaat): joulu- ja syntymäpäivälahjat heille laitetaan, arvoltaan 20-80 euroa kpl, ja nimpparikortit, yksi käy meillä yökylässä. En odotakaan heiltä muuta kuin sen tiedon, että esim.postitse lähetetty paketti on mennyt ylipäätään perille. Joskus joku heistä soittaa ja se on mukavaa. Useimmiten tavataan ehkä vain syntymäpäivillä, muttei jokaista aina edes silloin, joitain tapaamme useamman kerran vuodessa.

Enpä ole ajatellut, että heidän pitäisi meille lahjoja laittaa!

Vierailija
13/15 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan sama, mitä lahjoja hänelle annat tai jätät antamatta. Kummisuhteessa on muutenkin kyse vähän muusta kuin lahjojen tasavertaisuudesta.

Vierailija
14/15 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käytännön syistä meidän muistaminen ei ole kovinkaan kallista. Perheessämme on neljä lasta, joilla jokaisella neljä kummia, joten jos jokaiselle ostaisi vaikkapa 20 euron lahjan, menisi kummien lahjoihin yhteensä 320 euroa.

Pääasiassa lapset ovatkin itse askarrelleet kummeillensa jotain jouluksi. Rahallisesti ei siis kovin kummoista, mutta mielestäni ajatus on tärkein.

Vierailija
15/15 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi kummilapsi jonka perheen käytös on tosi outoa. Kummeiksi pyydettiin tekstarilla! Ekana vuotena kyläilivät meillä kerran, me heillä paljon useammin. Itse piti soitella että voidaanko tulla kylään, sieltä ei pyydelty. Joulukortti tulee, mutta esim.1-vuotis kuvaa ei olla saatu, useat muut sukulaiset ovat saaneet!

Viimeisen kuuden vuoden aikana ovat kyläilleet meillä 2 kertaa, välimatkaa alle 15km. No, kun ei kelpaa, lopetin vierailut vuosi sitten.

Joskus tuntuu siltä että meidät pyydettiin kummeiksi kun ketään muuta ei löytynyt. Enää en jaksa vaivautua, joululahja ostetaan ja synttäreillä käydään. Siinä se kummijuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi